Geen opname bij soundblaster live! drive-in

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb mijn draaitafel aangesloten op de aux-in Op mijn soundblaster Live! drive-in. Hij geeft wel geluid maar ik kan niet opnemen. Ik heb het met meerdere programma's geprobeerd maar het geeft geen soelaas.

Als ik geluid wil horen van de draaitafel (Waar een versterker tussen zit) ga ik bij audiohq (van creative) naar SPDIF-In/Auxilairy2 En druk op het plusje daarboven en dan op enable Auxilairy2. Alleen dan hoor ik geluid via mijn pc. Je zou dan zeggen dat je dan gewoon op kan nemen maar dat is niet zo:(

Wat doe ik fout? Ik zou hem ook achterin mijn pc aan kunnen sluiten maar dan heb ik dus helemaal niks aan die drive-in. En ik heb er de kabel niet voor :+

Owjah ik draai winxp.

Ik hoop dat dit topic niet weer gesloten wordt zonder dat de modjes uberhaupt iets van het topic lezen.

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb net even een ander stekkertje gepakt en dus het singaal van de versterker in de line-in achterin mijn soundblaster live gestoken. Dan hoor ik het geluid SUPER zacht.

Zodra ik bij cooledit geluid probeer omtenemen is het geluid volledig weg.

Volgens mij is dit heeeeeel raar :?

.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoe heb je het nou precies aangesloten? Van de versterker naar de Line in?

Ik vind het allemaal maar onduidelijk

Ik neem aan dat het geluid op je versterker wel goed is?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:28

Kama

Aritifical Intelligenticus

Dubbelklik op het geluidsicoontje (rechtsonderin)

Kies: Options, Properties

Selecteer: Recording en klik op OK

Er verschijnt nu een andere set met schuiven. Controleer dat de juiste input (Line-In begrijp ik) aangevinkt is.

Suc6

Niels

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
je kunt bij volumeregeling-->eigenschappen-->opnemen de betreffende ingang aanvinken, op ok klikken, en dan weer aanvinken, hij zou dan daarvan moeten opnemen. Ook kun je proberen je signaal te boosten als het te z8 is.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/draai.JPG

Zo is het dus aan gesloten. HEt zou moeten werken. Ik hoor die plaat spelen. AARG dit is echt frusterend!

.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
naar SPDIF-In/Auxilairy2
Sluit hem eens op een analoge ingang aan en selecteer dan eens de correcte ingang?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Je kan niet zomaar een platenspeler op je soundblaster aansluiten alsof het een casettespeler is. Een platenspeler heeft een veels te hoge impedantie. Dat je een heel zacht signaal krijgt is normaal. Je zult een pre-amp moeten aanschaffen. Dit een een klein versterkertje dat je tussen je platenspeler en je geluidskaart zet. Zoiets kost een paar (euro) tientjes.

[edit]
even een linkje opgezocht naar zo'n apparaat
Voorversterker

nog een edit.. ik zie dat je al via een versterker werkt. Je moet in de mixer van SB wel de goeie ingang selecteren om op te nemen. Als je die niet kan vinden kan je altijd nog kiezen voor "What-u-hear"

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Acid_Burn niet altijd hele topics lezen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik ben nog een beetje wazig vandaag... :z

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Nog een keer:

Ik hoor wel geluid. Goed volume. Zelfde als bijvoorbeeld een mp3. Maar opnemen ho maar. Ik heb het de hele zwik bij mn pa er in gehangen (simpele onboard kaart) daar neemt hij wel op alleen dan op het halve volume ofzo. *Zucht* :(

.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/mixer.gif

als je hem op de linein hebt aangesloten, moet je mixer er aan de linkerkant zo uitzien anders neemt ie hem niet op. Voor Aux2
is dat hetzelfde tekentje, maar dan met die blokgolf eronder.

Wat je ook kan doen in CoolEdit is de VU meter aanzetten en net zo lang ingangen kiezen totdat ze uitslaan (moet je wel even een plaatje draaien :) )

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:28

Kama

Aritifical Intelligenticus

Op zondag 16 juni 2002 16:36 schreef AkroBatik het volgende:
Nog een keer:

Ik hoor wel geluid. Goed volume. Zelfde als bijvoorbeeld een mp3. Maar opnemen ho maar. Ik heb het de hele zwik bij mn pa er in gehangen (simpele onboard kaart) daar neemt hij wel op alleen dan op het halve volume ofzo. *Zucht* :(
Nog een keer :-) Als je niet het goede inputkanaal heb aangevinkt in de opnamesettings (zoals eerder door mij beschreven) hoor je het geluid ook gewoon, maar wordt het niet opgenomen ;-) En als het op LijnX binnenkomt moet dus LijnX aanvinken.

Niels

Pagina: 1