Inconsequent beleid m.b.t. illegale zooi.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:18
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525865
omdat ie nog steeds open is neem ik aan dat dit dus wel toegestaan wordt door de GoT-crew. Als ik eerlijk ben vind ik dat behoorlijk wazig. Het lijkt me duidelijk dat spieken en bijvoorbeeld tentamens jatten en verspreiden niet de bedoeling is. Andere illegale zooi wordt vaak vrij acuut tegen opgetreden. Waarom wordt dit dan wel toegstaan? is het te onschuldig? Omdat je het zelf vroeger ook deed? Kan iemand uitleggen waarom dit zo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie niet dat je 'm in SM hebt gepost. Waarom niet?

Wij kunnen echt niet 24 uur per dag alles zien, dus als je het ergens niet mee eens bent: zet de topic in SM.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Door D-Smoove - zondag 16 juni 2002 13:32

Lang open, sommige modjes hebben nog een sociaal leven. Niet mee eens, dan hier zijn.

Ontdek je een draadje of post die in het verkeerde forum staat, of gewoon niet conform de regels is? Nickchange aanvragen? Hier moet je zijn.

En of het tegen de regels is, vind wel mee vallen :)

Edit: Exirion heeft geen sociaal leven, hij is te snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 16 juni 2002 14:43 schreef Exirion het volgende:
Ik zie niet dat je 'm in SM hebt gepost. Waarom niet?

Wij kunnen echt niet 24 uur per dag alles zien, dus als je het ergens niet mee eens bent: zet de topic in SM.
Je reageert hierop binnen twee minuten :?
Dat topic in de HK loopt alweer 5 kwartier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 14:45 schreef Jesse het volgende:

[..]

Je reageert hierop binnen twee minuten :?
Dat topic in de HK loopt alweer 5 kwartier :?
Toevallig in LA, en moet hij verplicht elk uur minimaal 1 keer in HK kijken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjeemz, dit is gewoon humor, het zou flouw zijn om dit nou te sluiten. :(

Volgens mij zoek je gewoon iets om over te zeuren.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is toch gewoon humor?

sowieso is het niet wettelijk illegaal om tips of methodes hiervoor te bedenken of zelfs te openbaren. Het is alleen illegaal om het te doen. Bij softwarecracks en dergelijke ligt dat weer anders. (Tja en dat dat hypocriet lijkt zal best wel, maar dan moet je bij de overheid zijn.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 14:47 schreef DataBeest het volgende:
Tjeemz, dit is gewoon humor, het zou flouw zijn om dit nou te sluiten. :(

Volgens mij zoek je gewoon iets om over te zeuren.
I agree, de van het spiekbrief die bij zijn schouder was geschoten is wel grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 16 juni 2002 14:46 schreef We Are Borg het volgende:
en moet hij verplicht elk uur minimaal 1 keer in HK kijken :{
Verplicht rondje om de apenrots :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik vind het wat kinderachtig om nou ook nog moeilijk te gaan doen om spiekbriefjes. Illegale zaken verbieden we omdat het:

1. Anderen geld kost
2. Bij de wet verboden is (is spieken verboden?)
3. Het levensgevaarlijk is (hard rijden, explosieven, wapens)
4. Het T.net of GoT in de problemen kan brengen, juridisch gezien

Dit kost niemand geld, je hebt alleen jezelf ermee, later kom je er wel achter dat je met vervolgvakken de stof gewoon niet kent |:(. Mijn ervaring met spiekbriefjes is overigens dat je het ineens veel beter kent en dat hele spiekbriefje niet nodig hebt :D

Voor zover ik weet is het ook niet verboden volgens de NL wet, maar prove me wrong :)

En de laatste 2 punten zijn al helemaal niet aan de orde :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 14:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

Verplicht rondje om de apenrots :+
ROFL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Exirion moet hem volgens mij gezien hebben. Et is wel humor, ok. Maar het is wel verboden. zelfde verhaal voor het uitproberen van de top van je auto in nl. (tenzij je trabant rijd oid.) :)

