Toon posts:

P4 moeilijk te overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene P4 2.2 met 512rimm geheugen van Apacer en een Asus P4T-E. Nu wilde ik deze OC maar ik kom niet hoger dan 2.3. Ik verander gewoon in de bios het aantal Mhz. Van het moment dat ik hem opnieuw opstart met bv. 2.366, dan start de pc niet meer op. Aan wat ligt dat ? Of moet ik proberen aan de hand van de fsb ipv Mhz.Van OC enzo ken ik weinig, dus schiet mij niet af. Als jullie nog iets moeten weten ofzo, dan vragen jullie het maar.

MERCI!

Verwijderd

:X je zit toch niet met de voltage te klooien? Ik zou eerst voor FSB gaan. READ THE FAQ!!!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik denk dat je ipv je proccesor je geheugen oc'ed, en dat je p4 dus standaard op 2.2 volt loopt ofsow

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04

sKitZo

:)

wel origineel :9

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 19:49 schreef cyberbetica het volgende:
Ik denk dat je ipv je proccesor je geheugen oc'ed, en dat je p4 dus standaard op 2.2 volt loopt ofsow
:?

als je de FSB omhoog gooit, gaat je CPU snelheid ook omhoog. Verder loopt een northwood standaard op ~1.5v

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
waarom begint iedereen toch over het voltage? hij zegt helemaal niets over het voltage, die 2.2 is het aantal GHz en hij zet em naar 2.3+... (wat volgens mij wel hoger moet kunnen :P ).

Verder staat in de FAQ hierover het een en ander uitgelegd... ;)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt, in sommige biosen kun je gewoon het aantal MHz instellen, dus niet de multiplier of de FSB maar de clockspeed, dan verander je dus wel de FSB, maar dat heb je zelf niet door. Dan gaat het vaak met sprongen van 25-50 MHz ofzo.
Als ie nie hoger wil dan 2.3, heb je óf een al ver geoverclocked proc, óf een slechte overclock proc. Hoewel de Northwood over het algemeen goed te overclocken is, kan het natuurlijk zijn dat er een rotte appel tussen zit. Het lijkt erop dat jij zo'n exemplaar hebt, of dat de PC-boer 'm te duur heeft verkocht, namelijk een al ge-overclockte...

Verwijderd

VOlgens mij heb je een andere waarde veranderd dan de aantal Mhz. Je moet je FSB omhoog gooien ik weet haast zeker dat ie het dan wel doet. Of je moet net als iemand voor me zei een rotte appel hebben gekocht.
Veel Succes

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Lees de FAQ nog eens rustig door:
[topic=324186/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.