Verwijderd
Op zondag 16 juni 2002 13:53 schreef sKitZo het volgende:
hoe heten deze dingen waarmee waterblok vast zit en waar koop ik het???
[imghttp://www.dangerden.com/images/MAZE2/install_springs.gif[/img]

[/quote]
zo dan maar
Maar sommige mensen hebben een eigen waterblok gemakt (of laten maken)Op zondag 16 juni 2002 13:58 schreef Juggernaut het volgende:
die krijg je gewoon bij een dangerden blok
Dus is dit niet echt het antwoord op de vraag.
En ja ik wil het ook weten want ik zit met het zelfde probleem.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
precies... ik heb geen DDOp zondag 16 juni 2002 14:00 schreef thedolf het volgende:
[..]
Maar sommige mensen hebben een eigen waterblok gemakt (of laten maken)
Dus is duit niet echt het antwoord op de vraag.
En ja ik wil het ook weten want ik zit met het zelfde probleem.
Ik heb een zelfgemaakt blok van tha_mafkees, en volgende week ga ik alles inbouwen...
dat blokkie krijg ik dus ookOp zondag 16 juni 2002 14:05 schreef gabberjoost het volgende:
Ik zo het ook wel willen weten, hoe je het beste zo'n blok kan vastzetten.
Ik heb een zelfgemaakt blok van tha_mafkees, en volgende week ga ik alles inbouwen...
en op deze manier bevestigen is makkelijker en veiliger van met schroeven
Verwijderd
dit kan je gewoon halen bij goede ijzerhandel of hij kan het vast wel bestellen.
hier kan ik dat gewoon bestellen ik heb vorige week ook 2m m4draad gehaald en 20 moertjes
als julie echt nix kunnen vinden kan ik maybe wel wat regelen.
(m4 moertjes, m4 tap, m4 boutjes tot max 5/6 cm groter is er niet) nadeel is dat wel iets duurder is dan stalen/ijzeren moertjes en boutjes.
Bij oc-shop verkopen ze die plaatjes voor de Maze 1, die ga ik ook bestellen als ik me peltier eenmaal ga installeren.Op zondag 16 juni 2002 14:07 schreef Stealth2000 het volgende:
Ik heb een dangerden blok maar kreeg ze daar niet bij want mijn blok is niet breder dan me socket. Ik zoek dus ook zo'n bevestiging met 4 schroeven en een plaatje die me blok op z'n plaats houdt
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
ik bedoel dat idee met die veertjes he?
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
1
2
3
4
5
6
| Socket A Clamp Plexiglass 3" x 2.25" x 1/4" Thumbscrew, 4 - 8-32 Bolts, 12- 8-32 Nuts For Use with the a-MAZE-ing Copper Block (MAZE1) |
Is dus een plaatje plexiglas met 4 schroeven die alles vastzetten.
sKitZo, bedoelde jij ook zoiets ?
Url?Op zondag 16 juni 2002 16:24 schreef Stealth2000 het volgende:
Kheb em, deze moet ik hebben voor mijn maze1.
code:
1 2 3 4 5 6 Socket A Clamp Plexiglass 3" x 2.25" x 1/4" Thumbscrew, 4 - 8-32 Bolts, 12- 8-32 Nuts For Use with the a-MAZE-ing Copper Block (MAZE1)
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb een Maze 2 en die moet op een P4 gaan draaien
Alleen kan hij dat standaard niet ,daar heeft dangerdan een apart convertertje voor.
Alleen is alles van dangerdan gewoon niet tot heeeeeeel slecht te koop in NL.
Dus ik maak de converter gewoon zelf
Turn it off and on again.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
nja.. ik bedoel meer iets met veertjes zoals op die pic... de reden hiervoor is dat ik een beetje bang ben dat met schroeven de core kapoet maakOp zondag 16 juni 2002 16:24 schreef Stealth2000 het volgende:
Kheb em, deze moet ik hebben voor mijn maze1.
code:
1 2 3 4 5 6 Socket A Clamp Plexiglass 3" x 2.25" x 1/4" Thumbscrew, 4 - 8-32 Bolts, 12- 8-32 Nuts For Use with the a-MAZE-ing Copper Block (MAZE1)
op ocshop staat ook geen pic van dit ding... dus ik kan me dr niet echt iets bij voorstellen
Ik mail ze vanavond ff met wat vragen over dat ding en of ze een foto hebbenOp zondag 16 juni 2002 18:26 schreef sKitZo het volgende:
[..]
nja.. ik bedoel meer iets met veertjes zoals op die pic... de reden hiervoor is dat ik een beetje bang ben dat met schroeven de core kapoet maak
edit:
op ocshop staat ook geen pic van dit ding... dus ik kan me dr niet echt iets bij voorstellen
niet nodigOp zondag 16 juni 2002 18:50 schreef Stealth2000 het volgende:
[..]