De kwestie is dat er op het ene moment verboden dingen ook verboden zijn op GoT, en als de modjes niet bang hoeven te zijn voor hun forum (Met zo'n spiektopic zullen ze heus geen last krijgen) dan boeit het ze niet meer. Dat is hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 14:51 schreef Jesse het volgende:
Exirion moet hem volgens mij gezien hebben. Et is wel humor, ok. Maar het is wel verboden. zelfde verhaal voor het uitproberen van de top van je auto in nl. (tenzij je trabant rijd oid.) :)

De kwestie is dat er op het ene moment verboden dingen ook verboden zijn op GoT, en als de modjes niet bang hoeven te zijn voor hun forum (Met zo'n spiektopic zullen ze heus geen last krijgen) dan boeit het ze niet meer. Dat is hypocriet.
Ik mag op mijn werk geen piercing hebben, dus als ik hier op GoT een topic over piecings begin dan mag dat ook niet...Misschien dom voorbeeld, maar kom op zeg. Als hij betrapt wordt, lullig voor hem. En anders heeft hij veel geluk. Begrijp het probleem niet, denk je dat de leraar starks een moderator gaat opbellen dat de huiskamer zorgt voor slechte leerlingen ofzo :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

spieken is verboden (iig wettelijk voor accademisch onderwijs de rest vast ook wel) alleen de manieren om te spieken zijn niet verboden. Dus is het niet hypocriet want itt de top van je auto proberen te halen op een openbare Nederlandse weg is het wel toegestaan om spiekmethodes te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 16 juni 2002 14:49 schreef Grrrrrene het volgende:
2. Bij de wet verboden is (is spieken verboden?)

Voor zover ik weet is het ook niet verboden volgens de NL wet, maar prove me wrong :)
Volgens mij werdt je buitengesloten van het examen als je betrapt werd op spieken. De luitjes die nu examen doen zullen dat wel weten. En je zal heus niet eruit gezet worden omdat de surveillant vind dat spieken niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, illegale acties op PC-gebied zijn op een forum als deze te verwachten, dus controleren PC-gerelateerde waakhonden fora als deze en sluiten deze zodra het blijkbaar normaal wordt. Zodoende willen we allemaal geen illegale PC-gerelateerde zaken.

Andere illegale zaken als wapens, justitiele dingen, drugs, flitspaalmollen etc zijn dingen die gewoon niet mogen en dus ook niet op GoT. Laten we dat staan dan denken users dat het wel kan (moraalridders zoals ondergetekende denken van niet) en ook zal op een dag GoT op het journaal verschijnen... ook dat willen we niet wegens sluitingsgevaar.

Tot zover de logische illegale dingen die we dus op GoT niet willen hebben.

Spieken illegaal? man gah weg. Niemand is de dupe van spieken, niet de leraar, niet de uitgever, niet de school of medeleerlingen. Alleen de spieker zelf heeft belang bij spieken en verrek, je haalt een proefwerk misschien..... en je blijft dom. Spiekers duperen zichzelf grenzeloos en tja, dat kan je niet op GoT schuiven als zijnde dom.

Deze specifieke Pipo is overigens dubbeldom: hij zal waarschijnlijk al zijn tijd die hij voor dat leren had kunnen gebruiken in de HK hebben gestopt en misschien voor zichzelf een ban aangevraagt. Deze persoon heeft dus geen leer-discipline en gaat spieken. Da's gewoon ... tja, zielig?
Maar illegaal? Laat me niet lachen :)

[edit], grom, dubbelpost achtig iets ...... *:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Nee, het is niet hypocriet, maar als we nu principieel en moraalridderig bezig gaan en er zijn totaal geen vrijheden meer, dan is de sfeer weg en daarmee de users. Ik vind het echt kinderachtig om dit soort dingen te gaan verbieden. Er is een stukje eigen verantwoordelijkheid dat de users hebben, als zij op deze manier vakken willen halen, prima. Dat mogen ze helemaal zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 16 juni 2002 14:53 schreef Alfredt het volgende:

[..]

