het grote canon powershot a40 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Aangezien er erg veel mensen zijn die hier een canon powershot a40 hebben of willen kopen lijkt het me wel cool er een topic over te openen waar je je vragen over dit prachtige toestelletje kwijt kan :) ik heb hem gisteren binnen gekregen en hij is super!! :)

meteen maar mijn eerste vraag om het topic te openen:

hoe maken jullie toch die super close up macro shot. ik heb ded cam op auto stand aan met macro icoontje (bloemetje) aan maar dan wil de cam alleen maar goed scherstellen als ik de lens min. 30 cm van een voorwerp hou. dan kan ik wel inzoomen maar dan nog word het niet zo dicht bij als ik wel eens op sommige foto's gezien heb.

hoe doen jullie dat ? of kun je de cam ook handmatig scherpstellen ofzo en moet ik hem voor superclose-ups van de auto stand afhalen ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

waarschijnlijk gewoon op macro stand en hebben ze de foto gecropt... dus een stukje uit het orgineel geknipt...
en dat plaatje lijkt dus dan heel groot terwijl het gewoon een deel uit het orgineel is

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

In auto stand kun je macro's maken vanaf minimaal 16 cm afstand. Daarnaast kun je wat spelen met de zoom, en als je wat moois hebt vastgelegd croppen als hij mooi scherp is. Gaat prima bij mij hoor.

Wat ik nog weleens ondervind, is dat hij niet aan wil als ik op de powerknop druk. Vaak moet ik dan wat rammelen en wat kloppen tegen dat ding, maar dat lijkt me niet echt bevorderlijk. Hebben jullie daar ook last van?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sorry. Er zijn genoeg "het grote" topics. Om te voorkomen dat er duizenden topics over individuele camera's komen, gaat deze op slot. Op dit moment wordt er aan een policy gewerkt omtrent "het grote" topics.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Dit topic is gesloten.