[MT50] JAVA via datakabel?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb vorige week een Siemens MT50 gekocht. Mooie telefoon, fijn blauw verlicht scherm en ondersteuning voor JAVA :)

Alleen stonden er nog geen spellen op, geen probleem d8 ik, ik start WAP op ga naar http://midlet.org/wap/ met mijn telefoon, zoek een spel voor de M50 op, de M50 is hetzelfde als de MT50 alleen de MT50 is in NL alleen met BEN verkrijgbaar. Ik wil dus dat spel downloaden, alleen het probleem is dat BEN nog geen Java ondersteund. Dus dat ik kan downlaoden wat ik wil, maar dat dit dus nog niet gaat lukken.

Nou vraag ik me af of dit ook mogelijk is via een datakabel, zodat ik toch een spelletje kan spelen of een JAVA2ME applicatie kan draaien op mijn MT50.

Op GoT 2 topics over de M(T)50 maar daar kon ik niet wijs uit worden. Op andere forums en verder op internet kon ik niets vinden. Is er misschien een Gotter die weet of dit kan?

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Die mt50 heeft flex mem erin zitten, je kan dus niet via datakabel java applets erop zetten. Wil je dus wel midlet's erop zetten moet je via WAP midlet's downloaden.
Trieste zaak imo, gaat mij veel geld kosten.

Het schijnt dat siemens dit onder druk van telefoon operators zo gemaakt heeft, dit om illegale doeleinden en kopiën enz tegen te gaan.

• Harmsen
Op maandag 17 juni 2002 00:17 schreef M@FI@ het volgende:
Die mt50 heeft flex mem erin zitten, je kan dus niet via datakabel java applets erop zetten. Wil je dus wel midlet's erop zetten moet je via WAP midlet's downloaden.
Trieste zaak imo, gaat mij veel geld kosten.

Het schijnt dat siemens dit onder druk van telefoon operators zo gemaakt heeft, dit om illegale doeleinden en kopiën enz tegen te gaan.
Leuk is dat dan kan ik dus nog geen gebruik maken van midlets omdat BEN het niet ondersteund.

Dit las ik ook net op een ander forum, alleen daar hadden ze het over een gehackte firmware die vast wel zou komen waarmee je wel spul in het flex-mem kan zetten.

Het moet wel mogelijk wezen want als je telefoon stuk gaat, en je krijgt een nieuwe dan zetten ze de data over via een kabel. Maar dat zul je wel dure speciale apparatuur.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 08:00 schreef Huntor het volgende:

[..]

Leuk is dat dan kan ik dus nog geen gebruik maken van midlets omdat BEN het niet ondersteund.

Dit las ik ook net op een ander forum, alleen daar hadden ze het over een gehackte firmware die vast wel zou komen waarmee je wel spul in het flex-mem kan zetten.

Het moet wel mogelijk wezen want als je telefoon stuk gaat, en je krijgt een nieuwe dan zetten ze de data over via een kabel. Maar dat zul je wel dure speciale apparatuur.

Mjah ik weet dat het in principe wel mogelijk is, ik ga het echter toch niet uitproberen. :+
Lukt dit btw met andere providers wel :?
Libertel b.v.?
Want ik moet nog een abbo nemen namelijk.

• Harmsen
Op maandag 17 juni 2002 11:25 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Mjah ik weet dat het in principe wel mogelijk is, ik ga het echter toch niet uitproberen. :+
Lukt dit btw met andere providers wel :?
Libertel b.v.?
Want ik moet nog een abbo nemen namelijk.
Weet niet of andere providers dit ondersteunen, moet je ff zoeken of vragen. De MT50 was alleen nog maar met Ben te krijgen.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:55 schreef Huntor het volgende:

[..]

Weet niet of andere providers dit ondersteunen, moet je ff zoeken of vragen. De MT50 was alleen nog maar met Ben te krijgen.
Ja ik krijg m los. :+
Ik zal libertel wel even vragen.

• Harmsen
Op maandag 17 juni 2002 14:49 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Ja ik krijg m los. :+
Ik zal libertel wel even vragen.
Kijk das nou nog es handig :)

Verwijderd

He Huntor, waar heb je die M50 gehaald.
Ben namelijk ook van plan een nieuwe foon te halen.

