Trident 512K soms zwart / wit

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de trident kaart in mijn zusjes mp3 bak geeft soms zwart / wit beeld weer. als ik dan opnieuw opstart is het soms weer kleur. het geeft niet of het windows is of gewoon bij de post, alles is dan zwart / wit. alleen als ik bijvoorbeeld wolf3d ga spelen dan is het spel altijd in kleur.

het maakt niks uit of ik 16 kleuren of 256 kleuren selecteer in windows.

ik heb dit al eens eerder gehad met een zelfde trident kaart. misschien een kwaaltje van die dingen?

heeft iemand een oplossing? zwart wit is wel erg weinig kleur.

Verwijderd

steker goed vast

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
kwaaltje in de kaart, khad ook een 486 staan met zon kaart, die had hetzelfde probleem.. :)

trident=rommel...

A wise man's life is based around fuck you

• smvs
  • Niet online
ik heb ff aan de stekker gemorreld, het maakt niks uit.

en dit is geen 486, dit is een echte cyrix 150+ @ 120 mhz! (yeah)

Verwijderd

Dit is een bekend fenomeen onder die Trident 512K kaartjes. Veel mensen hebben het (ik heb het ook gehad), maar een oplossing heb ik nooit gevonden :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit er geen jumper/schakelaar op om hem van te switchen tussen kleur/zwart-wit? Dat hadden die kaarten vroeger nog wel es omdat je toen vooral zwart-wit monitors had. En als je die schakelaar op zwart-wit zet geeft ie toch in kleur weer, maar soms weer niet.. lekker vaag iig..

Verwijderd

Had m'n server ook last van, zit precies hetzelfde kaartje in. Gewoon even in de bios rondneuzen, en je isa bus wat langzamer/op compatibiteit instellen. Dus 8mhz. Anders moet je bij het booten kijken of hij het biosscherm van de videokaart goed weergeeft, zo niet eerst resetten.

• smvs
  • Niet online
oke ik ga wat in het bios kloten.
het rare is dus dat wolfenstein wel gewoon helemaal in kleur is. zelfs als het post scherm zwart wit is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 16 juni 2002 18:48 schreef smvs het volgende:
ik heb ff aan de stekker gemorreld, het maakt niks uit.

en dit is geen 486, dit is een echte cyrix 150+ @ 120 mhz! (yeah)
Wow!

Hehe zo'n dingetje ligt hier ook nog ergens te roesten...

ik verafschuw Cyrix alleen

• smvs
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 22:31 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

[..]

Wow!

Hehe zo'n dingetje ligt hier ook nog ergens te roesten...

ik verafschuw Cyrix alleen
ik heb tot nu toe alleen nog maar een bsod gehad bij installatie van windows. gereset en sindsdien niet meer. ik ben ook niet echt een cyrix fan, maar het is wel een intel 430 chipset dat maakt het weer overleefbaar.
Pagina: 1