Mazzel:DMX Xfire en SB Audigy+1394 in doos,welke?

Pagina: 1
Acties:

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
De titel was niet lang genoeg om duidelijk te zijn, maar het zit zo: Ik koop gister doodleuk een Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart op de Zwarte Markt in Beverwijk. Thuis aangekomen maak ik de doos open en zie een geluidskaart, bekijk hem goed, is het een Soundblaster Audigy Player met Firewire aansluiting (waarde +- €130) >:) Ik kijk nog verder zit de Terratec er ook gewoon in :D.

Nu heb ik dus twee kaarten, het gaat nu niet om het feit of het juist is dat ik ze allebei houdt, maar meer om welke ik moet gebruiken, heeft iemand ervaring met beiden en kan diegene mij vertellen welke het beste te gebruiken is i.c.m. mijn systeem: Abit KR7a + Athlon 1700+ @ 1760 MHz + 512 MB Crucial + Ati radeon 8500 + 40 GB IBM 7200 tpm ?

Ik heb al een beetje getest, maar heb geen tijd gehad om uitgebreid te benchen( en heb dat de komende tijd ook niet :'(, mijn school gaat door tot 5 juli :()
Het gaat voornamelijk om UT 2003 (strax, EAX dus?), Counterstrike en Soldier of Fortune 2.

Danku :)

JayGTeam (213177)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je veel A3D gebruikt zou ik voor de terratec gaan. En anders eigenlijk ook :P

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wegens jarenlange ellende met SB drivers zou ik zeggen: verkopen die meuk >:)

de betaler vervuilt

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
NOOOIT de audigy erin doen
zit een bugje met dat abit mobo
en dan doet die het niet goed meer :'(
gewoon die terratec en die andere verkope

Tweakers Discord

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
Op zondag 16 juni 2002 19:30 schreef tweakduke het volgende:
NOOOIT de audigy erin doen
zit een bugje met dat abit mobo
en dan doet die het niet goed meer :'(
gewoon die terratec en die andere verkope
nee hoor dat beesje is opgelost, met de nieuwste 4in1 drivers van VIA staat ergens op www.viaarena.com en dan ergens onder sound

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

De specs van die Audigy zijn echt veel beter, bovendien neemt de Terratec veel meer processorkracht. Maar als je problemen krijgt met die Creative kaart, dan zul je net als ik die Terratec moeten gebruiken.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
dit is de link waar staat hoe je dat moet doen met die drivers http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=16&Search=

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

draai hier de Audigy op een Epox KHA+. Draait prima onder XP :) Dus de keuze lijkt me snel gemaakt. Ik had ook terratec 1024, die heb ik eruit gegooid wegens driver problemen, en dat het volume van de kaart niet zo hoog kan.
En een firewire kan altijd handig zijn.

By the way: heb je de kaarten al getest?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
Ja allebei de kaarten werken, in eerste instantie kreeg ik meteen reboots met die terratec bij windows drivers, omdat de driverdisc oud was (10 - 2000 :?)..
Nu werkt ie perfect, geluid bij Counterstrike klinkt heel anders dan met onboard via audio, minder schel eerder dof, sb audigy draait ook, nog niet diep getest, met geen van beide vastlopers etc :)

Denk toch dat die audigy meer biedt he, was eigenlijk 2 maal zo duur ;). Aan de andere kant, heb ook hoop gek*t gehad met SB live, ben dat eigenlijk zat..:S

Edit:
Ik merk trouwens wel dat het volume van die terratec erg laag is... Met mijn onboard konden mijn boxen niet op max nu wel, doet niet eens zeer aan me oren ;) Heb ook nog eens de alle metertjes op max gezet..

JayGTeam (213177)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zondag 16 juni 2002 21:19 schreef AaroN het volgende:

Ik merk trouwens wel dat het volume van die terratec erg laag is... Met mijn onboard konden mijn boxen niet op max nu wel, doet niet eens zeer aan me oren ;) Heb ook nog eens de alle metertjes op max gezet..
ja dus wel he... :Y) Dacht ik dat het aan mijn config lag, 1024 Sony miniset.

Verwijderd

Ik heb zelf ook wat probleempjes gehad met de terratec, drivers. En volgens mij vraagt hij voor iets meer resources.

Maar toch wil ik die kaart niet meer kwijt.
Pagina: 1