[dutchstyle]
En hoe duur was ie. :P
[/dutchstyle]

• Harmsen
Op maandag 17 juni 2002 15:00 schreef aniel05 het volgende:
He Huntor, waar heb je die M50 gehaald.
Ben namelijk ook van plan een nieuwe foon te halen.

[dutchstyle]
En hoe duur was ie. :P
[/dutchstyle]
Ik heb de MT50 niet de M50, verschillen zijn der niet maar toch.

Gekocht bij T For Telecom in Leeuwarden, i.c.m. een BEN Vrij pakketje, zoveel bel ik toch ook weer niet.

Heb hem voor 139€ kreeg er een BEN pen een Ballon en een FCHeerenveen Shirt bij :+

Verwijderd

Das niet veel €139,-. Heb je trouwens een blauw of een oranje display. K vind blauw veel mooier.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 15:13 schreef aniel05 het volgende:
Das niet veel €139,-. Heb je trouwens een blauw of een oranje display. K vind blauw veel mooier.
Ik heb vorige week een Siemens MT50 gekocht. Mooie telefoon, fijn BLAUW verlicht scherm en ondersteuning voor JAVA

> Lijkt me duidelijk of niet?

• Harmsen
Op maandag 17 juni 2002 15:17 schreef _Richie_ het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een Siemens MT50 gekocht. Mooie telefoon, fijn BLAUW verlicht scherm en ondersteuning voor JAVA

> Lijkt me duidelijk of niet?
Nix toe te voegen :)

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Is het bij andere merken wel mogelijk java aplicaties via datakabel naar je telefoon te krijgen (nokia?)?

No Signature

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Iemand?

No Signature

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 14:02 schreef MIT het volgende:
Is het bij andere merken wel mogelijk java aplicaties via datakabel naar je telefoon te krijgen (nokia?)?
Ik heb een Nokia 3410 en daarmee moet het wel mogelijk zijn om het via een datakabel te versturen (volgens midlet.org en nokia)

De 3410 vindt ik trouwens best wel phatte telefoon, jammer dat hij niet zo goedkoop is :'(

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kheb nu ook de siemens mt50 :9~ vet display nu de games nog

Verwijderd

Het is mogelijk ok via datakabel games erop te pleuren, het gaat nl. bijna hetzelfde als het flashen van firmware, zo flash je ook op het flex mem games.
Momenteel wordt er een appje voor geschreven zoals winSW-up, en het is nog in test fase, maar werkt wel.

***This type of putting games trough datacable has been detected by SiNeRGy***

Kline hint: de S45 flexmem software werkt ook al op de MT50, tenminste, niet die van siemens, maar de
S45diskOrganizer van Marek Cerny

Verwijderd

P.S> firmware versie 14 is uitgekomen, er zijn veel verbeteringen terug te vinden zoals langere standby tijd, snellere java, nieuwe logo's geen autoracer opstartscherm meer, maar met eendjes, erg leuk.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 17:57
Iemand die weet waar ik die firmware vandaan haal?

Welke software gebruiken jullie met die datakabel?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2002 @ 15:17:
P.S> firmware versie 14 is uitgekomen, er zijn veel verbeteringen terug te vinden zoals langere standby tijd, snellere java, nieuwe logo's geen autoracer opstartscherm meer, maar met eendjes, erg leuk.
Gaan de java games en plaatjes die er nu in staan er dan ook uit? want dan hou ik versie 9 wel... (ik heb versie 14 al geprobeert en het het nu volgensmij werkend op de pc, dus updaten is geen probleem.)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 17:57
C}{@0$ schreef op 14 september 2002 @ 17:47:
[...]

Gaan de java games en plaatjes die er nu in staan er dan ook uit? want dan hou ik versie 9 wel... (ik heb versie 14 al geprobeert en het het nu volgensmij werkend op de pc, dus updaten is geen probleem.)
1. Welke software gebruik je tussen je pc en je telefoon
2. Waar haal ik 1.4 vandaan?

