Toon posts:

Linux voor webserver -> welke distro

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zoek een linux-distro die speciaal is voor een webserver, dus waar neit alle onnodige shit inzit, en die een beetje makkelijk configureerd. Wel eentje met kernel 2.4 (ik had er al 1 gevonden (Smit's ofzo), alleen die draait nog op 2.2), iemand die er een paar voor me weet?

Verwijderd

dat soort vragen stel je normaal gesproken in het topic: [topic=152316/1/25] Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/party.gif - maar goed... kijk eens naar slackware... das wel een goeie voor op een server...

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
www.clarkconnect.org
en zo heb je er nog een paar :)
kijk anders maar even op www.linuxiso.org

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Debian of Slackware.
Debian heeft geen onnodige shit direct na de install, alleen het basissysteem om linux te kunnen draaien. Na installatie mag je lekker alles zelf doen door pakketjes te installeren met apt-get :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29

MadEgg

Tux is lievvv

Pak Gentoo(www.gentoo.org).

Na installatie ff /etc/make.profile/packages editten om eventuele onnodige packages van hun * te ontdoen om het nog kaler te maken(niet verplicht)

Daarna gewoon met 'emerge apache' en 'rc-update add apache default' apache installeren, et voila.

Kan ut nog makkelijker? Nee. Bovendien krijg je optimale performance omdat ie alles voor jou machine optimaliseerd als je /etc/make.conf goed aanpast.

Tja

Verwijderd

gentoo :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 15:04 schreef MadEgg het volgende:
Pak Gentoo(www.gentoo.org).

Na installatie ff /etc/make.profile/packages editten om eventuele onnodige packages van hun * te ontdoen om het nog kaler te maken(niet verplicht)

Daarna gewoon met 'emerge apache' en 'rc-update add apache default' apache installeren, et voila.

Kan ut nog makkelijker? Nee. Bovendien krijg je optimale performance omdat ie alles voor jou machine optimaliseerd als je /etc/make.conf goed aanpast.
Is het instellen van Gentoo even makkelijk als E-Smith? Ik moet namelijk op zeer korte termijn een stuk of 20 sites verhuizen naar een andere server

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op zondag 16 juni 2002 15:06 schreef super-simon het volgende:

[..]

Is het instellen van Gentoo even makkelijk als E-Smith? Ik moet namelijk op zeer korte termijn een stuk of 20 sites verhuizen naar een andere server
Nee.

Althans, ligt er natuurlijk aan wat je wil, en wat je kunt. Gentoo is echt niet moeilijk als je al met Linux kunt werken.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

FreeBSD ;)
Maar deze topic gaat toch dicht.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 14:41 schreef areana het volgende:
dat soort vragen stel je normaal gesproken in het topic: [topic=152316/1/25] - maar goed... kijk eens naar slackware... das wel een goeie voor op een server...
Juist, met dat eerste deel ben ik het helemaal eens.

Over dat laatste deel valt te twisten ;)

Er is een speciaal topic in NOS, voor dit soort vragen. Het zogenaamde "welke distro moet ik nemen?" topic.

Te vinden via de faq en de search. Daar kun je gerust je vraag stellen. Dit wordt gedaan omdat jouw vraag hier bijna dagelijks aan de orde komt ;)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.