Toon posts:

Opstartproblemen met XP en een brakke resetknop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII-600 op een QDI advance 5/133 Mobo geplaatst.
Heb vervolgens Windows XP erop gezet, maar als ik de PC opnieuw wil opstarten tijdens de installatie, kapt het systeem.
Ik kan dus niet resetten!
Ik moet eerst de schakelaar op de achterzijde van de kast uit- en weer aanzetten, dan start de boel weer.
Ik heb de virus-protection in de bios al uitgeschakeld, maar dat verhelpt het probleem niet.
Volgens een kennis zit het ergens in de bios instellingen, maar ik kom er niet uit.
Wie helpt?

Barendz.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:12 schreef Barendz het volgende:
Heb vervolgens Windows XP erop gezet, maar als ik de PC opnieuw wil opstarten tijdens de installatie, kapt het systeem.
Ik moet eerst de schakelaar op de achterzijde van de kast uit- en weer aanzetten, dan start de boel weer.
Ik heb de virus-protection in de bios al uitgeschakeld, maar dat verhelpt het probleem niet.
Volgens een kennis zit het ergens in de bios instellingen, maar ik kom er niet uit.
Wie helpt?

Barendz.
Heb je de BIOS al gereset? Dit gaat waarschijnlijk via een jumper op je mobo..

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als de reset het niet doet, is er iets heel anders aan de hand, misschien wel een voeding probleem, of je mobo heeft geen zin meer

reset gaat direct naar power supply, dus wordt niet tegen gezeten door wat dan ook, als die het niet meer doet, heb je iets van los contact, of een moederbord die heel erg raar doet

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:41
Op zondag 16 juni 2002 13:12 schreef Barendz het volgende:
Wie helpt?

Barendz.
1. Heeft die PC vroeger gewerkt?
2. Het eerste waar ik aan denk als je niet kunt resetten: je reset-knop is verkeerd aangesloten op je mobo (spreek uit eigen ervaring :P)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

topictitel wat aangepast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

reset knopje al eens van het mobo afgehaald en gewoon je poewrbutton gebruikt?

enne: [topic=309815/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de bios gereset, maar dat leverde geen resultaat, probleem blijft.Het anders aansluiten en niet aansluiten van de resetknop veranndert ook niets aan het probleem.
De systeemkast is nieuw, dus daar zal het ook niet aan liggen.
Het mobo en processor zijn beide gebruikt (zonder problemen).
Verder zit er een 32 MB AGP videokaart (nVidia TNT2)in die ook nieuw is.
Het moet toch op te lossen zijn!?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:17
Gezien je problemen met het resetten denk ik toch aan een probleem met je voeding, probeer eens een andere voeding.
Pagina: 1