Verwijderd

Ik draai nu versie 17, deze is weer een stuk beter dan 14, voor de rest niet echte visuele verschillen zoals andere themes ofzow

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:14:
Ik draai nu versie 17, deze is weer een stuk beter dan 14, voor de rest niet echte visuele verschillen zoals andere themes ofzow
Ik heb dus die versie nu ook en mijn telefoon liep gisteren meerdere keren vast. Of dat komt door dat "geheime" menu of door versie 17 weet ik niet. Als ik de telefoon opnieuw aanzet doet alles het weer, als ik dat menu maar niet in ga en daarna een java game ga spelen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Ik gebruik nog steeds gewoon de oude versie, zal hem binnenkort eens gaan upgraden. :)
Ben er zo wel tevreden mee. :)

Verwijderd

hoe zie ik welke versie ik heb? :p

Verwijderd

hoe kan ik mn firmware upgraden met een m50? via datakabel of moet ie dan naar een siemens service point?

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 15:13:
hoe zie ik welke versie ik heb? :p
Meen je het serieus :P
*#06# en dan op info drukken
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 21:02:
hoe kan ik mn firmware upgraden met een m50? via datakabel of moet ie dan naar een siemens service point?
Het kan via de datakabel, maar dan moet je wel de software hebben :P
(niet 17 nemen, T9 is er dan niet meer in het nederlands :( )

Verwijderd

ok, datakabel, die ga ik binnenkort halen.. maareh, waar kan ik de firmwaren en software krijgen dan? ben nieuw met het hele begrip datakabel, vandaar ;)

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 21:40:
ok, datakabel, die ga ik binnenkort halen.. maareh, waar kan ik de firmwaren en software krijgen dan? ben nieuw met het hele begrip datakabel, vandaar ;)
Die firmware kan je niet krijgen, 't is namelijk warez.
En software kan je zo opzoeken met google. S25@once is wel een goed proggie.

Verwijderd

aha, 'niet te krijgen' :P maar dat kan je gewoon zo flashen dus?

Verwijderd

owkeej... firmware in huis, maakt het nog uit welke datakabel ik haal? hoeft geen oficiele te zijn toch? en hoeveel kost zo'n ding dan ongeveer?

Verwijderd

Firmware 17 is er ook met nederlandse t9 :D . Er zijn in totaal 8 verschillende language packs in omloop, en de fw 17 lp 4 zit nederlands

• Harmsen
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:48:
Firmware 17 is er ook met nederlandse t9 :D . Er zijn in totaal 8 verschillende language packs in omloop, en de fw 17 lp 4 zit nederlands
Ah mooi dak dat weet. zit vanaf fw 14 al met een engelse T9 te smsen en dat werkt niet zo super. Nou lp 4 maar proberen te vinden.

Verwijderd

[modbreak]
<font color="red">
Check je mail. </font>

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 25-09-2002 16:18 ]

• Harmsen
Dit mag je niet vragen, een firmware is namelijk warez.....

Verwijderd

Ik heb vorige week een Siemens MT50 gekocht. Mooie telefoon, fijn blauw verlicht scherm en ondersteuning voor JAVA
En er staan vast ook heel erg interessante sms-jes op dat toestel, of niet HJ ;) :D

• Harmsen
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:02:
[...]

En er staan vast ook heel erg interessante sms-jes op dat toestel, of niet HJ ;) :D
Jammer genoeg voor jou krijg jij die niet te lezen Dirkiewinkie :>

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hm, ik heb sinds maandag een m50. gprs is erg okee, lekker snel maar ook erg duur. Dat laatste is een beetje jammer. Jaag ik mezelf nu op kosten door gprs aan te hebben staan? Ik denk van niet.. :/

De s25@once software lijkt wel okee. Uit de draad tot nu toe begrijp ik dat het niet mogelijk is de java files erop te zetten, maar ik heb er eentje opgehaalt van http://www.mulliner.org/wj/ maar die kan ik er, begrijp ik, niet opzetten met datakabel?

