Toon posts:

P4 of XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

kzit met een klein dilemma, ik ga nl. in de komende weken upgraden, en daarbij hoort ook een nieuw mobo + cpu.
Maar ik geraak er niet uit of ik een XP of een P4 wil.
De PC wordt voornl. gebruikt om te gamen en te werken (Domino Server, Apache, Delphi), maar nog belangrijker, om te tweaken, dat is ook de reden waarom ik ga upgraden. M'n huidige hardware draait met alle registers open en er valt niets meer aan te tweaken, dus dan kopen we nieuwe hardware :)
Maar wat kan ik dan beste nemen? Momenteel heb ik ofwel een KX7-R met XP1900+, of een P4S533 (die met SiS645 chip) met P4 1.6~1.8 NW in gedachten, de P4 setup is ietsje duurder, het scheelt 50e ongeveer, maar daar kan ik wel mee leven.

Wat zouden jullie me aanraden, en aub, laat die achterlijke opmerkingen van 'AMD roelzz' en 'Intel Suxxx' achterwege aub, ze maken beide prachtige processoren en dat is het ook.
Het is dus in de eerste plaats de bedoeling zo hard mogelijk te overclocken.

Momenteel neig ik trouwens het meeste naar een XP, dit omdat ik ondertussen toch al bijna 5 jaar (vanaf de K6 233) een zeer tevreden AMD gebruiker ben en ik dat 'ruige' gevoel van een Athlon enorm hard heb leren apprecieren ondertussen. De P4 zit dan weer in m'n achterhoofd omwille van de OC's die met die NW gehaald worden, 1.6 exemplaren met luchtkoeling op 2.7, NW's over de 3GHz met iets exotischere koeltechnieken, en als ik dan op Madonion de results bekijk, prijkt de P4 daar ook meestal bovenaan de lijsten, maar wat me ervan weerhoudt is dat gevoel dat de meeste anderen bij AMD hebben. "AMD...is da goe?" maar dan met Intel, ik heb sinds m'n P166 geen Intel PC's meer echt gebruikt, en overclockt al helemaal niet, dus voor mij is Intel behoorlijk onbekend gebied.

TIA

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Het spijt meer zeer voor je lange openingspost, maar je vraag is al ERG vaak gesteld. Het hangt er maar net vanaf wat je ermee wilt, en wat je budget is. De zwakkere en sterkere punten van Intel en AMD zijn makkelijk te vinden, en niemand kan beter een afweging maken dan jij zelf :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.