Toon posts:

[ HTML ] tekst probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende probleem waar ik zelf niet uit kan komen en de search mij ook geen afdoende antwoordt kan geven.

Het gaat om deze pagina die ik gemaakt heb :
http://veendamcentraal.veendam.org

Wat is hier nu het geval : de pagina ziet er correct uit bij een tekengroote ( zie menu\beeld\tekengroote) van "Smaller\kleiner".
Nu heb ik van mensen gehoord dat de pagina niet correct wordt weergegeven wiens tekengroote op een andere setting staat. Dit heb ik zelf kunnen verifieren. Het is een beetje vreemd overigens dat de tekengroote effect heeft op de plaatjes.

Mijn vraag is nu , hoe kan ik dit oplossen? Mijn gevoel zegt dat ik een vaste font of zoiets moet gebruiken, maar ik weet totaal niet hoe ik dit moet toepassen...

Verwijderd

Met behulp van CSS kun je de font-size van je pagina vastzetten.

Lees er hier meer over:
http://www.w3.org/TR/CSS2/fonts.html#font-size-props

Daarmee moet je er wel uit kunnen komen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 14:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op zondag 16 juni 2002 15:17 schreef Creation25 het volgende:
Het is een beetje vreemd overigens dat de tekengroote effect heeft op de plaatjes.
Dat is het niet. In het topic van gister ofzo zei ik het ook al: positioneren doe je niet met   (spatie). Als de lettergrootte dan toeneemt, neemt de breedte van de spatie dus ook toe. Idem bij afname. Gebruik dus gewoon vast groottes met css:
code:
1
.classnaam { font-size: 10px; }

Dit geeft letters van 10 pixels hoog.

/edit: deze dus
Op zaterdag 15 juni 2002 12:18 schreef Prammenhanger het volgende:
Wat een bende zeg, je sluit je body tags af voordat je hem hebt gebruik, je img-tags zijn niet afgesloten enz. enz. Nou goed:
code:
1
knip

Zo beter? Oh ja, positioneren met   is niet echt lekker

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 15:34 schreef Prammenhanger het volgende:
[..]
Dat is het niet. In het topic van gister ofzo zei ik het ook al: positioneren doe je niet met   (spatie). Als de lettergrootte dan toeneemt, neemt de breedte van de spatie dus ook toe. Idem bij afname. Gebruik dus gewoon vast groottes met css:
code:
1

Dit geeft letters van 10 pixels hoog.
Sorry maar ik ben net dit weekend begonnen met html, hoe moet ik dit nu zien dan ? Kunnen jullie misschien een voorbeeld geven, met actuele getallen ?
code:
1

<- zegt me niet zoveel en weet ook niet waar in de html opmaak ik deze moet plaatsen ( boven of onder ?? ).

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 14:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, laten we in ieder geval toejuichen dat je je onafhankellijk hebt gemaakt van de WYSIWYG-editors :) Chapeau!

CSS plaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!DOCTYPE html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
 <TITLE>PrammenhangerPagina</TITLE>
 <STYLE>
  body { font-family: verdana; font-size: 10px; }
  .zomaareenclass { font-family: courier; font-size: 50px; }
 </STYLE>
</HEAD>
<BODY>
Hallo<BR>
<SPAN class="zomaareenclass">Geblaat zeg</SPAN>
</BODY>
</HTML>

Dit legt de basics uit. Knock yourself out, en laat maar horen als het niet lukt.

/edit: het officiële w3-schools-linkje:
Afbeeldingslocatie: http://www.w3schools.com/images/vcss.gif

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Begin bij het begin, koop een boek, print een tutorial, ga onder een appelboom liggen en neem rustig de tijd om al het moois dat html heet tot je te nemen. GoT is niet voor al je beginnersvragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.