ping 127.212.23.124

• Gisae
  • Niet online
Ik ben nu bezig om een eb van mijn MT50 te maken. Hij kapt alleen steeds bij 99% van het flash inlezen. Als ik er een eb van heb gemaakt kan ik wel via de datakabel games opzetten, en heb ik een veel leipere imei 8)
Hoe je dit moet doen moet je zelf maar uitzoeken, het is iig niet legaal.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat is een eb??
En dat is best legaal, vinnik. Anders is het afplakken van een cd met copieerbeveiliging ook illegaal..

ping 127.212.23.124

• Gisae
  • Niet online
pjottum schreef op 08 november 2002 @ 14:10:
wat is een eb??
En dat is best legaal, vinnik. Anders is het afplakken van een cd met copieerbeveiliging ook illegaal..
Dat afplakken is niet illegaal, maar het copieren wel. en EB staat voor earlybird.
Ik heb nogsteeds geen EB omdat dat verrekte proggel niet 100% van mijn flash-geheugen wil backuppen, hij stopt steeds bij 99% Is mijn geheugen dan kapot ofzo?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Geen idee. Wel vaag. Nu weet ik overigens wat de afkorting betekend, maar meer niet. Ik kwam bij via een obscuur forum http://nokiafree.org/foru...7bd0b8721079dca&forumid=9 bevolkt door vooral oost europeanen op een download site met tools voor elk merk, maar goed, dat vertrouw ik allemaal niet :)

ping 127.212.23.124

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
iemand Siemens S45 Disk Organizer al geprob.??? want ik zit nog steeds te kloten om games op die gsm'tje te krijgen :(

ik zag iets van www.12games.com werkt dat ook voor mt50?

• Gisae
  • Niet online
Don3k schreef op 11 November 2002 @ 22:34:
iemand Siemens S45 Disk Organizer al geprob.??? want ik zit nog steeds te kloten om games op die gsm'tje te krijgen :(

ik zag iets van www.12games.com werkt dat ook voor mt50?
Ik denk het niet. Volgensmij werken sommige MT50 games ook niet op de M50, het is dus telefoon afhankelijk.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb ook Siemens M50 met O2 en ik kan idd via wab.siemens.com bij games komen en dan vraagt hij of hij ze wilt downloaden kies ik ja, zie je een balkje met 0% en ETA ofzo(hoelang het nog duurt) en dan staat er meteen Downloaden Mislukt en dat krijg ik elke keer. Is het met O2 dan alleen mogelijk via GRPS ofzo??

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

het kan wel, maar je moet een javaprofiel maken - wat dan ook nog moet werken... is mij nog niet gelukt (met ben).

ping 127.212.23.124

Verwijderd

<font color=red>URL verwijderd</font>

hf >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 18-11-2002 16:25 ]

• Gisae
  • Niet online
Ik zou hem weghalen als ik jou was, het mag niet, en ik ga het niet proberen en het risico lopen mijn phone te verneuken.
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:51:
<font color=red>URL verwijderd</font>

hf >:)
Zie, ik had wel gelijk :P hoewel het wel lang duurde voor het werdt gemodderd
[arrogant modus]
Ik heb altijd gelijk :P
[/arrogant modus]

Verwijderd

C}{@0$ schreef op 17 November 2002 @ 21:53:
Ik zou hem weghalen als ik jou was, het mag niet, en ik ga het niet proberen en het risico lopen mijn phone te verneuken.
Natuurlijk is dit legaal, net zo legaal als het unlocken van je telefoon legaal is, ik post geen warez ofzo!

Om je telefoon van de java-blokkade te ontdoen moet je eerst dit porgramma draaien met de telefoon uit (rode toets drukken als er waiting for ignition staat) en daarna(nog steeds met de telefoon uit) een programmatje draaien dat de crc-code fixt (bv <font color=red>URL verwijderd</font>). Batterij eruit en erin en kalar is kees. Met deze methode heb ik onderhand als 3 m(t)50's java-vrij gemaat (ook met ba20 chips)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 18-11-2002 16:25 ]

• Gisae
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en nog veel meer
Toch maar geprobeert en het werkt :D
Dikke kus voor jou O+ :*) B)

Verwijderd

C}{@0$ schreef op 17 November 2002 @ 22:07:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en nog veel meer
Toch maar geprobeert en het werkt :D
Dikke kus voor jou O+ :*) B)
haha np :-)

er zijn een aantal leuke jabber-clients te vinden waarmee het mogelijk wordt via gprs te msn'en :D (SIM jabber edition is goed)

• Xandrios
  • Laatst online: 23:40
Basedrum, Deze software modificeert de firmware. Aangezien hier copyright op zit, is dit niet de bedoeling.

