Toon posts:

tvout gf2mx400 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de nview optie gebruik krijg ik geen fullscreen beeld op mn tv. TVtool geeft storend beeld (trillend en erg oplichtende kleuren) en laat geen divx zien op mn tv.

Alleen als ik mn tv als primaire monitor instel krijg ik goed beeld, maar helaas, niet fullscreen.

TVcc2000 blijkt niet te werken met mijn kaart alhoewel er wel de chrontel ch7007A-t chip op zit.

(btw. op mn ouwe TNT2 werkte alles wel goed met TVTOOL, geen gezeik met primaire en secundaire monitoren. Maarja, daar heb ik helaas de tvout van opgeblazen.. :'( )

Ik heb de search grondig doorgelicht maar net als in de faq kon ik hier geen oplossing voor vinden.

Ik heb alle bekende programma's ervoor al geprobeerd zoals tvtool 5.0 tm 6.5, tvcc2000 linkje naar deze software en uiteraard het ingebakken nview van de driver (die vooralsnog het beste resultaat gaf, maar dus niet fullscreen).

Mijn systeem is een Amd Xp 1500+ op een MSI K7T266a Pro2 met 256mb DDR Pc-2100, de boosdoener is dus bij deze mijn MSI Geforce2 mx400 (ms-8826). Ik gebruik een zelf gesoldeerde s-vhs naar scart kabel van 11 meter. Die gaf met mijn TNT2 goed beeld en geluid, en niet fullscreen doet die dat nog steeds, hier ligt het dus niet aan.

Het gaat hier dus samengevat om het FULLSCREEN, met goede kwaliteit bekijken van Divx films.

Iemand bekend met deze problemen en heb je een oplossing?
Heel graag!

btw. Bedankt Sinterklaas voor het heropenen van mijn topic nadat ik ben gewezen op het juist starten van een topic.

Verwijderd

[topic=482538/1/50]

Verwijderd

[topic=526077/1] en weer open

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is weer opengesteld door sinterklaas na enkele wijzigingen. Hierbij dus een kikje..

Verwijderd

hmm, ik heb zelf ook een gf2mx met tv-out, ik ondervond problemen met nview met verschillende versie drivers. Ik heb nu het proggie: TVtool 5.5, werkt perfect, prima beeld etc. ook vele opties om beeld aftestellen, dus misschien kan je dat probben. Voor download etc use the search kom je zat tege ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 06:35 schreef Smeezio het volgende:
hmm, ik heb zelf ook een gf2mx met tv-out, ik ondervond problemen met nview met verschillende versie drivers. Ik heb nu het proggie: TVtool 5.5, werkt perfect, prima beeld etc. ook vele opties om beeld aftestellen, dus misschien kan je dat probben. Voor download etc use the search kom je zat tege ;)
en dan probeerde ik nog zo duidelijk te zijn.... ;(

dude.. lees jij de topics wel eens door????

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoi ben ook niet zo tevreden met tvout met mijn mx400.
ik gebruik detonator 21.85 omdat ik dan mijn monitor op 1024x768 kan houden en mijn tvout FLIKKERVRIJ is. dit is niet het geval bij de nview drivers..de flikkerfilter schijnt niet te werken...jammer weet iemand dit te verhelpen misschien?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Sorry geen oplossing maar wel hetzelfde probleem hier :( (heb een Abit Siluro GF2MX400) Sinds Nview in de detonators zit werkt de tv-out via de drivers hier gewoon niet meer goed, het beeld staat maar voor de helft op de tv en dit is niet te veranderen. Met oude drivers werkte dit altijd perfect, maar sinds ik nieuwe heb geinstalleerd (heb nu weer oude) is dat Nview niet meer weg te krijgen |:(

Hier werkt tvcc2000 gelukkig wel, maar zonder dat was ik nergens aangezien TV-Tool hier ook storend beeld geeft. Dit zuigt gewoon, het lijkt wel of de tv-out van de GF2MX gewoon niet meer werkt met de nieuwste detonators :{ Naja, gelukkig krijg ik morgen een GF4 Ti4200, hopelijk werkt dat wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
als ik een oude detonator driver zou installeren die twinview (nview) niet ondersteund (heb ik toch nergens voor nodig) zou ik dan wél trillingsvrij tvtool kunnen gebruiken die ook divxjes op mijn tvtje tovert? ik heb nu de allerlaatste versie 29.32 ofzow. Als ik terugga naar zeg 21.85 merk ik dit dan in performance?

Verwijderd

hoezo zou jy geen DIVX af kunnen spelen met TVtool ? trillend en storend beeld, apart hier dezelfde chipset, prima beeld met de allernieuwste deto's

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 15:34 schreef Smeezio het volgende:
hoezo zou jy geen DIVX af kunnen spelen met TVtool ? trillend en storend beeld, apart hier dezelfde chipset, prima beeld met de allernieuwste deto's
waarom stel jij vragen die ik ook al heb gesteld. Als ik dat wel zou kunnen zou ik het hier toch niet posten of wel!

Als je nou met een oplossing komt ofzow :(

Verwijderd

Topicstarter
kik.. anyone?

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
ik heb een gf2 mx400 van chaintech maar misschien kan je hier wat mee:

ik heb zo'n beetje alle deto's van 3.56 t/m 23.11 gehad en voor de tv-out (twinview ook) werken alleen de 7.52 een beetje redelijk

helaas lever je dan wel wat fps in bij spellen

maar de 7.52 zijn bij mij de enige drivers waarmee ik me tv-out zowieso kan gebruiken (ook icm tvtool ea)

ik hoop dat je er wat mee kunt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 18:40 schreef No13 het volgende:
ik heb een gf2 mx400 van chaintech maar misschien kan je hier wat mee:

ik heb zo'n beetje alle deto's van 3.56 t/m 23.11 gehad en voor de tv-out (twinview ook) werken alleen de 7.52 een beetje redelijk

helaas lever je dan wel wat fps in bij spellen

maar de 7.52 zijn bij mij de enige drivers waarmee ik me tv-out zowieso kan gebruiken (ook icm tvtool ea)

ik hoop dat je er wat mee kunt
\thx.. ga ik es probere

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. heb de verzies 14.12 en 7.58 en 21.85 geprobt..
21.85 is zelfde probleem
14.12 en 7.58 kunnen op geen mogelijkheid geinstalled worden onder xp..

end of quest.. dammit!

iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand plz???
Pagina: 1