Toon posts:

CMOS checksum error / CMOS battery check failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een oude pc staan maar als ik deze aanzet dan krijg ik de volgende foutmelding:
CMOS checksum error
CMOS battery check failed

weet iemand wat dit betekent???
ik zelf denk dat het de batterij is maar dit weet ik niet zeker. de batterij krijg ik er overigens ook niet uit dus ik kan hem niet vervangen.

bvd, melvin

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

batterij is gewoon leeg. maar kon je daar nu echt niet zelf opkomen?

Verwijderd

hoezo kun je geen batterij vervangen :?, je kan natuurlijk ook meten of die kapot is he

Verwijderd

Topicstarter
batterij zit vast aan het moederbord lijkt het wel

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op zondag 16 juni 2002 19:00 schreef MeLv het volgende:
batterij zit vast aan het moederbord lijkt het wel
knip, en op de overgeblefen lipjes je nieuwe aansluiten/solderen/lassen, of limen.. :+ ..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

het is die platte batterij die moet je vervangen en ja hij zit meestal een beetje vast maar met een schroeven draaiertje lukt alles... :D maar wees voorzichtig moet ik je wel waarschuwen...

Verwijderd

Topicstarter
dat ik voorzichtig moet zijn weet ik ook wel. ik heb een tijdje geleden nog zo'n oude pc gehad waarvan de batterij ook leeg was en toen heb ik per ongeluk dat hele batterijklepje eraf getrokken... ik heb nu nix meer aan die pc dus >:)

Verwijderd

als de makers van dat bordje niet achterlijk zijn is er een kleine opening in de zijkant van dat batterijenbakje of hoe je het dan ook noemt, kun je mooi met een klein schroevendraaiertje tussen graaien.

ik vind het wel leuk dat bij iedereen de batterijen op gaan, me pentium 75 loopt nog steeds op de originele batterij..

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 juni 2002 22:51 schreef -StraracZ het volgende:
ik vind het wel leuk dat bij iedereen de batterijen op gaan, me pentium 75 loopt nog steeds op de originele batterij..
Volgens mij is dat jou perceptie: je zult namelijk bijna nooit iemand een topic zien openen waarin ze aangeven: "mijn p1 166 bios batterij doet het nog steeds". Ik vind het dan ook niet echt uitzonderlijk dat hij het nog doet.
Pagina: 1