Een beetje hetzelfde dus als het unlocken van een GSM, zie ook de FaQ:
Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken

Nee!, en wel hierom:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.

Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.

• Don3k
  • Laatst online: 11-02 19:43
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:15:
[...]

haha np :-)

er zijn een aantal leuke jabber-clients te vinden waarmee het mogelijk wordt via gprs te msn'en :D (SIM jabber edition is goed)
kun je me misschien ff mailen (Don3k@pheaker.net) . Ik wil je paar dingen vragen.

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Waarom Is Firmware don illegaal?
heeft siemens zelf geen betere firmware?
Ik zie het hetzelfde als een patch op een pc-spel

en hoe zit het nou met ben?
kan die nou wel java an?
ik wordt touwens helemaal gek van dat "GPRS wordt niet ondersteund met ben-vrij....."

[ Voor 83% gewijzigd door Da Union op 29-11-2002 19:52 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

greatgonzo

schit-te-rend!

het is al een tijdje geleden dat hier wat werd gepost, maar ok:

maakt het nog veel uit of je een usb of seriele kabel gebruikt?

enne, zijn de kabels alleen maar via inet te bestellen, of ook in winkels? en aan welke winkels moet ik dan denken?

Verwijderd

In winkels zijn meestal duurdere orginele kabels, daarmee kun je niet flashen. voor de rest zijn ze identiek aan de goedkope kabels, de goedkope zijn dus beter :).
En neem seriele kabel, veel programma's zijn geschreven voor seriele toegang, sommige belangrijke programma's hebben nog geen USB ondersteuning

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ok, thanx, is er nog een winkel die echt goede service levert voor een lage prijs? ik ben nog niet zo thuis in deze markt. Via google enz. vind je wel een heleboel winkels, maar welke nou goed zijn :?

• Da Union
Ik heb er eentje bij de media markt gekocht (zit door het hele land) daat hebben ze dure en goedkopen, voor de rest zijn we ook wel te koop bij de mobiel zaak om de hoek, maar dat zijn allemaal "echte"

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hoe goedkoop zijn ze bij de MM dan? (ik heb niet zo veel vertrouwen in onbekende online gsm shops, tenzij iemand een goede weet natuurlijk :) )

• Da Union
umm, ik geloof van 20 tot 40 euro,
maaruh, het is dus niet mogelijk om direct java door een kaben te jagen, maar als je wap simuleerd via de kabel, is dat mogelijk??

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het is mogelijk om java op een telefoon te zetten:

http://www.google.nl/sear...l=nl&q=early+bird+siemens

Datakabel C55

[ Voor 22% gewijzigd door _Rayman_ op 20-01-2003 11:19 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ok ok.. maar wat is een goede online winkel dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb nu al langere tijd een datakabel, maar het lukt me niet om te flashen.

Nu heb ik al een simlock vrije mt50 gekocht, en het zou dus kunnen dat deze al java enabled is. Om dit te testen zoek ik een programma dat de telefoon in win explorerer laat zien. Ik heb data exchange software van siemens geprobeert, maar dat werkt niet (doordat ik win xp gebruik waarschijnlijk)

Mijn vraag dus: welk programma kan ik gebruiken om de telefoon in win XP te zien?

Verwijderd

Data exchange software werkt prima met winXP, als je hulp nodig hebt bij het flashen voeg je me maar ef toe op msn = jaromir@home.nl dan help ik je wel ef, er is nu ook een mogelijkheid om BA20 chips te flashen, wat eerst niet ging, zodat deze ook java unlockt worden via datakabel
Pagina: 1