Me Plextor knippert

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Mogge!

Ik heb een Plextor 12x10x32 burner, en deze knippert als ik m`n comp aan zet. Hij gaat dan ook niet meer open, maar de bios herkent hem wel. Als ik tijdens dat me comp aan staat de snoeren er uit haal, en ze daarna er weer in steek, doet ie het weer gewoon. Ik heb de firmware al geflashed, dit hielp nix. Wat zou het kunnen zijn??

FF wat specs:

Abit KT7-Raid
640 MB Ram@cas2
TB900
M`n FSB is niet overgeklocked.

Thnx

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 15:07
doe eens de IDE kabel eraf, als deze nog steeds blijft knipperen ligt het dus puur aan de fikkern

een rma dan maar bij plextor!
werkt heel nice,de pakketdienst komt je plex halen en weer terug brengen ;)

PVoutput

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Als ik m aanzet zonder ide doet ie het gewoon. En RMA aanvragen kan niet meer, heb het frontje gespoten.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
ligt aan je abit mainboard.
Zoek eens op liteon en ejecting problem
Dit is hetzelfde probleem, ik meen ook dat je een soort reset kunt uitvoeren, wellicht dat deze zelfde methode ook werkt voor je plextor.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meen dat daar al een hele tijd n fix voor was bij Lite-ON. Dus lijkt me sterk dat Plextor er nog last van zou hebben (als dat t probleem al is, aangezien ik bij Plextor nog noot over n eject probleem heb horen praten verder :?)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-04 16:00
RMA kan je nog altijd aanvragen, omdanks dat je je frontje gespoten hebt. Mits je natuurlijk je ftontje verwijderd had voor het spuiten.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 21:48
hebbie niet een keer per ongeluk tegen je cd laatje on gestoten, had mn broertje ook, zn laatje wou niet meer open of dicht omdat er een tanwieltje 1 tandje gedraaid zat

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
Op maandag 17 juni 2002 11:25 schreef MBrulez het volgende:
hebbie niet een keer per ongeluk tegen je cd laatje on gestoten, had mn broertje ook, zn laatje wou niet meer open of dicht omdat er een tanwieltje 1 tandje gedraaid zat
m'n zus had een keer het hele laadje uit de brander gerost :{ . gelukkig kan je het laadje makkelijk terugstoppen :)

ontopic:
zit de brander in z'n eentje op de ide kabel? probeer dat eens. en forceer in de bios is PIO mode voor het ide channel waar de brander opzit ipv UDMA.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ik heb m nu met firmware 1.09 geflashed, deze stond niet in de meuk trekker, maar op de site wel. Het probleem is nu opgelost, maar of het blijvend is weet ik niet... Het was nml toen ik m met firmware 1.07 had geflashed ook ff weg... Jullie horen het wel als ie weer knippert.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Had ik met mijn plextorretje ook. Firmware flashen, kabel vervangen en dan ging het weer even goed. Later ging hij ook tijdens het aanstaan van de pc disconnecten (kreeg zelfs een melding van windhoos XP). Helaas is hij 2 maanden daarna overleden :( (was mijn laatste scsi branden, nu een IDE, maar wil eigenlijk weer een plextor scsi.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Hij knippert weer :{

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 01:11

ThaHandy

Discovery Channel

is er dan niet wat aan de hand met dat ding...
@ site wat dat geknipper in houd?

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Het knipperen betekent volgens de site dat de MEM erop stuk is... Als ik `m overnieuw flash doet ie het weer gewoon... voor een paar dagen.

Ik kan m dus niet voor RMA doen, omdat ik m gespoten heb.

Iemand nog ideen?

Edit: Firmware 1.05 erin gedaan.. misschien helpt dat.
Pagina: 1