Toon posts:

[MSN + Router] MSN Disconnect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende topics geraadpleegd,

[topic=400871/1/25]
[topic=400620/1/25]

maar ik krijg het maar niet voor elkaar om MSN 5 min online te houden.

Ik sinds kort dus gebruik van een Sitecom xDSL/Cable Router Pro om 3 computers onafhankelijk van elkaar op internet te krijgen. Normaal internetten werkt op alle computers perfect, alleen, ook op alle computer, disconnect MSN elke keer na 5 min.

Dit zijn mijn instellingen van de router die voor zover ik weet belangrijk zijn.

Poorten open gezet voor MSN
Afbeeldingslocatie: http://www.freestyle-design.nl/test1.gif

Geen filters, dus geen port blok.
Afbeeldingslocatie: http://www.freestyle-design.nl/test2.gif

Ook de Idle Timeout staat op 0
Afbeeldingslocatie: http://www.freestyle-design.nl/test3.gif

Nu is mijn vraag of deze instellingen nu juist zijn, of dat ik iets vergeten ben o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het niet lukt om 2 computers tegelijk MSN te draaien. Wanneer ik dus 1 MSN draai op een van de PC's blijft ie dus gewoon netjes online.
Maar zodra een andere pc ook inlogt op MSN disconnect MSN op beide pc's.

Wat kan het probleem zijn?

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb een soortgelijk probleem. Bij mij ligt het aan de DHCP server. Ik heb inmiddels de fabrikant (Linksys) gemaild. Zij vertelden mij dat eraan gewerkt wordt en dat ik moest kijken naar firmware updates.
Mocht je oplossing vinden, post het dan ff.
Suc6

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

misschien dat een firmware downgraden helpt? Ik ken meerdere mensen met jouw probleem die zijn toen een oudere firmware gaan gebruiken, en toen bleek het probleem opgelost te zijn.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb zelfde router, DC 201 ik heb helemaal geen poorten gemapt, dus het feit dat je het wel gedaan heb kan het nog wel is aan liggen, als je firmware upgrade van MSN heb gedaan (i did) werkte igg bij mij alles van MSN.

dus mijn advies gooi die poort map instellingen weg want die heb je niet nodig met sitecom router dc 201 alleen firmware upgrade (om bestanden te ontvangen via MSN)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Toen ik dit probleem probeerde op te lossen bij mijn router, kreeg ik van Linksys een lijst met poorten die ik moest forwarden naar mijn IP in het netwerk. Als ik in dat menu ook maar 1 poort forward, heeft niemand (behalve ik zelf) nog internet. Het betreft dan poort 20000 tot 20019,voor ICQ,volgens mij geen bezette poorten.
Iemand enig idee what 2 do ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu juist de firmware geupgrade, en tot nu toe lukt het iig om langer dan 5 min online te blijven met 2 PC's. Dus ik hoop dat het nu is opgelost.
Pagina: 1