Toon posts:

Liteon 24x brander "wil niet dicht"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een LiteOn 24x brander in mijn machine (weet typenummer niet precies, maar het is gewoon de LiteOn 24x zoals die ook in de pricewatch staat).

Nu heb ik sinds vanochtend een probleem: bij het opstarten (aanzetten) van het systeem gaat de lade van de burner vanzelf open. Als ik 'm dichtdruk, met een CD/CDR erin of niet, gaat hij na zo'n 5 seconden weer open.

Iemand ideeen? Of gewoon terug naar de winkel?

Verwijderd

Sluit je lade wel correct?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 19:45
Was dit niet een firmware probleem :?

Verwijderd

heb hier vaker wat over gelezen, probeer de search eens!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat hier het dichtst bij komt is deze:

[topic=368340/1/25]

"ABIT and LITeON = problems - U have been warned!":

http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=&whichpage=1&TOPIC_ID=2075

Ik heb voor deze burner nog nooit een firmware geupdate. Ik zal eens proberen de IDE stekker er af te halen en dan eens te kijken...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
hehe vaag, die van mij wordt vanochtend niet herkend door windows, es ff rebooten :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de IDE kabel van de brander afgehaal en nu gaat hij niet meer open. :)

Evenwel is dit natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn.

Het automatisch openen gebeurt trouwens ook tijdens de BIOS opstart sequence, dus een softwarematige oorzaak lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Ik ga nu even de IDE kabel eruit trekken om te checken voor defecten.

Ik de algelopen dagen heb ik de kast een keer open gehad, om de CPU koeler te vervangen, wellicht dat ik toen iets heb beschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IDE kabel (na nakijken) weer bevestigd, en de CD brander gedraagt zich weer volledig normaal. :?

Het zou kunnen dat ik bij het switchen van de CPU koeler, een paar dagen geleden, een condensator oid heb beschadigt op het Tualatin slotket boardje. Verder kan ik niks bedenken.

Verwijderd

Collega van mijn heeft net hetzelfde probleem. Heeft winkel gebeld, die zeiden er nog van gehoord te hebben. Dus RMA en nieuwe brander...
Pagina: 1