Toon posts:

Asus A7V333/AMD Athlon XP 2200/Asus V8460

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
* Asus A7V333
* AMD Athlon XP 2200
* Asus V8460 Ultra DT, GeForce4 Ti 4600, 128MB DDR, TV-out, AGP
* 512MB PC2700 (samsung)
* Creative Labs SB Audigy Player
* Maxtor Diamondmax Harddisk D740x : 80 GB ATA133 Liquid!
* standaard 3,5" drive
* Iiyama HM903DT VM Pro454 19"
* Logitech Internet Navigator
* Logitech Mouseman dual optical
* Plextor 40x12x40 CD-Rewriter IDE
* Aopen HQ45 Pro-A P4 Blue (300W, Mide Tower)

Hallo Allemaal!
Ik hoop dat ik geholpen kan worden!
Het is tijd voor een nieuwe computer en ik dacht dat ik met deze samenstelling voor dit moment wel weer bij de tijd ben.

Ik heb alleen een paar vraagjes die ik eerst wil weten voordat ik ga bestellen

ten eerste:
op de asus mobo zit een AGP PRO slot, ik las op http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636&p=6

dit:

The board features a single AGP Pro50 slot and 5 PCI slots. The AGP Pro50 slot really only makes sense for workstation-users, as the only cards that require it are made by 3D Labs.

Betekent dit dat ik een probleem krijg met de Asus V8460 Ultra DT, GeForce4 Ti 4600? (met gewone agp) of past/werkt/functioneert dit zonder probleem?

Ten Tweede:

Het is algemeen bekend dat de AMD 2200 erg warm/heet zal worden, wat is de beste koeler die ik er op kan zetten?!

Ten Derde:

Is de kast van Aopen een goeie mbt isolatie, koeling?
Er staat dat de kast P4-ready is, betekent dat dat hij niet amd 2200 ready is?!

Ik ben geen super computer freak die gaat tweaken etc. Dus begin ajb niet over verander dit en dat in bios en mobo want dat gaat me niet lukken :)

Heeeeeel erg bedankt (als ik geholpen kan worden met de vragen :p)

Gegroet!
Diederik

Verwijderd

Topicstarter
Ik weer...

Mochten er nog andere aan- en/of opmerkingen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!!

Diederik

btw, het is examenkado, dus kwaliteit is stuk belangrijker dan prijs

btw2, ik heb hier en daar op forum al gekeken voor koelers, maar dat ging ook nog vaak over andere amd xp's en nergens werd het me echt duidelijk welke nou door de meeste werd aangeraden.

thnx

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:17
Als je niet gaat overklokken kun je misschien beter de XP 2200 boxed kopen daar zit al een goede koeler bij.

Ik zou voor de Aopen H600a kast gaan (mijn persoonlijke mening)

:)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

videokaart gaat prima passen.

De 2200+ zal niet super heet worden omdat die met de nieuwe Thouroughbred core (0.13u)zal worden geproduceerd. De coolermaster HHC-001 is een goede koeler die volgens mij die 2200+ wel aankan.

Als een kast p4 ready is betekent dat die ook geschikt is voor de p4, amd kan er dus in. De p4 heeft andere voeding en dat is het voornaamste verschil.

edit:

Ik zie dat je losse internet keyboard en losse logitech muis hebt. Waarom geen Cordless desktop optical? Die zijn echt om te :9~

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
ten eerste: nee je krijgt geen probleem met die geforce 4, het moederbord _ondersteund_ agp pro kaarten maar ook de "standaard" agp kaarten.

ten tweede: als je ook geen bios settings kunt veranderen dan ga je dus ook niet overklokken en dan maakt het vrij weinig uit wat voor een koeler erop zit, de stnadaard koeler die erop gezet wordt (coolermaster) zal wel prima zijn.

ten derde: of die kast goed isoleert weet ik niet, en of hij goed koelt ligt ook veel aan de caseflow (plaatsing interne casefans). en dat die kast p4 ready is is onzin... het is een ATX kast en "alle" moederborden passen hier in (in ieder geval de consumenten moederborden) dus je kast is ook athlon 2200+ ready hoor.

• Tinman
videokaart past gewoon op A7V333

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:28

Dark

who tweaked the light?

Ik zou iig voor merk geheugen gaan; corsair ofzow... dit board is nogal gevoelig op dat gebied...

Verwijderd

Mooie set, en een goede monitor! Belangrijk bij een amd processor is de airflow in je case. Zorg voor een kast met voldoende ventilatie. Wat betreft de koeler: als je niet gaat overclocken: neem een coolermaster die amd certified is, maakt niet veel lawaai en doet goed zijn werk voor weinig geld. Ga je voor mooi neem dan een zalman zie search: goede koelers!

