Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Van VB weet ik het niet, maar van Delphi wel. Persoonlijk denk ik niet dat er veel verschil in zal zitten (en VB heeft ook een help-functie onder de F1 neem ik aan.)
In Delphi zeg je:
ItemIndex bevat dan de index waarvoor geldt: ListBox.Items[ItemIndex]='blabla';
Je hoeft dus nog niet eens zelf de listbox te doorlopen.
In Delphi zeg je:
code:
1
| ItemIndex:=Listbox.Items.IndexOfName('blabla') |
Siditamentis astuentis pactum.
ehm ik zou nu nog niet weten hoe dit in VB zou moeten hoor?!Op zondag 16 juni 2002 14:06 schreef Varienaja het volgende:
Van VB weet ik het niet, maar van Delphi wel. Persoonlijk denk ik niet dat er veel verschil in zal zitten (en VB heeft ook een help-functie onder de F1 neem ik aan.)
In Delphi zeg je:
code:
1 ItemIndex:=Listbox.Items.IndexOfName('blabla')
en de bedoeling is dus KIJKEN of een listbox een bepaalde string WEL of NIET bevat
Ik ook niet, maar ik heb wel een idee.Op zondag 16 juni 2002 14:14 schreef KnEuTeR het volgende:
ehm ik zou nu nog niet weten hoe dit in VB zou moeten hoor?!
en de bedoeling is dus KIJKEN of een listbox een bepaalde string WEL of NIET bevat
In Delphi krijg je trouwens -1 terug als het item niet werd gevonden.
Siditamentis astuentis pactum.
Hier ging iets heel fout...weet neit wat er gebeurde, maar zag er vreemd uit... nou ja
Heel snel nog een keer
Verbaasd me dat ie er nog staat
Heel snel nog een keer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim I For I = 0 to list1.listcount -1 '//Liever strcomp(), maar ja..ff snel If List1.list(i) = strzoek then '//stringgevonden exit for end if next I |
ok tnx man..!! werktOp zondag 16 juni 2002 14:52 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Hier ging iets heel fout...weet neit wat er gebeurde, maar zag er vreemd uit... nou ja
Heel snel nog een keer
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Dim I For I = 0 to list1.listcount -1 '//Liever strcomp(), maar ja..ff snel If List1.list(i) = strzoek then '//stringgevonden exit for end if next I
Pagina: 1