Toon posts:

Welk geheugen voor AMD-systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een Abit KT7-raid mobo met een AMD thunderbird 800Mhz proc. te kopen.
Ik zoek daarbij een goed en snel geheugen, maar zie op dat gebied door de bomen het bos niet meer. ECC, Even, Kingston, 133Mhz, enkelzijdig, "cheapo:-)", etc etc.
Wie kan mij hierbij adviseren en/of verwijzen naar info. Thanks!!

Verwijderd

Ik heb een KT7-raid met Dime 128 Mb 133 Mhz Dimms. Prima werkend.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

ECC = fout correctie en voor de meeste toepassingen niet een goede keus omdat het niet veel helpt en vrij veel meer kost

Geheugen met een merk is vaak van betere kwaliteit en dus zal het op een hogere snelheid en een lagere cas kunnen draaien.
HSDRAM van Muskin bv. is een soort wat op 150 mhz draait en de laagst mogelijke cas van je mb opties gebruikt.

Mhz snap je wel neem ik aan. (via kan trouwens een bepaalde waarde bij je fsb optellen om zo je geheugen op volle snelheid te laten draaien

ff kijken wat je verder nog wou

enkelzeidig dan ziten de chipjes maar op 1 kant

Om ff advies te geven over welk gehuegen:
neem 128 mb 133 mhz en dan eventueel van een merk als je dat wil (is wel veel duurder)
AMD's clock je toch niet echt ver over via de fsb dus het is denk ik niet echt de moeite.

Hou er wel ff rekening mee dat er over een half jaar DDR is en dat je dat mischien wel wilt kopen dus koop niet te veel :)

= TheGrimReaper op tweakers

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Draai hier op een KT7 RAID met Thunderbird op 1 x 128MB Thosiba en 1 x 128 ??? van Funprice, gaat prima.

Flickr | Lego collectie