Toon posts:

Er wordt enthousiast gebraakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=535922

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=535931

Er wordt daar wel erg veel gebraakt zeg, komt dit nu in aanmerking voor de titel troll, of flamebait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
doe maar troll :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:12

botoo

💀 too old to die young

Al meerdere keren langsgeweest, draadje is heel moeizaam on-topic te houden.
Veel geblaat over het vermeende boeventuig (platenmaatschappijen) en stoere taal over hoe slim je wel kan doen met het omzeilen van de beveiliging en/of kopieren van de cd's en waarom de cd's toch vooral te duur zijn.

En dat alles terwijl de nieuwspost over de 'Rechtszaak wegens anti-kopieerbeveiligingen' gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja, hier de poster van de eerste post die aad aangeeft (mØrPh dus).

Ik toon ongenoegen als reactie op de persoon voor mij. Ik flaimbait niet, en ik troll al helemaal niet. Ik onderbouw mijn mening, dus je kunt het overbodig of een troll vinden, maar hij is nuttiger dan menig ander post op de FP waar het bij 1 zinnetje flaimen stopt. Denk bij mijn post voor de grap maar 'ns de brakende smileys weg, wordt al meteen stuk vriendelijker. Dus misschien dat ik wat met het brakende smiley heb gesmeten ;) , maar verder is er niets mis met mijn post dacht ik zow.

De persoon na mij, dat is inderdaad een flaimbait. Hij geeft geen reden, hij brengt geen extra informatie, kortom je hebt er niets aan.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo kijkt er nog eens naar

[update]

inhoudelijk:
Gepost door mØrPh zondag 16 juni 2002 - 15:34 Score: 0 (Overbodig) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll

Vreemd genoeg is al het beveiligde muziek via het internet gratis terug te vinden

Zo vreemd is dat niet. Analoge opnamen zijn wel gewoon mogelijk. Dus het heeft daarbij ook helemaal geen zin deze beveiligingen. Het kost alleen maar geld en schieten er geen reet mee op.

Ik ben de houding van platenmaatschappijen echt helemaal spuugzat. Ze verdienen zich helemaal 3 keer vierkant scheel en gaan nu nog zitten klagen omdat ze dan geld mislopen. ERG HE?! Kun je maar een zwembad van 10 bij 7 kopen in plaat in plaats van in van 12 bij 8 :r

ik :r op platenmaatschappijen en voornamelijk kopieerbeveiligingen.
- In het eerste gedeelte van je reactie vertolk je een mening die in verschillende vormen al eerder langs is geweest, voegt niets toe, maar ook geen directe reden tot negatieve moderatie.
- Vanaf je spuugzatte houding tov de platenmaatschappijen loop je imo wel te flamen.

Bij elkaar genomen heb ikzelf je post als 'overbodig' gemodereerd, er zijn blijkbaar ook moderators die wat scherper oordelen. Dat is het mooie van dit moderatiesysteem, er _kan_ verschil van mening zijn, de grootse gemene deler bepaald uiteindelijk de score/tag.

Breepee na je is imo een troll.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op zondag 16 juni 2002 21:00 schreef botoo het volgende:
[..]

Dat is het mooie van dit moderatiesysteem, er _kan_ verschil van mening zijn, ...
Sja, en ik ben 't er dus niet mee eens. Het is misschien ietwat offtopic, maar tis niet overbodig, geen troll of flaim.

Ach, no hard feelings hoor. Gewoon een meningsverschilletje. ;)

Ik laat het lekker zo :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

zolang we maar blijven communiceren kunnen we iig elkaars standpunt proberen te begrijpen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 16 juni 2002 21:00 schreef botoo het volgende:
* botoo kijkt er nog eens naar

[...]

Bij elkaar genomen heb ikzelf je post als 'overbodig' gemodereerd, er zijn blijkbaar ook moderators die wat scherper oordelen. Dat is het mooie van dit moderatiesysteem, er _kan_ verschil van mening zijn, de grootse gemene deler bepaald uiteindelijk de score/tag.
heb er ook even naar gekeken, maar hij staat nu op 0 overbodig, de juiste waardering ervoor lijkt me.

ik kan me heel erg voorstellen dat mensen hier een -1 flamebait voor geven, net als hen wordt ik erg moe van een constante herhaling van negatieve ideen over economische conglomeraten, door mensen die toevallig over illegale mogelijkheden beschikken deze te omzeilen....

maar puur feitelijk gezien was die beoordeling niet juist, 0 overbodig is de juiste tag hiervoor, een -1 flamebait zou juist de persoonlijke mening zijn van de moddereter.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik ben de houding van platenmaatschappijen echt helemaal spuugzat. Ze verdienen zich helemaal 3 keer vierkant scheel en gaan nu nog zitten klagen omdat ze dan geld mislopen. ERG HE?! Kun je maar een zwembad van 10 bij 7 kopen in plaat in plaats van in van 12 bij 8
Je kan in principe dit wel zeggen maar zoals ik in die draad ook al heb gezien is dat je toch ook niet iemand in een eenmanszaak iemand gaat beledigen door te zeggen dat ie van jouw geld op vakantie gaat. Als je het er niet mee eens bent doe het dan niet. Maar een dief ben je in principe wel als je het van internet plukt.

En het mod-systeem is inderdaad aan meningen van gebruikers onderhevig. Maar als het niet goed is met de mening van de gemiddelde gebruiker of zoiets dan doen we er gewoon iets aan (we zijn een beetje de diehard modders hier). Een aantal hebben dan ook de LM status die iets meer mogelijkheden heeft.

Ikzelf moet zeggen dat ik het wel met je eens ben met de prijzen e.d. maar ik koop het dan ook als sinds een aantal jaren niet (omdat ik het te duur vind). Ik krijg mijn muziek wel op een andere manier. OA door het zoeken van muziek die ik mooi vind maar die niet gecopyright is. (maat van me maakt goeie trance en diverse hardrock/hardcore clubs die het gewoon gratis versprijden). En muziek die ik wil horen die ik mooi vind neem ik op op een bandje van de radio en zo (via de pc) kan ik toch een mooi bandje maken (heb geen discman).

[conclusie mode]
Flame of troll is IMO beide terecht :)
[/conclusie mode]

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 17 juni 2002 00:27 schreef wauske het volgende:

[conclusie mode]
Flame of troll is IMO beide terecht :)
[/conclusie mode]
Troll ietsjes meer dan Flamebait imho.

Zeker de tags 'troll' en flamebait' hebben niks met het waarheidsgehalte van een stuk tekst te maken, maar veel meer met de manier van brengen.

(even een heel erg off topic voorbeeld dat ik onlangs tegenkwam hier @ GoT)
Iemand meende over 'die kale homo' te moeten spreken alstie het over Pim Fortuyn had niet al te lang na zijn dood.
Hoewel iedereen het erover eens zal zijn dat Pim kaal was en uitgesproken homo was kun je op je klompen aanvoelen dat zo'n opmerking niet echt al te slim is (en bijvoorbeeld _veel_ offtopic 'boze' reacties opriep.)

Ergo: Een Troll dus :)

Nu is dit wel van een kompleet ander kaliber, maar ik wilde duidelijk maken dat het om de presentatie gaat (en in mindere mate het hoofdonderwerp van de discussie) in mijn uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 17 juni 2002 legde Jaymz de hindernissen in het moderatieleven nog eens bloot:
<knip> kun je op je klompen aanvoelen dat zo'n opmerking niet echt al te slim is
Ergo: Een Troll dus
<knip>
Mooi voorbeeld, en helder :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1