Toon posts:

Iemand ervaring met Trust Photocam LCD 2300?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst bovenbenoemde camera staan voor fl. 486,33.
Normaal is Trust mijn merk niet maar spec's klinken toch goed: 2,3 megapixel, 1,8" LCD, USB en Seriële aansluiting voor dataoverdr8, 2 mb SmartMedia geheugen tot 32 mb uitbreidbaar. Ok dat geheugen is nix natuurlijk maar dat is ook niet zo gek duur.
Iemand ervaring met deze camera????

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

de specs zijn niet zo slecht maybe.
maar het is en blijft een TRUST!

Verwijderd

ik heb een Trust Photocam LCD Pro(ca.799 nlg)
Bevalt mij heel goed.4 mb intern.geheugen. Heel envoudig in gebruik, maar dat wil ik.En toch genoeg mogelijkheden. Een hele dure zou ik nooit willen. Techniek gaat te hard en te veel toeters en bellen als je een hele dure neemt.Deze camera die ik heb heeft van achteren een klein LCD schermpje.handig.kan gelijk deleten. Is voor mij om via internet de foto's door te mailen. Heb hem ca. 1 mnd.foto's zien er heel goed uit op het scherm.Ben geen proffesional,maar ik stuur foto's naar familie door en ze zijn zeer tevreden.Werk verder met photo-organizer van Domus Printmaster.Daar heb ik m'n albums. verdere software zoals Twain wordt meegeleverd alsook MGI photosuite SE werd meegeleverd met m'n camera.
Een heel handig toestel.In normale mode kan ik 25 foto's nemen. Je kunt er ook veel meer nemen maar dan iets mindere kwaliteit.Dan moet ik deleten of opslaan op comp. Ik kan ook in optie een flash card kopen met meer mb.Heel misschien ga ik dat eens doen,alhoewel dit voor mij genoeg nu is.
Kijk anders eens op de site van Trust.
www.trust.com om te zien wat verschil er is tussen de camera die ik heb en die jij wil.
En heb je in een zaak ook andere camera's vergeleken?

Verwijderd

Niet alleen het aantal pixels is doorslaggevend. Ook de kleurechtheid is heel belangrijk en de manier van compressie/wegschrijven bijvoorbeeld als JPG (gebruik liever ander lossless format).

Beste test: schaakbord met alleen maar rode en groene vlakken, bord 45 graden draaien en de vlakken diagonaal fotograferen, dus alleen maar schuine lijnen in beeld.

Bij de goedkopere camera's krijg je dan bleeding op grensgebieden en in de vlakken. Een goedkope camera gaat op zijn bek bij te grote contrasten.

Dit effect zie je al snel als je bijvoorbeeld een foto maakt van voetbalwedstrijd van oranje. De oranje shirtjes zijn op de foto niet meer echt oranje, omdat er teveel groen in de buurt is.

Heb zelf een DSC505 van Sony en die heeft er minder last van. Is ook nog steeds een speelgoeddingetje, maar geeft voor thuisgebruik en bij afdrukken op 16x12 in ieder geval resultaten die amper van echte foto's afwijken.

Trust is niet mijn merk, maar als jij alleen een beetje foto's naar familie stuurt en is allemaal een beetje voor de spielerij, dan is het een prima apparaatje. Trust gaat alleen redelijk snel stuk, maar is in principe ook niet erg, want dan is de techniek ondertussen weer verder en wil je sowieso al een nieuwe.

Verwijderd

Trouwens die 486,33 heb je waarschijnlijk in het Makro krantje gezien, want het bedrag kwam me al bekend voor.

Maar er klopt iets niet:

Is 499,- ex. BTW, inclusief is dat dan 586,33

Hier is dus sprake van een drukfout.

En aangezien ze zijn ingedekt met "wijzigingen en drukfouten voorbehouden" krijg je de camera niet mee voor 100,- minder.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen thanx voor de info!
Ik denk dat het dan toch maar niet de Trust wordt. Heb dat ding vandaag in de winkel vastgehouden, het lijkt allemaal nogal "plastic". :)
Denk toch maar de Minolta D'image 2300
Pagina: 1