• Tinman
Op zondag 16 juni 2002 16:26 schreef Dark het volgende:
Ik zou iig voor merk geheugen gaan; corsair ofzow... dit board is nogal gevoelig op dat gebied...
Samsung PC2700 geheugen is kwalitatief toch vrij goed hoor

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

op de asus, siet staat ook dat ie is getest met samsung geheugen

Multimonitor is relax :P

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Misschien ook nog een DVD-speler??

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Neem een zalman koeler als je een stille pc wilt, als je 'm goed gekoelt wilt houden neem dan een Cooler-master HHC-001, maar dan heb je wel een straaljager naast je staan :)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Wooowww. bedankt voor snelle reactie's en nuttige antwoorden!

De aopen H600A heb ik ook aan gedacht, ik zal voor deze kast gaan met 350 watt voeding (heeft die stille koeling?)

De Boxed versie van 2200 heeft die dan die coolermaster HHC-001 ?? zo ja, dan is die keuze ook gemaakt.

Ik zag ergens staan dat samsung/corsair/ en nog wat merken het prima deden op deze asus mobo. Ik had zelf voor samsung gekozen omdat die het 'goedkoopst' was. ik weet dan kingsnogwat problemen oplevert, is er nog iemand die zegt dat ik beter voor corsair kan gaan?!

cordless optical keyboard en muis hoor ik niet zulke goede verhalen over met games, snelle bewegingen kunnen problemen opleveren, ennnn ik ben niet van plan om vanaf een andere kamer te typen/muisen :)

THANXXX voor de info!! *D

• Dark

Dark

who tweaked the light?

samsung is misschien wel goed, maar crucial of corsair of mushkin zijn in ieder geval goed. ik zeg ook niet zomaar wat hoor, google maar eens nieuwsgroepen erop na en je zult zelf zien dat geheugen een teer punt is van dit bord.

zelf heb ik de twinmos/mtec die ik er in eerste instantie op had zitten terug moeten sturen i.v.m. voortdurende problemen, die als sneeuw vor de zon verdwenen met een crucial staafje.

op de mushkin site bij de mainbordsectie over de a7v333 staat ook het een en ander te lezen: (http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?3d0ca415010b45090000c0a801020501+EN/products/990880#asusa7v333)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik wil eecchhttt geeeen straaljager naast me hebben staan. is zalman (welke uitvoering?) dan toch de beste keus?! of is die wel stiller, maar minder koel?! (is ook erg belangrijker ivm 2200..)

thnx

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 16:26 schreef Dark het volgende:
BS, samsung is momenteel bijna het beste geheugen dat je kunt kopen. Er zijn zat mensen met die combo.

Over dat P4 ready, dat zegt niets over de kast. Het zegt iets over de voeding. Die heeft een extra stekkertje voor P4 mobo's. Maar je gewone ATX stekker zit er ook op hoor. Dus geen probleem.

Die standaard AMD koelers zuigen. Procs worden onwijs warm met die dingen. Als geld geen rol speelt haal je gewoon een Alpha 8045 natuurlijk. Dat samen met een Papst of Enermax fan. Die enermaxen kun je op snelheid afstellen namelijk. Is handig.
Verder zeer vet systeem! (ik zou een Abit mobo nemen, maar ja, wie ben ik :o )
Ow en als je niet overklokt heb je dat samsung geheugen niet nodig hoor. En al helemaal geen Corsair (erg duur).

• heuker
Ik zou toch maar wel voor de cordless optical keyboard en muis gaan. Ik heb em zelf namelijk ook en heb er nooit problemen mee gehad. Lekker precies en in spellen werkt het ook lekker. Maar het grootste voordeel voor mij is dat ie er errug gelikt uitziet :9~

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 16:45 schreef Dark het volgende:
samsung is misschien wel goed, maar crucial of corsair of mushkin zijn in ieder geval goed. ik zeg ook niet zomaar wat hoor, google maar eens nieuwsgroepen erop na en je zult zelf zien dat geheugen een teer punt is van dit bord.

zelf heb ik de twinmos/mtec die ik er in eerste instantie op had zitten terug moeten sturen i.v.m. voortdurende problemen, die als sneeuw vor de zon verdwenen met een crucial staafje.

op de mushkin site bij de mainbordsectie over de a7v333 staat ook het een en ander te lezen: (http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?3d0ca415010b45090000c0a801020501+EN/products/990880#asusa7v333)
Leuk allemaal, maar hij zegt toch dat hij niet wil overklokken! Wat moet hij dan met dat geheugen!!?? |:( Echt onzin gewoon.

Verwijderd

w000t !!!

examen cadeau !! nice *D

zou ik ook wel willen :) ik kreeg 60 euro van me moeder en van me pa krijg ik ook wat geld oid :)maar iig veel suc6 met bestellen ed

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op zondag 16 juni 2002 16:45 schreef diederikkok het volgende:
hmmm ik wil eecchhttt geeeen straaljager naast me hebben staan. is zalman (welke uitvoering?) dan toch de beste keus?! of is die wel stiller, maar minder koel?! (is ook erg belangrijker ivm 2200..)

thnx
Als dan geld niet uit maakt zou ik een alpha 8045 met een stille papst fan nemen.

