[SuSE] beeldscherm scheef

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik mn resolutie ed. verander kan ik dus de positie instellen van het beeld, zodat het netjes past enzo, alleen als ik deze anders zet dan datie normaal staat (dus half krom en helft valt buiten het beeld) dan valt mn cursor weg....
iemand oplossing?
(het maakt niet uit welke resolutie of 3d accelerated of refreshrate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post er eens bij welke videokaart (chip)
en check of je refreshrate horizsync niet buiten de specs van je monitor valt. Verwijder elke modeline uit je XF86Config, en probeer het opnieuw (kijk ook hoever je komt met het resetten van je monitor instellingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staat een mooi linkje SPECS onderaan :)
ASUS v6800 deluxe blablabla
het is een schone instaltie k ben n00b dus met die modline enzo zegt me niets, ik wil mn beeldscherm niet resetten omdat ik ook nog W2K en XP draai dan komen die er scheef op te staan, was niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 09:27
het kan zijn dat het in linux er iets anders uitziet m.b.t. tot de verschillende refreshes. Windows gebruikt precies dat wat je opgeeft, maar bij linux kun je ook nog 'ertussen in' gaan zitten. ik stel voor om 1 hertz lager te gaan zitten dan je in Windows hebt of 1 meer en dan je beeld aan te passen.

wees gerust, 1hz meer of minder zie je neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SuSE heeft toch een tooltje voor het calibreren van "beeldschermen", Xfine of XFine2 als ik me goed herinner:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in linux je scherm goed hebt door aan je monitor te morren, dan sleur je die in windows toch gewoon weer met je software goed (als die daar al scheef komt te staan).
En ik weet niet dat er in zo'n asus blerf kaart een Nvidia geforce chip zit dus das wel aardig omdat er even bij te posten.

Maar, is je monitor goed gedetecteerd? kijk met Yast2 of je een monitor kunt vinden die de jouwe is of benadert. En kijk in je /etc/X11/XF86Config, als daar modelines in staan zet daar dan een # voor, zodat XFree86 ze negeert, de kans is dan groter dat je ze wel goed kunt instellen.
Die monitor van jou is niet toevallig een lcd of een ander plat ding he? (neej heb ik niet nagezocht) want dan kun je in YaST specifiek aangeven dat het een lcd moet zijn.
Pagina: 1