Toon posts:

TNT2 M64 PCI installen op een compaq...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog een Compaq Presario 5471 hier staan waar mijn vriendin altijd achter zit. Het ding heeft 8 MB shared video geheugen met een Intel810 chipset.

Nu heeft ze dus een nieuwe spelleke gekocht, en die verlangt dat je een 16 MB 3d kaart hebt. Bummer dus.

Nou heeft die compaq geen AGP, dus ik op zoek naar een PCI kaartje, en de keus bleek niet echt ruim meer. Bij Norrod dus een Point of View (?) TNT2 M64 PCI 32MB pci kaartje gekocht met tv-out. Harstikke leuk.

Na eerst al veel gekloot om dat ding überhaubt aan de praat te krijgen (onboard VGA in de bios uitgezet, staandaard VGA adapter selecteren in win98 selecteren, kaart erin en opnieuw opstarten) krijg ik eindelijk beeld via de nieuwe kaart.

Het volgende probleem dient zich echter aan; Bij het opstarten komt Win98 dus met de melding dat hij een nieuwe kaart heeft gevonden (hoera, het is nog de goede ook). Drivers installeren, opnieuw opstarten, shit een foutmelding ! Er is een geheugen conflict met een ander apparaat. Het betreft volgens system manager "de ACPI BIOS".

Nou heb ik die kaart aan de praat gehad met drivers en alles. Na de volgende herstart kreeg ik het probleem echter weer en ik heb geen idee (ja, gewoon prutsen) hoe ik het gedaan had.

Op het Compaq forum zitten veel mensen met hetzelfde probleem, en echte oplossingen heb ik niet voorbij zien komen. Misschien dat jullie het weten ?

specs van het systeem :

Compaq presario 5471
Celeron 500 Mhz proc.
Mobo geen id
64 Mb geheugen
ethernetkaart
grafische kaart (zie specs boven)

Alvast bedankt.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
heb je al geprobeert de pci kaarten van sloten te wisselen?
(oftewel probeer tussen de netwerkaart en videokaart een openslot te houden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik al gedaan. Die grafische kaart zit nu in de bovenste en de netwerkkaart in de 1 na onderste.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? ;(

Verwijderd

Topicstarter
* kick *

Verwijderd

In safe mode die acpi uitschakelen en klaar is gelly :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2002 @ 13:45:
In safe mode die acpi uitschakelen en klaar is gelly :+
ACPI bios is dus niet uit te schakelen, helaas. Iemand anders nog een idee ?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
welk os eigenlijk btw? en al es een format geprobeerd? (als het nog steeds neit werkt?) en de onboard uitgezet?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Compraq BIOS was meen ik via F10 bereikbaar... Dus ook daar de ACPI uitschakelen...
Dat moet ook werken :+
Pagina: 1