Ik heb het volgende probleem. Nadat mijn PC allemaal rare foutmeldingen gaf in Windows XP heb ik een nieuwe install gedaan. Mijn computer opgestart, werkte weer oke.Daarna nog een reepje geheugen bijgeprikt, computer aan en niets! Ook geen dos scherm bij het booten. Mijn VGA kaart en vaste schijf werken naar behoren, heb ik in een andere computer geprobeerd. Daarnaast heb ik nog ander geheugen uit een andere computer geprobeerd en dat werkte ook niet. Dus het ligt aam mijn CPU of mobo. Iemand een idee hoe ik hier achter kan komen?
Reepje BIJGEPRIKT? Doe die er weer eens uit en doe een memtest.. te downloaden op http://www.memtest86.com kan vaak voor vreemde problemen zorgen...Op zondag 16 juni 2002 13:30 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:
Ik heb het volgende probleem. Nadat mijn PC allemaal rare foutmeldingen gaf in Windows XP heb ik een nieuwe install gedaan. Mijn computer opgestart, werkte weer oke.Daarna nog een reepje geheugen bijgeprikt, computer aan en niets! Ook geen dos scherm bij het booten. Mijn VGA kaart en vaste schijf werken naar behoren, heb ik in een andere computer geprobeerd. Daarnaast heb ik nog ander geheugen uit een andere computer geprobeerd en dat werkte ook niet. Dus het ligt aam mijn CPU of mobo. Iemand een idee hoe ik hier achter kan komen?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Dat had ik eigenlijk ook in gedachte, maar geen van mijn vrienden is er happig op om hun proc ff te switchen met die van mij. Nou ja, het werd toch weer tijd om te upgraden
Voordat je gaat upgraden zou ik eerst toch even check wat je moet gaan vernieuwen...
Maar dat dat extra reepje geheugen wat je erbij geprikt hebt, zou ook best goed gaar kunnen zijn...
Maar dat dat extra reepje geheugen wat je erbij geprikt hebt, zou ook best goed gaar kunnen zijn...
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Ik heb dat extra reepje geheugen ook weer er terug uitgehaald en mijn 'oude' geheugen terug gezet. Ook dan doet hij niets meer
Nu wil ik dan een nieuwe mobo kopen, ik zit te denken aan de MSI KT333 ultra zonder ARU. Dan probeer ik mijn huidige proc en als die niet werkt lag het dus aan de proc. vervolgens koop ik dan een XP 1800 proc en dan heb ik toch een nieuwe mobo nodig. Mijn huidige mobo ondersteund die snelheid niet bij mijn weten.
Verwijderd
ECS is heel goedkoop en goeie producten. Voor overclockers missen ze misschien wat functies, maar omdat ze zo goedkoop zijn zijn op internet genoeg guides te vinden om deze functies er wel goed in te bouwen. (Overclockers bios voor de fsb, Voltage mod, multiplier mod enz.)
Goedkoop en goed.. MSI..
Ik ben zelf wel voor een Asus of een Epox. .maar die zijn meestal toch wel duurder
Ik ben zelf wel voor een Asus of een Epox. .maar die zijn meestal toch wel duurder
Wat voor slechte ervaringen?Op zondag 16 juni 2002 23:32 schreef smvs het volgende:
ik zou geen msi kopen maar een ecs of een gigabyte.
wegens slechte ervaringen.
M'n huidige mobo is een MSI KT3 Ultra ARU en hiervoor heb ik een K7T Turbo gehad.
Beide borden liepen als een tierelier en superstabiel.
Als ik weer een nieuw mobo nodig heb koop ik zo weer MSI
Ik ben gegaan voor de EPOX 8K3A+. Dat tie usb2.0 mist vindt ik niet erg, koop ik wel een usb2.0 kaartje los. Immers heeft dit bord toch genoeg pci sloten. Ik heb hem besteld bij informatique. Daar was hij 153 euro incl. verzendkosten. Het was 7 euro duurder dan bij de goedkoopste winkel. Dus dat valt mee, en verder heb ik goede ervaringen met informatique. Komen mijn monitor, harddisk, dvd-rom en mijn leadtek ti4200 ook vandaan. Alleen het geheugen en de proc bestel ik ergens anders. Daar waren ze toch wel duur in. Maar ik probeer eerst mijn oude proc nog. Kan er wat kapot gaan aan mijn nieuwe mobo als je daar een kapotte proc op zet en probeert?
knikker er eens alles uit behalve de cpu..Op zondag 16 juni 2002 13:30 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:
als ie dan 2x piept isset waarschijnlijk niet je mob of cpu
duw dan reepje voor reepje je mem terug enz...
Ik heb alles eruit gehaald en alleen de proc en mijn voeding aangesloten. Als ik hem opstart dan draait mijn koeler maar geen piepjes of zo. Gewoon helemaal niets
cmos gereset?Op dinsdag 18 juni 2002 09:17 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:
Ik heb alles eruit gehaald en alleen de proc en mijn voeding aangesloten. Als ik hem opstart dan draait mijn koeler maar geen piepjes of zo. Gewoon helemaal niets
Pagina: 1