[QNX] install probleem.

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Ik heb laatst de gratis versie van QNX gedownload en probeer die te installeren maar dat lukt dus niet :(.

Bij booten van de cd zegt hij steeds:
Unable to mount a dos filesystem as /fs/hd0-dos on /dev/hd0t6 (corrupted file system detected).
No QNX 6.1 or greater filesystem available to mount.
Nou stond er eerst een linux ext2 partitie op de schijf (volgens qnx.com ondersteunt hij dat), daarna heb ik er een fat32 van gemaakt en daarna een fat16. En geen enkele doet het dus.
Nou dacht ik dat wel ergens een bootdisk vandaan te toveren moet zijn zodat je een qnx6.1 FS kan maken, kan ik ook nergens vinden :(.

Weten jullie hoe ik nou wel qnx kan installeren?

Alvast bedankt.

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je toevallig je cd-rom drive alleen op de secondary ide poort hangen? Dit is een bekend probleem namelijk (ik heb er ook last van gehad ooit :) ).

QNX kan dan de cdrom niet vinden en kan niet verder met de installatie. Beetje rare error melding dan, maar dat klopt.

Probeer eens de de cd-rom drive als slave achter je harddisk te hangen. Grote kans dat het dan is opgelost :)

Edit: ik lees je post nu nog eens door, en ik begin eigenlijk nu te twijfelen of het die error melding wel was die ik bedoelde :) Het was dan wel een rare fout, maar corrupt filesystem is toch wel erg vreemd. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk; misschien lost het toch wel het probleem op :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Thx het werkt !!!!!!!!!

Wel een ongelooflijke vale foutmelding dan :D :P

• phreggle
  • Niet online
Hahaha zit ik net te editen :)
Maar okey, blij dat het opgelost is :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
:) , ik las dat je ook qnx gedraait had, is het wat? of kan je er helemaal niets mee? ( draait dadelijk op p133/72mb ram)

Die installatie gaat ook mega snel, en opstarten ook, en ziet er vet uit!! :9~

• phreggle
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:12 schreef eppie het volgende:
:) , ik las dat je ook qnx gedraait had, is het wat? of kan je er helemaal niets mee? ( draait dadelijk op p133/72mb ram)
Het is weer een tijdje geleden dat ik het had geinstalleerd. Rond de tijd dat ze van QNX4 naar QNX6 gingen.

Het ging er mij toen meer om, om alles werkend te krijgen (geluid/netwerk/etc). Toen dat werkte heb ik er een beetje mee gebrowsed op internet maar verder niet echt serieus gebruikt.

Je extra programma's installeren via een soort 'package manager' die in het start-menu staat. Daar stonden toen wel leuke dingen bij (Doom enzo :P )

Hoe het tegenwoordig met de software support van QNX is weet ik eigenlijk niet.

Trouwens het ziet er idd vet uit :) Iemand zou eigenlijk die Photon GUI eens naar linux moeten porten :)

Veel plezier met dit (eigenlijk toch wel ondergewaardeerde) OS :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Dat gaat zeker wel lukken denk ik :) .

Maar nog een vraagje, waar kan je hardware enzo instellen, want mijn netwerk kaart en geluidskaart wil ik installeren/instellen, maar kan niet vinden waar. Als ik bij netwerk kijk staat mijn kaart er namelijk niet tussen.

• phreggle
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:24 schreef eppie het volgende:
Dat gaat zeker wel lukken denk ik :) .

Maar nog een vraagje, waar kan je hardware enzo instellen, want mijn netwerk kaart en geluidskaart wil ik installeren/instellen, maar kan niet vinden waar. Als ik bij netwerk kijk staat mijn kaart er namelijk niet tussen.
Hmm, als ik me goed kan herinneren ging dat allemaal redelijk automatisch. Heb je hier al gekeken of je hardware supported is?

Welke netwerk- en geluidskaart heb je?

Verwijderd

Ik heb het pas nog ff geinstalleerd op een ouwe hd (op raid wilde hij niet ;( )

Maar na ff pielen zat ik netjes met Opera op internet. Zelfs t.net zag er perfect uit (itt tot de opera 3.62 van BeOS)

En Abiword doet het ook prima. Net Word. Dus je kunt er iig een leuk kantoorbakje mee maken. :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Een 3com 509 wordt ondersteunt en een sb 128.

Maar hoe install je een driver en waar haal je die vandaan?

Las op qnx.com dat je Fsys.cd ofzo iets moest laden om de cdspeler te kunnen mounten, maar waar staan die drivers?

Verwijderd

Klinkt misschien een beetje dom, maar waar kan ik een gratis versie van QNX v4.21 downloaden? 't is om te installeren om een 486SX-25 4MB RAM Laptopje :9
Ben Windows 95 beu en Windows 3.11 / DOS heb ik niet graag.

Verwijderd

http://www.qnx.com
Hier is de link.

Verwijderd

Thx ^^

Is het die demodisk?

Verwijderd

nee, dit is als ik het goed heb een niet commerciele versie. Dus gewoon volledig en gratis.
Ik denk alleen dat dit topic niet meer lang open zal zijn.
Pagina: 1