Toon posts:

printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, m'n printer werkt dus opeens niet goed meer
Iemand wilde wat printen, toen kwam eerst 1 pagina (en nog een 2e met een klein beetje) met een hoop grote letters door elkaar en daarna niks meer, ook geen lege pagina ofzo

De printer kan nog wel een testpagina printen dmv de knop op de printer, maar reageert verder helemaal niet op opdrachten vanaf andere pc's. Het is een netwerkprinter, hij is aangesloten op een linux-server, en is via die computer toegankelijk voor andere (windows)pc's

De printer is een HP Laserjet 6P
Het systeem op de computers vanaf waar geprint moet worden is Windows XP

Weet iemand hier misschien raad mee?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

DarkSide

theres no place like ::1

Zal hem eerst ff lokaal aansluiten op een pc om te kijken of dat nog wel goed gaat.
Dan opnieuw installeren op server met nieuwe drivers.
Dan kijken wat hij doet.
Als hij wel goed de test print uitprint is de printer goed.
Dus probleem ligt hem in de aansturing.
Dus of LPT poort defect.
Of kabel rot.
Of probleem met aansturing (printerserver)

Dus eerst lokaal aansluiten op bv de XP machine en kijken wat hij dan doet. Dan weet je meer.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

MBV

Kabel kapot? Even alles opnieuw opstarten en stekkers aandrukken? En ligt het aan de xp computer, of kan je van de linux ook niet meer afdrukken? :? En als het aan windows ligt, dan doet hij het over 5 minuten weer. lang leve microsoft :z

Verwijderd

Topicstarter
vanuit Linux kan ik niks doen, want daar heb ik totaal geen kaas van gegeten
maar ik zal es proberen hoe het gaat als ik 'em direct op een windows pc aansluit

Verwijderd

Topicstarter
ok op die andere computer werkt ie wel
dan ligt het dus aan de linuxserver, maar aangezien ik niet met linux kan werken wordt het denk ik nogal lastig om dat op te lossen

maar ja desnoods wacht ik dan wel tot m'n vader terug is van vakantie, ik kan nu iig weer printen

bedankt voor de hulp