Toon posts:

Linksys BEFSR41 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een kleine maand de router staan, werkt(e) zonder enig probleem, maar sinds een week ofzo, verbreekt mijn verbinding on de paar minuten zonder enige reden. Als ik direct de uplink (vanaf mn kabelmodem) in mn PC stop, werk alles zonder enig probleem.

Sinds deze ochtend werkt het routing gedeelte helemaal niet meer, omdat het niet lukt op DHCP gegevens op te halen, als ik handmatig mn DHCP gegevens invoer (daar gaat het DHCP id...) werkt alles weer feilloos.

Hardware defect of heeft iemand een ander id?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Riekt naar een instabiele ISP of brakke software.

Welke provider heb je ?

Kan je wel verbinding maken met de provider als je de router reset/reboot ?

Kan je wel de router vanaf een client, ping, bereiken ?

Kabel aansluiting van de uplink/wan in orde ?

Blijf alles zonder resultaat, overweeg 's een reset/refresh van de router firmware.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Chello. Even voor de duidelijkheid, als ik dus mn router NIET gebruik (dus kabelmodem > PC) heb ik totaal geen probleem.

Firmware geupdate, gedowngrade etc.
zo'n 300x rereset
zo'n beetje alles geprobeert

Alles werkt nu, behalve het opvragen van mn DHCP IP adres. Zoals ik al zei als ik handmatig mn laatse IP adres/subnet/gateway/dns invoer werkt het wel :?

Met DHCP aan werkt alleen het interne (192.168.x.x) netwerk...zonder probleem overigens. Naar buiten pingen werkt dus ook niet :(

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Hoort dit niet in: Internet & Telefonie of anders Network Troubleshooting?

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
2 dingen die je kan proberen:

1. Heb meerdere routers gezien die willekeurig vastliepen. Portmapping van poort 80 naar een niet-bestaand intern IP verhielp probleem. Had met CodeRed te maken, firmware crashte hierdoor. Via deze forward kwam de codered request niet meer op de router, en liep ie niet meer vast :)

2. Misschien heeft je provider lopen kutten met dhcp/mac koppeling? Geef je router eens het macadres van de NIC van je pc? (Waarmee je wel een IP krijgt?)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 19:10 schreef intro het volgende:
Hoort dit niet in: Internet & Telefonie of anders Network Troubleshooting?
Heh niet gezien

<--- n00b :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 19:39 schreef DJSmiley het volgende:
Geef je router eens het macadres van de NIC van je pc? (Waarmee je wel een IP krijgt?)
YAY. werkt

Vaag hoor...%&^!&%$ chello :(

Anyways Hartelijk bedank allemaal :P
Pagina: 1