Ik mail ze vanavond ff met wat vragen over dat ding en of ze een foto hebben
check dit:
dit moet het zijn...dangerden site:
Socket A Clamp
1 - Plexiglass 3" x 2.25" x 1/4"
1 - Thumbscrew, 4 - 8-32 Bolts, 12- 8-32 Nuts
For Use with the a-MAZE-ing Copper Block (MAZE1)
maar ik wil het op dit waterblok:
en dat gaat niet passen denk ik... en wederom geen veertjes
ik heb een zelfgemaakt blok maar heb wel mazehardware
op die foto zie je dathet veerrtej bijna niet is ingeduwd en bij mij zijn ze heel vert ingeduwd...
hoe zit dat ??
je krijgt per moer..
3 boutjes, 2 ringetjes en 1 veertje
volgorde ?
hoe kom jij aan die moertjes en veertjes dan?Op zondag 16 juni 2002 18:56 schreef cryptapix het volgende:
ik wil ff inhaken op dit topic
op die foto zie je dathet veerrtej bijna niet is ingeduwd en bij mij zijn ze heel vert ingeduwd...
hoe zit dat ??
je krijgt per moer..
volgorde ?
d0h... dak daar niet aan heb gedachtOp zondag 16 juni 2002 18:59 schreef AtomicShockwave het volgende:
tis natuurlijk maar home made, maarre wat denk je van 4 dezelfde balpenveren, wat M4 draad, paar moertjes, en wat plastic revetjes, kun je bij elke bouwmarkt krijgen
zou best es kunnen werken idd
M4 draad = ???
zijn gewoon kleine boutjes zeker?
Bedankt voor de foto trouwens, skitzo
maar ik zou graag volgorde van bevestiging weten
De veertjes moeten speciaal voor dit doel bestemd zijn, niet zo maar een veertje er tussen gooien a.u.b.!
waarom niet zomaar een veertje? een veer van een pen is volgens mij best te doen... alleen denk ik niet dat dit hard genoeg kan drukken op de coreOp zondag 16 juni 2002 20:12 schreef worsie het volgende:
Die veertjes zijn drukveertjes die er dus automatisch voor zorgen dat hat waterblok met een juiste druk op de core drukt. In de specs van de processor kan je over het algemeen de specificatie vinden van hoe hard de cooler op de core moet drukken. De veertjes zijn misschien wel te krijgen in een of andere electronicazaak of zo. In dit geval zullen ze speciaal meegeleverd zijn door de fabrikant van het koelblok.
De veertjes moeten speciaal voor dit doel bestemd zijn, niet zo maar een veertje er tussen gooien a.u.b.!
En er bestaan volgens mij toch echt geen proc-veertjes... als ik in een electronica vraag naar processor veertjes kijken ze me denk ik toch wel vreemd aan
moer en boutjes moet je omdraaienOp zondag 16 juni 2002 18:56 schreef cryptapix het volgende:
ik wil ff inhaken op dit topic
hoe zit dat ??
je krijgt per moer..
volgorde ?
ik denk wel dat ze hard genoeg drukken, de veertjes uit zo'n albekende BiC pen zijn vrij sterk, als je die 4X op je proc hebt drukken zit ie echt wel goed vast. ik heb hier nog wel een stuk draadeinde liggen , maar das wat kleiner als M4 , wel dikgenoeg trouwensOp zondag 16 juni 2002 20:37 schreef sKitZo het volgende:
[..]
waarom niet zomaar een veertje? een veer van een pen is volgens mij best te doen... alleen denk ik niet dat dit hard genoeg kan drukken op de core
En er bestaan volgens mij toch echt geen proc-veertjes... als ik in een electronica vraag naar processor veertjes kijken ze me denk ik toch wel vreemd aan
haha jah sorryOp zondag 16 juni 2002 20:42 schreef epsilon het volgende:
[..]
moer en boutjes moet je omdraaien
maar goed nu weet ik volgorde nog nie
hmmz... waar woon je?!?!?Op zondag 16 juni 2002 21:05 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
ik denk wel dat ze hard genoeg drukken, de veertjes uit zo'n albekende BiC pen zijn vrij sterk, als je die 4X op je proc hebt drukken zit ie echt wel goed vast. ik heb hier nog wel een stuk draadeinde liggen , maar das wat kleiner als M4 , wel dikgenoeg trouwens
maak niet uit oft iets kleiner is... als ik maar moertjes kan vinden die goed zijn
vast niet dichterbij dan jouw plaatselijke bouwmarktOp zondag 16 juni 2002 21:24 schreef sKitZo het volgende:
[..]
