Erg warm in de kast

Pagina: 1
Acties:

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe harddisk gehaald bij alternate. Het gaat om een IBM 80GB 120GXP (7200 rpm). Ik had nog 1 plek vrij (onder de oude harddisk (5400 rpm)). Ik heb hem daar dus geplaatst maar alles wordt hardstikke warm door de nieuwe harddisk, de nieuwe harddisk is boven de 50 graden C. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/pc.jpg

Zou het helpen als ik een fan aan de achterkant dan de pc plaats die naar buitenblaast? of moet ik een nieuwe kast kopen met meer ruimte? BVD.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Hmm, ik zou op de plek die je aangeeft inderdaad een fan zetten die naar buiten blaast. Tevens zou ik onderin aan de voorkant een intake fan zetten. Zo heb je meer airflow en komt er ook nog eens koelere lucht binnen in je case. Dit zal meer effect hebben als alleen de fan die je aangeeft.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 15:32 schreef M v Akkeren het volgende:
Hmm, ik zou op de plek die je aangeeft inderdaad een fan zetten die naar buiten blaast. Tevens zou ik onderin aan de voorkant een intake fan zetten. Zo heb je meer airflow en komt er ook nog eens koelere lucht binnen in je case. Dit zal meer effect hebben als alleen de fan die je aangeeft.
Dat lijkt mij ook.
Ik heb dat ook sinds kort en het werkt echt. Alles blijft koeler.

• koos.d
Op zondag 16 juni 2002 15:32 schreef M v Akkeren het volgende:
Bedankt! voor uw snelle reactie! De voorkant van de kast is helemaal dicht heeft een intake fan dan wel zin?

Verwijderd

Naast bovenstaande advies kun je de onderste hdd nog op zijn kop hangen. Zo komt er wat meer ruimte tussen beide schijven. Meer ruimte betekent meer lucht.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 15:35 schreef Codey het volgende:

[..]

Bedankt! voor uw snelle reactie! De voorkant van de kast is helemaal dicht heeft een intake fan dan wel zin?
Dremelen..hehe
Gewoon een mooie intake maken aan de voorkant

• M v Akkeren
  • Laatst online: 27-07 13:57
Op zondag 16 juni 2002 15:35 schreef Codey het volgende:

[..]

Tja, dit is voor de echte tweaker natuurlijk geen probleem. Ik heb gewoon een gat in de voorkant van de case gemaakt met behulp van een decoupeerzaag en een dremel. Daar heb ik een fanguard voor gezet en je probleem is opgelost. Als je dit liever niet doet met je case, dan kun je beter daar geen fan zetten idd.

Verwijderd

Waarom heb je rounded kabels?

• koos.d
Op zondag 16 juni 2002 15:37 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Tja, dit is voor de echte tweaker natuurlijk geen probleem. Ik heb gewoon een gat in de voorkant van de case gemaakt met behulp van een decoupeerzaag en een dremel. Daar heb ik een fanguard voor gezet en je probleem is opgelost. Als je dit liever niet doet met je case, dan kun je beter daar geen fan zetten idd.
Ik ben niet zo'n handige klusser dus het lijkt me geen goed idee om in de kast te gaan zagen. Ik plaats dus 1 fan aan de achterkant en hang de 2e HD op z'n kop.

Toen ik de HD kocht had ik een langere kabel nodig die ik had. dus kocht er een kabel bij en dat was een rounded kabel (er werd niet gevraagd of ik een platte of ronde wilde).

• The-Source
  • Laatst online: 09:18
Je kunt natuurlijk ook naast de outtake fan een intake op de zijkant van je kast maken ter hoogte van je HD's zou heb je zeker koele luchte tegen je HD's en de warme lucht vind ze weg wel naar buiten via die extra outtake fan en je voeding

Taal fouten inbegrepen ;)

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:34
Op zondag 16 juni 2002 15:42 schreef MasterOverdrive het volgende:
Waarom heb je rounded kabels?
Om een betere airflow te krijgen??

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 16:13

MBV

Misschien kan je voor de intake vooraan aan de onderkant een gleufje ofzo maken. of een andere kast kopen ;)
Misschien kan het probleem opgelost worden met een HDD-koeler?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 15:54 schreef MBV het volgende:

Misschien kan het probleem opgelost worden met een HDD-koeler?
Dat weet ik haast wel zeker :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 16 juni 2002 15:53 schreef Quakemaster het volgende:

[..]

