Nou weet ik niet hoe 't zit met de KT7 van Abit, maar bij de Asus A7V (ook KT133-chipset van VIA) is blijkbaar PCI-slot nr.1 kl@te en een bron van vastlopers.
Hier het verhaal:
Gisteren begaf m'n 'oude' Dynalink externe ISDN-modem het (getest op 3PC's: allen geen verbinding, helaas.), ik dus een nieuw E-Tech PCI ISDN-modempje scoren.
Nu waren bij mij reeds 4 v.d. 5 PCI sloten bezet (slot 2t/m5), en het AGPslot. Alleen PCI-slot1 was nog vrij, daar modem dus in.
Drivers installeren onder WinME, no problemo.
Maar toen begon het, telkens na ong. 5 min liep de PC compleet vast (screen-freeze).
Nieuwe modem ook k@t? Nee hoor, na veel testen en kloten met van alles in PCI-slot 1 bleek dat niets wou werken in dat slot. Geen van de SCSI-cards, geen SoundBlaster, geen 3COM-netwerkkaart, niets!
Dit heb ik getest onder zowel WinME als Win2000prof.
Uiteindelijk zit het PCI ISDN-modem nu in m'n server en werkt daarin perfect. Ook het workstation (met de A7V en T-bird800) loopt niet meer vast nu PCI-slot1 weer leeg is. Alleen heb ik nu geen internetverbinding op m'n workstation

Dat wordt dus toch weer een extern ISDN-modem aanschaffen.
Om een (te) lang verhaal kort te maken, probeer het gebruik van PCI-slot1 te vermijden. (PCI-slot 1 zit op de A7V gelijk onder het AGP-slot.)
En dan dit nog: al met al ben ik absoluut niet meer te spreken over de A7V, aangezien dat ding echt te veel moeilijk stabiel te krijgen is en als ik het zo lees ben ik ook niet de enige die daar last van heeft.
Enkele kritiekpunten:
* De drivers op de meegeleverde CD werken niet! (en het duurt je dus wel ff voor je daar achter bent)
* PCI-slot-1 werkt niet goed.
* Zeer moeilijk stabiel te krijgen, lukt alleen na veel testen welke drivers nu wel/niet goed zijn.
* Handleiding ook kut, ter illustratie: bij de uitleg over 'Delayed Transaction' in de BIOS, pag.64, spreekt men over op [disabled] zetten bij gebruik van ISA-devices, terwijl het bord niet eens een ISA-slot heeft