Toon posts:

Coppermine Celeron op Soyo LI-7000 (barebone)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me een duidelijke vraag. Ik ben wat Intel betreft een redelijke n00b, vandaar deze vraag. Mijn mobo ondersteund maar tot Celeron 533MHz mendocino. En er zit nu een 466MHz in, net iets te langzaam.

Na een poosje zoeken kwam ik de Neo-S370 tegen. Deze is getest op mijn mobo tot Celeron 2 533MHz. Net zover als mn mobo nu halen kan, 7,5 x 66MHz. Maar ik heb geen zin om zoveel geld uit te geven voor een paar MHz extra. Dus ik wou graag weten of het mogelijk is om een snellere processor erin te drukken. Het liefst een met een 100MHz bus. Geen Via, dat zal iets te langzaam worden denk ik. Ik kan verder niks vinden. Geen Bios update, of manual waaruit blijkt dat het kan. Iemand een idee?

Verwijderd

Gewoon een celeron 566 kopen en deze @ 850 clocken.
De 566 heeft eeb iets ander design als de andere coppermine's vandaar dat deze wel geacepteerd wordt. Ik heb destijds hele discussie's met soyo hierover gevoerd, af en toe werkt een celeron 600mhz ook nog, bepaalde steppings. Mail ze maar, dan hoor je het zelf.
hoger als 600Mhz heb je dus een converter nodig, tenzij je de 566 of eventueel 600 overclocked

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, das mooi om te weten. Maar weet je zeker dat ik 850MHz kan halen? Hij geeft nu 2,0v, en die 566MHz coppermine heeft 1,5 - 1,75v nodig. Dus ik heb zowieso 0,25 - 0,5V core extra. En 0,5 wordt wel erg veel, zeker aangezien dr maar een kleine standaard koeler op past.

Verwijderd

Gewoon een low profile koeler nemen, er zijn er hele sterke op de markt.
Maar het is bekend dat de celeron 566 met de meeste standaard koelers ook wel de 850mhz haalt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Zit een i810 chipset op, en die ondersteund Coppermine Celeron's (zonder speciale adapters) en het ding doet ook 100MHz op de FSB :) Je zou er in principe zelfs een 1Ghz Celeron op kunnen prikken (zolang het maar geen Tualatin core heeft).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
1GHz, dat zou mooi zijn, maar het lijkt me wel een probleem dat de BIOS maar tot 7,5x100(66-150MHz)gaat. Is 750 dan niet gewoon het maximum, of is dat alleen chipset gebonden?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Multipliers worden door de Intel cpu's zélf bepaald, daar heeft het BIOS/moderbord of wat dan ook niks tegen in te brengen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, heel erg bedankt. Ik ga meteen even naar een snellere celeron zoeken!
Pagina: 1