Toon posts:

min98se of win95sr2 als server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is nu beter om als server te instaleren op een p100 32mb 500mb hd...win98se of win95sr1.

mvg frits

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
95 sr 1

WEBN & chill (@IBKR)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

2.2.17

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 14:06 schreef frits2 het volgende:
wat is nu beter om als server te instaleren op een p100 32mb 500mb hd...win98se of win95sr1.

mvg frits[/quote]linux uiteraart

• DeadKennedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 14:14 schreef fat-aars-sjaak het volgende:
linux uiteraart[/quote]daar vraagt ie toch niet naar..... zal wel niet met linux om kunnen gaan... (ik ook niet) dus aan dit soort antwoorden hejje nix

WEBN & chill (@IBKR)

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:36
Windows 9x is van huis uit geen server OS....

Als server kun je beter Windows NT/2000 kiezen, maar dat kan er duur zijn ;) En bovendien heb je zware hardware nodig.
Je kunt natuurlijk linux, dat geen fluit kost en ideaal is als server, ook voor Windows clients hebt. Maar dan zou ik wel samba installeren op je Linux server. Bovendien draait dit goed op jouw configuratie. Maar je zult er dan wel wat meer leer-tijd in moeten steken.

• DeadKennedy
het zal wel aan mij liggen maar volgens mij vraagt die jongen toch echt wat ie op ZIJN PC'tje kan draaien, dus aan winNT of 2000 heeft ie nix want dat draait niet...

WEBN & chill (@IBKR)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
zou ik nt4 gebruiken, lekker stabiel en bij uitstek geschikt voor dit soort geintjes

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Gebruik gewoon win95 en dan verander je in de system.ini (dacht ik) de shell in command.com. Zo heb ik hier 3 bakken staan (486ertjes) en die doen het prima.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 14:24 schreef DeadKennedy het volgende:
het zal wel aan mij liggen maar volgens mij vraagt die jongen toch echt wat ie op ZIJN PC'tje kan draaien, dus aan winNT of 2000 heeft ie nix want dat draait niet...[/quote]Hmmmm, heel goed opgelet Deadkennedy, maar WinNT 4.0 Server draait bij mij thuis op en P-75 met welliswaar 48MB geheugen, maar het kan dus wel.

Mocht frits2 echter ook nog willen werken met zijn P100, dan raad ik ook win95 aan boven WinNT

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 14:27 schreef websjwans het volgende:
Gebruik gewoon win95 en dan verander je in de system.ini (dacht ik) de shell in command.com. Zo heb ik hier 3 bakken staan (486ertjes) en die doen het prima.[/quote]Wat bedoel je hier nu precies mee? kan je iets duidelijker zijn.

Verwijderd

Ik vind een dos omgeving veel fijner werken voor een server dan die klik-maar-door, veel te trage windows omgeving (voor mijn 486 vooral). Om van alle windows netwerk functies gebruik te kunnen maken en toch fijn in een dos omgeving te kunnen werken heb ik de shell veranderd in command.com

Bovendien kan je explorer dan niet hangen (wat bij mij dus nogal vaak gebeurde), waardoor het systeem weer ietsjes stabieler wordt, want ik heb er nog nooit van gehoord dat command.com hing ;)

Verwijderd

Dat ligt er dus een beetje aan, welk OS je het best kunt nemen.... 98SE zal er niet supervloeiend op draaien, das zeker, maar als je op je server niet veel meer wil gaan doen dan beetje internetdeling, DHCP, etc. zou ik gewoon voor 98se kiezen.....

Ik snap sommige mensen ook niet trouwens hoor.... zetten ze thuis een server neer, gaan ze er ICQ op zetten?! huh???? :?
Maar goed, als een server eenmaal goed funktioneert, zet je de monitor uit en zie je dat ding nog hooguit 1x in de twee weken terug ofzo.... Dus ik zou persoonlijk voor 98se kiezen....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties ik heb 98se draaien en tot nu toe draait het redelijk ...ik wil er inderdaad niet zoveel mee doen dan alleen maar een beetje delen en zo...mischien in de toekomst wat meer.

vriendelijk dank voor de reacties

frits

Verwijderd

Ik zelf heb een klein 486 DX2 66Mhz server draaien, met Windows 95.
Werkt lekker, haal 500KB/sec met downloaden door de server, dus ik mag niet klagen.
En ik gebruik zeer eenvoudige software, gewoon alles met proxy servers.
ICQ, HTTP, FTP, HTTPS, alles loopt.
Ik gebruik als software:
Proxy+ (voor FTP/HTTPS)
WorkGroupWeb (voor HTTP, ondersteund DAP, Proxy+ niet).
En dan nog OmniHTTPd voor de webserver.
Loopt als een tiet:)
Pagina: 1