QT 3.0.4 compilen wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik wil QT 3.0.4 compilen onder SuSE 8.0, maar de ./configure script begint te zeuren over de omgevingsvariabele. Ik heb deze in /root/.profile staan op deze manier:
code:
1
2
3
4
QTDIR=/qt
PATH=$QTDIR/bin:$PATH
MANPATH=$QTDIR/doc/man:$MANPATH
LD_LIBRARY_PATH=$QTDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH

Ik heb uitgelogd en opnieuw aangemeld, computer opnieuw opsgestart (ja is eigenlijk niet nodig, weet het), maar kom er echt niet uit. Hij zegt steeds dat de omgevingsvariabele nu op "" staat in plaats van /qt

Wie kan me helpen?

edit:

QT voor KDE 3.0.1 gejat ;) van de trolltech ftp site :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Heb je die dingen ook met export naar buiten gebracht in je .profile?

DEBIAN_BUILDARCH=athlon zorgt er niet voor dat die var op athlon staat, als ik er echter achteraan "export DEBIAN_BUILDARCH geef in mn .profile, heb ik elke keer die var op athlon staan.

Verwijderd

idd even export gebruiken: export QTDIR="/qt"...
ennuh... daarvoor hoef je je computer niet op te starten hoor, niet eens uit te loggen. simpel source /root/.profile is genoeg...

• LollieStick
ik heb export al gedaan. iemand die nog iets weet?

Verwijderd

Try running
code:
1
ldconfig

als root.

• LollieStick
Op zondag 16 juni 2002 18:54 schreef Shadowlaw het volgende:
Try running
code:
1
ldconfig

als root.
done

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat geeft het commando 'export | grep QT' voor- en nadat je 'export QTDIR="/qt"' hebt gedraaid? Als daar de juiste waarde in staat na het draaien van die export, dan gaat er waarschijnlijk iets mis met het draaien van /root/.profile. Weet je zeker dat er geen gebruik wordt gemaakt van ~/.bash_profile? De makkelijkste oplossing is om gewoon even van tevoren die export-regeltjes handmatig uit te voeren en dan te kijken of de configure wel wil.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• LollieStick
het probleem was al opgelost. er zat een typfout in.
Pagina: 1