hmmz... waar woon je?!?!?
maak niet uit oft iets kleiner is... als ik maar moertjes kan vinden die goed zijn
denk ik ook niet... maaaaaar.. miskien is het wel iemand uit mn ehm.. buurtOp zondag 16 juni 2002 22:02 schreef cryptapix het volgende:
[..]
vast niet dichterbij dan jouw plaatselijke bouwmarkt
Haha, die veertjes van bic zijn niet echt goed. Je kan beter parker nemen ofzo. Maar ff zonder dollen een veertje van een pen is niet goed genoeg.Op maandag 17 juni 2002 09:45 schreef AtomicShockwave het volgende:
Je woont in Rotterdam, ik woon in een boeregat onder Eindhoven, hehe ik dacht et nietvraag bij de bouwmarkt gewoon naar "draadeinde" dan krijg je een stuk van 1 meter ofzo, je zoekt wat boutjes en revetjes erbij, je rekent af. vervolgens loop je naar de bruna, waar je 4 blauwe bic pennen koopt. klaar
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
waar zou ik volgens jou dan aan goede veertjes kunnen komen?? Hobby winkel?Op maandag 17 juni 2002 11:23 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Haha, die veertjes van bic zijn niet echt goed. Je kan beter parker nemen ofzo. Maar ff zonder dollen een veertje van een pen is niet goed genoeg.
Wel een beetje genant hoor.Op zondag 16 juni 2002 19:17 schreef cryptapix het volgende:
ik heb geweoon maze 2 hardware op www.dangerden.com bestelt tegelijk met mijn inkoop actie
maar ik zou graag volgorde van bevestiging weten
Je geeft zelf al de URL van de site maar kijkt niet ff [url="http://"http://www.dangerden.com/Instructions/MAZE2.htm"]hier[/url]
Een cliche is ooit origineel begonnen
beetje leren lezen?Op maandag 17 juni 2002 12:50 schreef koekum het volgende:
[..]
Wel een beetje genant hoor.
Je geeft zelf al de URL van de site maar kijkt niet ff [url="http://"http://www.dangerden.com/Instructions/MAZE2.htm"]hier[/url]
ik heb 2 plastic ringetjes en daarover vind je NIETS in die instructies hoor
Allemaal verschillende lengtes, diameters en draaddiktes
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sorry, ik wist niet dat je meteen gingOp maandag 17 juni 2002 13:15 schreef cryptapix het volgende:
[..]
beetje leren lezen?
ik heb 2 plastic ringetjes en daarover vind je NIETS in die instructies hoor
Koop maar geen spullen bij de IKEA want daar wil nog wel eens een schroefje teveel bij zitten, PANIEK.
Dus droog je tranen en zet dat ding er gewoon op volgens de instructies.
(Bij mij zaten er 8 ringetjes bij, 4 dunne en 4 dikke. Ik heb de dunne zo gebruikt dat het staal van de veren het koper van het blok niet raakt)
Een cliche is ooit origineel begonnen
Heej das mijn waterblok (herkenbaar aan de beschadiging/inkeping links)Op zondag 16 juni 2002 18:53 schreef sKitZo het volgende:
[..]
maar ik wil het op dit waterblok:
[afbeelding]
en dat gaat niet passen denk ik... en wederom geen veertjes
Als je een spacer gebruikt kun je het blok gewoon vastzetten met ijzeren boutjes en moertjes. Heb ik hier ook en werkt perfect. Je core kan echt een hoop druk hebben, zolang de druk maar overal evengroot is.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
m4 is KLEINOp zondag 16 juni 2002 19:15 schreef Stealth2000 het volgende:
m4 draad is een meter lange schroef zonder kop ofzo. kun je bij alle dhz zaken halen.
Bedankt voor de foto trouwens, skitzo
en waarom zonder kop
M4 is groot genoeg (heb ik vandaag gezien". en waarom zonder kop? omdat je anders wel erg lange dunne bouten moet kopen en die hebben ze niet bij dhz zakenOp maandag 17 juni 2002 18:45 schreef Henslfuk het volgende:
[..]
m4 is KLEIN
en waarom zonder kop
Verwijderd
www.k-power.org.uk/athlon/datasheets/23794.pdf
moet je idd de druk op het midden van je core aanbrengen en niet op de vier hoeken. Weet nog niet wat voor oplossing ik hier voor ga verzinnen, maar ik bedenk nog wel iets
Overigens staan in deze handleiding ook de exacte afstanden tussen de mounting holes in je mobo. Wel zo handig als je zelf een bevestiging gaat maken