Om een betere airflow te krijgen??
Hij heeft nog geen fans, dus het zal wel niet voor airflow zijn.
Rounded cables zijn gewoon mooier.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
HDD cooler nodig? :) kheb er nog 8

• koos.d
Op zondag 16 juni 2002 16:09 schreef SilentSniper het volgende:
Zo'n HDD coolers is toch zo'n ding dat helemaal om de HDD heen bevestigd moet worden? Als het zo'n ding is past het niet in me kast :(

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Kosda?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

kweet dat het hier geen V&A is maarem, wa moet da koste?

Verwijderd

is dat zo'n akasa hd-cooler van je inkoopactie?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

gaat moeilijk worden een fan voorin die aldi pc, wij ook al geprobeerd nl

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 17:35 schreef cyberbetica het volgende:
gaat moeilijk worden een fan voorin die aldi pc, wij ook al geprobeerd nl
een echte modder-tweaker kan OVERAL iets op verzinnen :+, nee hehe ik heb idd gehoord dat het lastig is zon aldi bak te bewerken, maar ik denk dat het wel veel verschil maakt, ik zie nl nergens 'koole' lucht intake... dus warmte bouwd zich alleen maar op, en dat wil je natuurlijk niet, dus maak IN en OUT take, onder je voeding, of BOVENin je case zouden evt oplossingen kunnen zijn, veel suc6

Edit: Als je budget het toelaat zou ik een andere case kopen, want dit is natuurlijk K*T.

• koos.d
Op zondag 16 juni 2002 17:40 schreef Myst1k4l het volgende:

[..]

een echte modder-tweaker kan OVERAL iets op verzinnen :+, nee hehe ik heb idd gehoord dat het lastig is zon aldi bak te bewerken, maar ik denk dat het wel veel verschil maakt, ik zie nl nergens 'koole' lucht intake... dus warmte bouwd zich alleen maar op, en dat wil je natuurlijk niet, dus maak IN en OUT take, onder je voeding, of BOVENin je case zouden evt oplossingen kunnen zijn, veel suc6

Edit: Als je budget het toelaat zou ik een andere case kopen, want dit is natuurlijk K*T.
Het is idd een aldi bak. Ik wil er eigenlijk niet in gaan zagen (ik ben niet zo'n klusser). De kast kan ook maar aan 1 kant open zie foto, de andere kant zit helemaal vast gelast. Ik denk dat ik eerst een fan ga kopen die achterin kan plaatsen (die naar buiten blaast). Als dat geen zin heeft dan koop ik een nieuwe kast.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 19:38
als t die aldi bak van 1.8Ghz is, en die g3 ti200 zit erin:

plaats daar ook een extra koeler op, bij mij werdie letterlijk gloeiend heet

Verwijderd

Andere kast kopen misschien, is echt zwaar bagger wat je daar heb :P (met alle respect)..

Zou voor midi tower gaan, met 4 5,25... zou je evt. een hard disk koeler kunnen kopen waar 2 HD's in zouden kunnen, zijn ze beide gelijk lekker koel...

Verwijderd

mooi exus voor een nieuwe kast toch:? :z *D

• koos.d
Op zondag 16 juni 2002 19:54 schreef DrNizeGuy het volgende:
als t die aldi bak van 1.8Ghz is, en die g3 ti200 zit erin:

plaats daar ook een extra koeler op, bij mij werdie letterlijk gloeiend heet
Jah klopt het koelblok op de TI 200 wordt idd warm nu is ie 40 graden (ff gemeten met de thermometer) de harddisk warmte kan ik niet meten want m'n thermo meter kan niet boven de 50 graden c.

En nog ff over die nieuwe kast ik wil wel een nieuwe aanschaffen, ik wil daarvoor niet meer dan 100 euro uitgeven. Ik wil er dan graag ruimte in hebben voor fans en er moet een 300 watt voeding in zitten. Heeft iemand tips welke kast ik dan kaan aanschaffen?

(Ik denk dat het een ATX of Micro ATX kast/moederbord is die ik nu heb)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Als je in deze een beetje gaat dremelen, en het gaat mis, koop je gewoon een nieuwe kast.
Is het altijd goed :P

• koos.d
Ik ben dus ff wezen zoeken op internet naar een kast. Ik hoorde dat chieftec kasten van goede kwaliteit zijn. Ik zag er 1 die goed bij me buget past, het gaat om een Chieftec DX-01W-D, 6x3œ" 4x5Œ" P3/P4/AMD 340W. Mijn vraag zal mijn moederbord (tis nogal een klein moederbord) er goed in kunnen?
Pagina: 1