Hoezo onstabiel!!!

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Help me, Ik heb et een nieuw systeem en ik kan nog geen 2 dingen doen of windows hangt weer.

Configuratie:
Thunderbird 800@800Mhz
Abit KT7-RAID.
128Mb pc-100
Matrox Millenium + Voodoo 2912 Mb) (sorry, maar had geen geld meer voor een radeon, komt nog wel)

Windows hangt ook als ik een spel wil spelen, meteen een mooi egaal zwart scherm.
Of compu reboot weer eens uit zich zelf.
Misschien nieuwe bios, of wat dinge in bios veranderen?(Zo ja wat dan??)
PLEASE HELP ME

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
1. Heb je de Via 4in1 drivers?
Zo niet, d/l vanaf http://www.via.com.tw

2. Heb je het laatste PCI slot gevuld?
Die shared met de KT7-RAID namelijk zijn IRQ met de Highpoint RAID controller en kan problemen veroorzaken. (las ik in de handleiding)

3. Kijk in je BIOS ff of de AGP 1 WS write/read uit staat. Zo niet, zet die dan nu uit. (hier had ik zelf eerst last van)

Werkt het nog niet dan kun je Failsafe defaults laden in je bios en vanaf daar het probleem oplossen.

Suc6 verder

Great minds think in parallel gutters.

• Albinoraptor
Nee heb laatste pci slot niet gevuld, en de via 4 in 1 had ik ook al geistaleerd. Effe dat met die agp 1w/s proberen.
Zijn er nog mensen mettips en/of oplossingen

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Ff domme opmerking: Als je een 3dfx game start krijg je een zwart scherm? Dan zit namelijk je doorluskabeltje niet goed...

En als je zelf het systeem in elkaar gezet hebt: Zit je koeler goed? Stickertje er onder afgehaald? Staan de geheugen settings niet te hoog?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Albinoraptor
Nee doorlus kabel goed doorgelust, want donut demo(voor voodoo2 kaart) doet het wel. Koeler en zo ook goed.
En hoe bedoel je settings te hoog??

• 0siris
  • Laatst online: 07-02 23:33
je kunt de voodoo2 overklokken. Te ver == geen beeld. Maar ik denk niet dat dat voor jou geldt, omdat die donut demo het WEL doet.

succes verder.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Albinoraptor
Weet dan niemand hier hoe ik dat onstabiele gedoe kan oplossen??

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke drivers voor je Matrox? Die willen nog wel eens bokken als ze iets met de naam Via tegen komen.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Staat je geheugen misschien op 133 Mhz?

\o/

• Albinoraptor
Geheugen staat op 100/33(kan dat)
En laatste matrox driver.
Maar ligt het niet aan het moederbord??

• Albinoraptor
Nee kan niemand mij helpen??

Verwijderd

Heb je misschien een te zwakke voeding? Kan namelijk aardig wat problemen opleveren, weet ik uit ervaring.

• Albinoraptor
Nou ik heb een 300 Watt voeding.
Geen absurde 3d kaart(monster 3dII).
Een geluidskaart en een speciale cooler voor kast.

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Je moet misschien wat met de CAS latency times knoeien als je 100Mhz geheugen hebt...

Great minds think in parallel gutters.

• Albinoraptor
Latency wat?
En waar moet dat. Sorry ben een beginner op dit gebied.(In hardware "rotzooien")

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 22:24

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Mijn probleem is hetzelfde, maar mijn configuratie is een pietsie anders:
-Tbird 700@700
-pci tnt2 m64 kaart (radeon in aantocht!)
-agp slot dus onbenut
-133MHz geheugen
omdat ik geen agp heb en wel snel geheugen, moeten we het probleem misschien ergens anders zoeken. Ik ben zelf ook radeloos!

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Kan het misschien een slechte partij moederborden zijn. Ben ik ook slachtoffer van geworden. Is erg frusty.

Geheugensettings kan je wijzigen in je BIOS. Zet trouwens nooit "USE RAM SETTINGS FROM SPD" op enabled. Gaat vaker fout dan goed.

Verwijderd

Er is iets van je hardware gewooon niet lekker en het is meestal het geheugen als ie zo random vast loopt... als het pas gebeurt nadat je een tijdje bezig bent kan het goed zijn dat je cpu te warm wordt maar iets zit er gewoon echt niet goed , vervang 1 voor 1 je onderdelen met onderdelen van een kennis dan kom je er wel achter.. meer kun je toch niet doen als gewone gebruiker. Of breng het zwikkie naar de shop zodat zij het voor je uitzoeken.

Ronald

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
ik heb ook van dat soort problemen met m'n asus a7v.

IK KOOP NOOIT MEER VIA CHIPSET BORDEN!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 09:11

Robert

You have your answer..

hmm ik heb nergens gelezen wat voor geluidskaart je erin hebt zitten..zijn ook troublemakers :(

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Kan misschien aan je hardware/pcislot combinatie liggen. Ik had namelijk ook last van instabiliteit, echt irritant. Maar ik ben gaan schuiven met de hardware op de pci sloten en is 't weer eindelijk stabiel.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 10:26 schreef weareborg het volgende:
ik heb ook van dat soort problemen met m'n asus a7v.

