Hardware Acceleration uit, is dat erg?

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi. :)

Als ik mijn videokaart (readeon 7500) op full hardware acceleration zet gaat m'n computer flippen zodra er een bewegend iets op het scherm is. De CPU usage gaat op 100% zodat alles traag gaat.
Dit kan ik oplossen door m'n hardware acceleration lager te zetten.

Maar wat is nou eigenlijk het nadeel hier aan? Dat moet er lijkt me wel zijn, want anders staat het standaard wel daarop. :)
Of maakt het geen ene scheet uit? :?

🌞🍃

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Probeer eens te benchmarken met 3d mark tussen verschillende standen hardware acceleratie.

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 15:18 schreef InterCC het volgende:
Probeer eens te benchmarken met 3d mark tussen verschillende standen hardware acceleratie.
Logisch natuurlijk. |:(
Alleen komt dat ding als ik de benchmark start niet verder dan een zwart scherm. Dan toch maar eens andere drivers proberen...

🌞🍃

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik weet niet wat de rest van je specs zijn maar heb je de Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd.
De huidige monitoren kun je op volledige hardware acceleratie zetten (anders 1 niveau lager)
Heb je wel de juiste video drivers geïnstalleerd

Taal fouten inbegrepen ;)

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 16:26 schreef klaasbram het volgende:
Ik weet niet wat de rest van je specs zijn maar heb je de Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd.
De huidige monitoren kun je op volledige hardware acceleratie zetten (anders 1 niveau lager)
Heb je wel de juiste video drivers geïnstalleerd
Ik heb echt heel veel drivers geprobeerd en van alles en nog wat. Ik hoef er opzich ook geen oplossing meer voor, ik vraag me alleen het verschil af.

Trouwens, ik heb net de benchmark gedaan.
Met acceleratie: 3389 punten.
Zonder: 3331 punten.

Tja, het scheelt niet echt veel. Maar dat komt lijkt me ook omdat het 3D is wat ik gemeten heb, en het gaat nu vooral om 2D lijkt me.

Trouwens, zoveel punten is zowieso aan de lage kant voor een Radeon 7500 toch? :? (1,1GHz)

🌞🍃

Verwijderd

Is idd wel wat laag, maar niet heel extreem, je kunt proberen je harde schijf te defragmenteren. maar om ff terug te komen op je vraag: Schuif op alles vol, volledige video acceleratie inclusief cursor, één naar rechts en je hebt alleen maar je software cursor, maakt niets uit voor je prestaties. Ik weet alleen niet hoeveel stappen je hem hebt gezet.

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 17:01 schreef Gijsbert het volgende:
Is idd wel wat laag, maar niet heel extreem, je kunt proberen je harde schijf te defragmenteren. maar om ff terug te komen op je vraag: Schuif op alles vol, volledige video acceleratie inclusief cursor, één naar rechts en je hebt alleen maar je software cursor, maakt niets uit voor je prestaties. Ik weet alleen niet hoeveel stappen je hem hebt gezet.
ééntje was genoeg. :)
Maar is een slechte 3dmark score + dit probleem genoeg om je videokaart in te ruilen? :?

🌞🍃

Verwijderd

nee, hoor. Als je processor je cursor berekend, betekend dat zo weinig verschil, dat je het niet eens merkt. Dat maakt echt niets uit. En zoals ik al zei defragmenteren, of tweaken zal je scor ook hoger krijgen. Als je een echte topscore wilt, zul je denk ik moeten formateren. De eerste tijd daarna gaat hij altijd als een speer. Maar als je te veel programma's installeert, dan wordt ie weer trager. Als je geld over hebt zou ik wel een videokaart kopen, omat die van jou toch al wel een beetje aan het verouderen is. Maar gen directe noodzaak, meer als je Doom3 wilt gaan spelen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zondag 16 juni 2002 16:30 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik heb echt heel veel drivers geprobeerd en van alles en nog wat. Ik hoef er opzich ook geen oplossing meer voor, ik vraag me alleen het verschil af.

Trouwens, ik heb net de benchmark gedaan.
Met acceleratie: 3389 punten.
Zonder: 3331 punten.

Tja, het scheelt niet echt veel. Maar dat komt lijkt me ook omdat het 3D is wat ik gemeten heb, en het gaat nu vooral om 2D lijkt me.

Trouwens, zoveel punten is zowieso aan de lage kant voor een Radeon 7500 toch? :? (1,1GHz)
Ik haalde met een Radeon 7500 bijna 3000 puntjes op m'n P3 733 Mhz...

Maar bij mij was de Radeon 7500 standaard al k#t. Vaak crashte 3Dmark gewoon doodleuk, met bepaalde drivers de brightness in Midtown Madness veel te hoog, af en toe kon ik in MM dan zelfs de Radeon 7500 helemaal niet meer selecteren (software of 2de videokaart) maw die kaart was gewoon zwaar verrot. Ik had er geen zin meer in en heb hem fijn teruggestuurd :(.

Eynstein.nl had dat onding al van meerdere merken gehad en er was altijd wel wat mee :(

Wat dit trouwens voor mij betekend : slechte ervaring met Ati, Ati doen we voorlopig dus niet meer. Ik heb ook een nVidia GayForce 2 MX200 gehad, en dat was dus zwaar rotte 2D. Dus ook maar even geen nVidia meer. Daarmee is er praktisch geen zinnig alternatief meer (Kyro = volgens review t.net ook zwakke 2D) en werk ik door op mijn trouwe Viper 2 (S3 Savage 2000). Ok, je hebt nog Matrox, maar dan ga ik er in 3D op achteruit en het is nog eens duur ook.

Tijd voor concurrentie op de markt!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• kamerplant
  • Niet online
Defraggen en al die shit maakte niks uit. Ik wil eigenlijk ook van dat ding af ja, maar dat kun je niet wegdoen wegens de reden dat hij niet goed genoeg was natuurlijk. :(

M'n volgende wordt btw een NVidia. :P

🌞🍃

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zondag 16 juni 2002 22:34 schreef DataBeest het volgende:
Defraggen en al die shit maakte niks uit. Ik wil eigenlijk ook van dat ding af ja, maar dat kun je niet wegdoen wegens de reden dat hij niet goed genoeg was natuurlijk. :(

M'n volgende wordt btw een NVidia. :P
Dat ie flipt bij full hardware acceleration = al genoeg reden om hem terug te sturen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 23:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Dat ie flipt bij full hardware acceleration = al genoeg reden om hem terug te sturen.
A, dank u. Dat moest ik weten. 8-)

🌞🍃

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zondag 16 juni 2002 15:39 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Logisch natuurlijk. |:(
Alleen komt dat ding als ik de benchmark start niet verder dan een zwart scherm. Dan toch maar eens andere drivers proberen...
Meestal wil DirectX opnieuw installeren wel eens helpen...

...of een nieuwe natuurlijk...
Pagina: 1