Toon posts:

on the fly kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie hangen:
IDE1 Master: Maxtor 40Gb 7200 U100
IDE1 Slave: Maxtor 40Gb 7200 U100
IDE2 Master: Pioneer 16x40 DVD speler
IDE2 Slave: Plextor 24x CDRW speler

Nu wil ik on the fly kunnen kopieren maar ik krijg de melding dat het niet handig is om dit te doen met 2 apparataen die op dezelfde IDE aansluiting hangen.

Kan ik hier problemen mee krijgen of zal dit in de praktijk wel meevallen als ik wil kopieren op 16 of 24 speed?

En als ik nou mijn DVD en Writer als slave op IDE 1 en 2 hang kan dit de snelheid van mijn HDŽs naar beneden halen (aangezien deze U100 zijn en de DVD en Witer U33 is).

Verwijderd

Waarom laat je hem gewoon niet simulatie draaien? Zie je meteen of het goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Slim hehe... Maar als de simulatie goed gaat zal het dan elke keer ook goed gaan?

Verwijderd

Zoals je het nu hebt ingesteld is het het beste.
Er zijn van die idioten hier op GoT die lekker de HD aan hun writer hangen, aangezien ze dan volgens hun niet On The Fly kunnen branden.

De waarschuwing die je krijgt in Nero kun je gewoon negeren.
Ik heb zelf een Aopen 1640Pro en een Plextor 40x12x40, heb nog nooit probs gehad met On The Fly(ze zitten op hetzelfde IDE-kanaal)

Mislukken doen die CD's sowieso niet, aangezien de brander is voorzien van Burnproof

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het in ieder geval proberen, thanx anyway.

Verwijderd

Wanneer je een BURNPROOF CD-brander hebt zal dit wel niet zo'n groot probleem vormen,
maar bij oudere branders is dit ábsoluut af te raden. Je krijgt dan 'buffer underuns' e.d. en de cd zal níet goed worden gebrand.
>>aangezien jouw writer 24X kan branden, zal 'on the fly' wel niet echt een probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand de boel toch meestal op 16x gewoon. Hoef ik ook geen rekening te houden of ik nou CDŽs heb die wel of niet voor 24x geschikt zijn.

Maakt het overigens voor audio tegenwoordig nog uit om m heel snel te branden? De kwaliteit van bijv Philips CDŽs lijkt me toch prima voor muziek cdŽs op 24x te fikken?

Verwijderd

zolang je burnproof hebt, hoef je je nergens zorgen over te maken :)

en die simulatie stelt echt 0,0 voor hoor
want ik heb vaak zat bij mensen problemen gezien met verschillende fikkers en als je dan gaat testen, gaat het gewoon goed op simulatie en als hij dan werkelijk gaat beginnen, heb je na 2 minuten een error te pakken: (

ik heb dan 1 hdd minder dan jou, maar ze zitten wel op dezelfde manier aan m'n controllers en dat werkt prima hoor!

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

rontemp

MUHAHA

Het is een beetje wat je wil....maar je jult wat moeten testen. Het kan dat je ondanks de waarschuwing best on the fly kunt copieren. Maar je iedentieke 40 giegs smeken natuurlijk naar een raid controllertje (ong. eu 50)Je HD`s worden sneller en je kunt je cd players beide als stand alone master aansluiten.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:24 schreef klapschaats het volgende:
Ik brand de boel toch meestal op 16x gewoon. Hoef ik ook geen rekening te houden of ik nou CDŽs heb die wel of niet voor 24x geschikt zijn.
Ik heb 'n 16X brander, maar brand altijd maar op 12X :)
Alléén als ik echt haast heb wil ik wel eens 'n cd-rom op 16X branden.
<Audio cd's kán ik om de één of andere reden niet op 16x branden...>
Op zondag 16 juni 2002 13:24 schreef klapschaats het volgende:
Maakt het overigens voor audio tegenwoordig nog uit om m heel snel te branden? De kwaliteit van bijv Philips CDŽs lijkt me toch prima voor muziek cdŽs op 24x te fikken?
De snelheid van je brander maakt volgens mij niet veel uit bij het branden van audio. Zolang jij géén problemen ondervindt bij het branden op 24x is er toch nix aan de hand?
Wat een belangrijkere factor is bij het branden van Audio-cd's lijkt me het soort (&merk) CD-r. Niet alle CD-r's worden door elke audio-installatie geaccepteerd. Vooral oude stereo-sets & autoradio's willen weleens een cd-r weigeren af te spelen.
Merken als TDK & Sony komen altijd wel goed uit de tests en volgens mij worden die door de meeste CD-spelers wel afgespeelt.

Verwijderd

k heb ze ook op 1 kabeltje :) maar heb er wel ff een ATA 100 kabel aangeprikt :)
anders is me gemiddelde snelheid maar 8 a 10x en nu ist gewoon Max :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me nog herinneren van n jaar of 4 geleden die Philips CDŽs met die donkerblauwe schrijflaag. Jemig wat waren die dingen SLECHT! Muziek CDŽs kon je niet fabtsoenlijk afspelen, het geluid vervormde, kraakte en vele cd spelers gaven een error...
Pagina: 1