spieken is verboden (iig wettelijk voor accademisch onderwijs de rest vast ook wel) alleen de manieren om te spieken zijn niet verboden. Dus is het niet hypocriet want itt de top van je auto proberen te halen op een openbare Nederlandse weg is het wel toegestaan.
Kazaa? Napster? Het uitwisselen van bestanden is idd toegestaan dacht ik zo. Maar het kopieeren van muziek (buiten bep. voorwaarden) mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik stel voor dat we dan ook gaan optreden tegen mensen die feestjes bouwen en het huis afbreken als pa en ma op vakantie zijn, en die jointjes roken terwijl dat van hun ouders niet mag, en ehhh... ook tegen mensen die stiekem midden in de nacht zitten te internetten terwijl ze van pa en ma al lang in bed hadden moeten liggen.

Welkom in big brother :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 14:57 schreef Jesse het volgende:

[..]

Kazaa? Napster? Het uitwisselen van bestanden is idd toegestaan dacht ik zo. Maar het kopieeren van muziek (buiten bep. voorwaarden) mag niet.
Daarmee benadeel je ook iemand, met spieken niet :)

Overigens is dit pas 4 keer gezegd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

:Z Serieus, waar gaat het hier over. Je bent de enige die er zo over denkt en tenminste 1 moderator zegt dat alles gewoon open blijft en dat er niks mis mee is....Opgelost :)

* We Are Borg Are Borg rent naar de SM om een slotje aan te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 16 juni 2002 14:59 schreef Exirion het volgende:
Ik stel voor dat we dan ook gaan optreden tegen mensen die feestjes bouwen en het huis afbreken als pa en ma op vakantie zijn, en die jointjes roken terwijl dat van hun ouders niet mag, en ehhh... ook tegen mensen die stiekem midden in de nacht zitten te internetten terwijl ze van pa en ma al lang in bed hadden moeten liggen.

Welkom in big brother :{
Ok dus je argument is hier: Het is niet erg genoeg/iedereen doet het?

Jullie verbieden dingen die door de overheid worden verboden alleen als het in jullie eigen belang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 16 juni 2002 15:02 schreef Jesse het volgende:
Jullie verbieden dingen die door de overheid worden verboden alleen als het in jullie eigen belang is?
Belang? Hoezo belang? Waarom zouden wij er belang bij hebben?

De politie heeft er ook weinig belang bij om ervoor te zorgen dat de wet niet overtreden wordt, maar ze hebben wel een verantwoordelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op zondag 16 juni 2002 15:00 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Daarmee benadeel je ook iemand, met spieken niet :)

Overigens is dit pas 4 keer gezegd ofzo...
Met spieken benadeel je degene die op basis van jou diploma je aanneemt terwijl je niet de capaciteiten hebt zoals uit je diploma zou blijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[..]

Ze verbieden dingen waar ze moeilijkheden mee kunnen krijgen en waar ze gewoon geen trek in hebben. Het argument: Spieken heb je alleen je zelf mee en wordt gewoon niet beschouwd als 'illegaal' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 15:03 schreef Jesse het volgende:

[..]

Met spieken benadeel je degene die op basis van jou diploma je aanneemt terwijl je niet de capaciteiten hebt zoals uit je diploma zou blijken?
En denk je dat die daar dan niet zal achter komen. Je bepaalt uiteindelijk of iemand geschikt is door ervaring en niet door een stukje papier waarop staat dat hij goed was in tekeken en aardrijkskunde :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 15:03 schreef Jesse het volgende:

[..]

Voordat het zover is moet je eerst nog een afstudeeropdracht doen en mocht je die al halen dan kan die persoon je ontslaan omdat je geen kennis van zaken hebt. Dit topic gaat op slot omdat mijn besluit gewoon vast staat: ik ga hier niet kinderachtig tegen optreden. Punt uit.

Sorry als ik zo authoritair over kom, maar je staat volledig in je eentje hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

[..]

lees jij dit topic ook?

alleen het spieken zelf is verboden, de methodes niet.
Verder is er groot verschil tussen bepaalde strafbare feiten. Het is zo dat diefstal verboden is, maar justitie mag om bepaalde redenen niet iemand vervolgen die 1 lucifer steelt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.