Ik heb dat plankje (FIC vl-601) en er een p2-400 op gezet. Al via jumpers de multiplier ingesteld. Voor de rest kon ik geen voltages herkennen dus hem nog even geknepen (hij moest van 2,8 naar 2,0) maar hij pakte hem goed. Nu geeft hij 4x66 aan. In bios kan ik slechts van 60 tot 68 mhz bussnelheid selecteren terwijl dit bordtje wel gewoon 100 aan zou moeten kunnen. Ik heb de biosversie 1,1 maar dat zou geen probleem moeten zijn. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om hem toch op 100mhz te krijgen?
Waar kom jij bij dat die een 100MHz FSB zou trekken 
Het is niet voor niets de VL-601 oftewel een i440LX chipset mobo, dus zonder 100MHz FSB support.
Zie hier voor meer info/
RTFM dus
Het is niet voor niets de VL-601 oftewel een i440LX chipset mobo, dus zonder 100MHz FSB support.
Zie hier voor meer info/
RTFM dus
Oslik blyat! Oslik!
FSB heeft geen donder met multipliers te maken. Bovendien hadden de 100MHz FSB P2 CPUs een vaste multiplier. Die van jou zit vast op 4x. Dus sneller dan 68x4=270MHz ga je deze combo niet krijgen.Op dinsdag 18 juni 2002 14:31 schreef aapnootmies het volgende:
uhm, ok en welke multiplier kan hij dan maximaal aan?
Oplossing: zoek voor €10 een andere Slot1 mobo erbij met BX chipset (en controleer of je mem wel PC-100 of hoger is)
Oslik blyat! Oslik!
Ja, mijn oplossing was eigenlijk om een celly er in te zetten.... Mensen willen waarschijnlijk best nog een snelle celly voor een p2 ruilen. Maar tot welke gaat hij met welke biosversie?
Uh, ik zei het al in m'n vorige post, RTFM. Er zijn een paar revisies van het plankje, maar ga ff naar de FIC website en zoek het zelf op- www.fic.com.twOp dinsdag 18 juni 2002 14:48 schreef aapnootmies het volgende:
Ja, mijn oplossing was eigenlijk om een celly er in te zetten.... Mensen willen waarschijnlijk best nog een snelle celly voor een p2 ruilen. Maar tot welke gaat hij met welke biosversie?
Oslik blyat! Oslik!
Ok, ik heb dus nu die boisupdate (1,3) van de fic website gepakt. Die staat op die computer maar elke keer dat ik hem gebruik dan reboot hij weer en zegt hij "system disk not found" en wanneer ik hem daarna weer reboot dan is er niets veranderd. Wat doe ik fout?
Uh, dat ding staat op de site als een .ZIP bestand. Je hebt hem hopelijk toch uitgepakt voordat je het op een flop zetteOp vrijdag 21 juni 2002 19:44 schreef aapnootmies het volgende:
Ok, ik heb dus nu die boisupdate (1,3) van de fic website gepakt. Die staat op die computer maar elke keer dat ik hem gebruik dan reboot hij weer en zegt hij "system disk not found" en wanneer ik hem daarna weer reboot dan is er niets veranderd. Wat doe ik fout?
Oslik blyat! Oslik!
yep...
komt flash614.com en vb641_~1.rom uit... ik open flash en geef rom aan. Maar dan wiltie dus niet. Moet ik ze dan allemaal op volgorde installeren (1,1 1,2 1,3...)(lijkt me niet..)?
komt flash614.com en vb641_~1.rom uit... ik open flash en geef rom aan. Maar dan wiltie dus niet. Moet ik ze dan allemaal op volgorde installeren (1,1 1,2 1,3...)(lijkt me niet..)?
Dos opstart diskette maken, flash bestanden erop, opstarten en:Op vrijdag 21 juni 2002 20:53 schreef aapnootmies het volgende:
yep...
A:\flash614.com vb641_~1.rom
Sim-pel
btw, LX chipset roelt! Super stabiel. Ik draai een unlockte PII 266 (klamath) op 300Mhz (4.5x66) Super stabiel.
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
Hij wil niet. Ik heb al geprobeerd om een windows opstartdiskette te gebruiken waar ik het winrar bestand af gooi (dat lijkt logisch). Maar dan wilttie een tweede disk hebben en kapt hij er uiteindelijk mee.
Als ik de fic regels volg (eerst sys a: etc) dan start hij gewoon opnieuw op, zegt hij "rom checksum error" en krijg ik weer gewoon die command line van dos.
Hij wil niet. Ik heb al geprobeerd om een windows opstartdiskette te gebruiken waar ik het winrar bestand af gooi (dat lijkt logisch). Maar dan wilttie een tweede disk hebben en kapt hij er uiteindelijk mee.
Als ik de fic regels volg (eerst sys a: etc) dan start hij gewoon opnieuw op, zegt hij "rom checksum error" en krijg ik weer gewoon die command line van dos.
Pagina: 1