Verwijderd

Zo te zien een *high-end* computer, waarom dan een Iiyama? Neem dan een Sony monitor!

• heuker
Waarom Sony? Vind je die echt zo goed dan? Ik heb zelf liever een philips dat is wat scherper beeld. Sony is alleen om mee te patsen verder niet.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

kwaliteits geheugen is nooit onzin, maargoed als geld geen rol speel en kwaliteit wel, kies jij natuurlijk liever voor samsung heh :S, Fewture ...

Verwijderd

Topicstarter
Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) 65,-
Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan) 65,-

welke van de 2?

en moet ik dan die 2200 NIET boxed nemen zodat ik deze er gewoon op kan zetten?! of zeg ik nu iets verkeerd..

thnx
Diederik

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:30
Lol.. ik heb bijna hetzelfde systeem, ook de asus a7v333 alleen met een xp2100 en een asus ti4400 ipv 4600 .. dat zal wel blazen hoor!! ik heb zelf een chieftech kast met 3 enermax coolers erin (horen er 4 in, maar ik heb er eentje in mijn server gebouwd!) ik heb zelf de Zalman cu5100 cooler,maar ik zit toch nog wel op 50 graden(43 dus) idle hoor.. oh ja dat mobo geeft standaard een graad of 7 teveel aan, maar dat schijnt bij meer Asus borden te zijn..

ik heb dezelfde monitor en daar ben ik heel tevreden over..

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
neem wel even een merk-floppydrive. Zo lullig als je een flop in je XP2200 steekt en je krijgt 'm gemold terug ;)

Verwijderd

ja

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen welke van de 2 alpha koelers ik dan moet hebben?!
jammer dat ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn, wordt dus weer over het internet kopen.. jammmurr

• Tinman
Als je niet gaat overklokken ben je gek als je zo'n PAL8045 koeler koopt. Is echt wel overkill.

Als je zo'n XP2200 boxed koopt zit er gewoon een standaard koeler bij die voldoende is om een niet overgeklokte XP2200 te koelen.

Koop gewoon Samsung geheugen is goed en een stuk goedkoper Corsair

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7V333
AMD Athlon XP 2200 boxed
Asus V8460 Ultra DT, GeForce4 Ti 4600, 128MB DDR, TV-Out, AGP
512MB PC2700 samsung
Creative Labs SB Audigy Player
Maxtor Diamondmax Harddisk D740x : 80 GB ATA133 Liquid!
standaard 3,5" drive
Iiyama HM903DT VM Pro454 19"
Logitech Internet Navigator
Logitech Mouseman dual optical
Plextor 40x12x40 CD-Rewriter IDE
AOpen H600A (300W, Middle Tower)

OKEEE dit moet hem dan worden thnx voor alle info. heeft me erg geholpen!

LAAATSTE vraag dan nog maar ff:

is het echt slim om cordless keyboard en muis van logitec te doen. of krijg ik dan echt problemen met spellen zoals halflife etc....

Diederik

• Tinman
ik heb een microsoft cordless intelli mouse en heb nergens problemen mee :)

trouwens is een Western Digital 80gb 8mb cache schijf geen optie voor jou?

is zo'n beetje de snelste IDE schijf die er is

Verwijderd

Topicstarter
en stil?!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

Lancer

What the......

Op zondag 16 juni 2002 16:43 schreef diederikkok het volgende:
Wooowww. bedankt voor snelle reactie's en nuttige antwoorden!

De aopen H600A heb ik ook aan gedacht, ik zal voor deze kast gaan met 350 watt voeding (heeft die stille koeling?)
Ik Heb een Aopen HQ08. De koeler van de voeding is het luidruchtigste element van m'n PC. (En ik heb niet eens een stille fan op m'n CPU en nog eens 3 casefans)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, maar jij hebt em dus wel getweaked dat ie al die koelers nodig heeft? zou je de koeling van de voeding kunnen vervangen of is dat niet mogelijjk? of zou je een andere/stillere voeding meteen kunnen vragen?!

Verwijderd

heb zo'n logitech desktop optical
en speel er heel goed :P mohaa mee hoor
mooie goede set!

de muis is wel een batterijenvreter!
kan ook nergens vinden waar ik dat instel in bios zodat die muis zichzelf uitschakeld bij het afsluiten van pc!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Sorry, maar ik sluit dit topic. Muizen & keyboard vragen horen hier niet ;) Daarenboven is deze topic sowieso al een randgevalletje, zie: [topic=218256/1/50] Anyway, je hebt je PMG gerelateerde antwoorden dus lijkt het me allemaal geen probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.