IK KOOP NOOIT MEER VIA CHIPSET BORDEN![/quote]heb van deze problemen met m'n a7v gehad en het was gewoon een kwestie van deduceren. zo min mogelijk zooi in de comp en opstarten maar, spel opstarten en kijken of ie het doet. doet ie 't dan 1 uitbreidingskaart erin netzolang tot je erachter bent welk onderdeel de crash veroorzaakt. bij mij was 't de soundcard...

ben 't wel met je eens dat 't bagger is, maar als ie draait dan draait ie ook als een tierelier!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Albinoraptor
Volgens mij niet het eerst PCI slot gebruiken.
Heb wel fijne hulp pagina voor de ongelukkige(including me).
<a href="http://go.to/kt7faq">Handige FAQ </a>

Verwijderd

Geheugen misschien defect?

• Albinoraptor
Kan dat dan??
Moet ik dan effe een andere proberen.
En als die het ook niet doet wat dan??

• Albinoraptor
Volgens mij ligt het aan die geweldige voodoo 2 kaart steeds als ik die instaleer, kan ik niet meer naar mijn desktop proporties. En begint hij weer eens lekker te crashen. Nou moet ik toch maar een Radeon halen. =)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nou weet ik niet hoe 't zit met de KT7 van Abit, maar bij de Asus A7V (ook KT133-chipset van VIA) is blijkbaar PCI-slot nr.1 kl@te en een bron van vastlopers.

Hier het verhaal:
Gisteren begaf m'n 'oude' Dynalink externe ISDN-modem het (getest op 3PC's: allen geen verbinding, helaas.), ik dus een nieuw E-Tech PCI ISDN-modempje scoren.
Nu waren bij mij reeds 4 v.d. 5 PCI sloten bezet (slot 2t/m5), en het AGPslot. Alleen PCI-slot1 was nog vrij, daar modem dus in.
Drivers installeren onder WinME, no problemo.
Maar toen begon het, telkens na ong. 5 min liep de PC compleet vast (screen-freeze).
Nieuwe modem ook k@t? Nee hoor, na veel testen en kloten met van alles in PCI-slot 1 bleek dat niets wou werken in dat slot. Geen van de SCSI-cards, geen SoundBlaster, geen 3COM-netwerkkaart, niets!
Dit heb ik getest onder zowel WinME als Win2000prof.
Uiteindelijk zit het PCI ISDN-modem nu in m'n server en werkt daarin perfect. Ook het workstation (met de A7V en T-bird800) loopt niet meer vast nu PCI-slot1 weer leeg is. Alleen heb ik nu geen internetverbinding op m'n workstation :( Dat wordt dus toch weer een extern ISDN-modem aanschaffen.

Om een (te) lang verhaal kort te maken, probeer het gebruik van PCI-slot1 te vermijden. (PCI-slot 1 zit op de A7V gelijk onder het AGP-slot.)

En dan dit nog: al met al ben ik absoluut niet meer te spreken over de A7V, aangezien dat ding echt te veel moeilijk stabiel te krijgen is en als ik het zo lees ben ik ook niet de enige die daar last van heeft.

Enkele kritiekpunten:
* De drivers op de meegeleverde CD werken niet! (en het duurt je dus wel ff voor je daar achter bent)
* PCI-slot-1 werkt niet goed.
* Zeer moeilijk stabiel te krijgen, lukt alleen na veel testen welke drivers nu wel/niet goed zijn.
* Handleiding ook kut, ter illustratie: bij de uitleg over 'Delayed Transaction' in de BIOS, pag.64, spreekt men over op [disabled] zetten bij gebruik van ISA-devices, terwijl het bord niet eens een ISA-slot heeft :?

Volvo V70 D5 my2011

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 05:09
Als je niks in je bios veranderd hebt zal het daar dus wel niet aan liggen :)

Probeer voor de grap 's het Fail Save Default dingetje in je bios, dan weet je zeker dat het niet aan het bios ligt.

Verwijderd

Mijn config:
asus A7V dipswitch
AMD Thunderbird 700@800
SBlive!
Asus v6600 Deluxe geforce (APG4X, fast write, Side band on)
128mb pc133
-------------------------
Wel stabiel!
Ik denk nog wel ff na over jullie problemen,
kom er dus op terug...

Touwens als je je CPU overclocked op A7v maar is niet stabiel kijk dan effuh op
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/53150

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Bekend probleem.
Voodoo-II doet het niet met een Athlon! Ik had ook een Voodoo-II
Zwaar incompatible, en er is niets aan te doen!
Mijn Voodoo-III doet het overigens geweldig! :D

Je kunt nog proberen de Voodoo-II drivers van 3dfxgames.com te installeren, en de originele niet te installeren, dan heb je geen menuutje maar hij doet ut wel (wel zwaar instabiel).

• Albinoraptor
Nou nieuwe drivers van 3dfx NIET installeren je komt windows niet eens meer in, nou ja dan maar een nieuwe grafische kaart, Radeon dan maar. =)

Verwijderd

He albinoraptor,

Als je een berichtje post in het forum bij Matrox krijg je binnen een uur een reply, en die zijn meestal heel goed. Ik had ook wat problemen met mijn Marvel G400 op een KT7, maar die zijn nu voorbij. Echt een aanrader.

Gegroet,
M.

• Traveler
  • Laatst online: 15-12-2020
Ik snap het niet hoor, ik heb Asus A7V NoSound , nog NOOIT problemen gehad

Athlon800TB
Asus A7V
Radeon ViVo 64MB
SB Live!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nogmaals, inmiddels draait de A7V in mijn systeem nu ook prima (nu met USB-modem overigens), maar alle 5 PCI-sloten tegelijk gebruiken is er dus niet bij.

Volvo V70 D5 my2011

• Albinoraptor
Ik gooi die k*t voodoo 2 er wel uit en koop een radeon, daarna zullen we wel zien. =)
Pagina: 1