Toon posts:

Creative 5300 setje in combinatie met AC'97

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag :)

Ik heb een probleempje, dinsdag ben ik jarig en ik ben net voor me verjaardag een Creative Inspire 5.1 5300 setje wezen halen. Mijn moederbord (MSI KT3 Ultra ARU) heeft een ac'97 chipje (een realtek) en incombinatie met het bijbehoorende bracket ook support voor 5.1

Ik thuisgekomen en alles aangesloten, met de soundtest van de driver kun je de afzonderlijke boxjes testen, deze werkten allemaal.

Nu komt mijn vraag, als ik een spel speel of winamp, hoe kan ik dan de achterste boxjes gebruiken? Als ik eax kies werkt dit niet want het is natuurlijk geen Creative geluidskaart... In warcraft3 kun je ook dolby surround kiezen maar ook hierbij worden de achterste speakers niet gebruikt.

Is het misschien een kwestie van een codec installen of is mijn probleem toch complexer? mijn dank vast :)

Verwijderd

Dan moet je Creative PlayCenter ergens vandaan halen. Daar zit een functie ingebouwd die CMSS heet (Creative Multi Speaker Surround). Dan zet de geluidskaart het signaal over alle boxjes heen. Werkt bij ook prima, en ik heb ook een Inspire 5300.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 13:13 schreef TeslaMaster het volgende:
Dan moet je Creative PlayCenter ergens vandaan halen. Daar zit een functie ingebouwd die CMSS heet (Creative Multi Speaker Surround). Dan zet de geluidskaart het signaal over alle boxjes heen. Werkt bij ook prima, en ik heb ook een Inspire 5300.
Dat is alleen voor muziek af te spelen? Maar ik wil het ook in spellen en dergelijke kunnen gebruiken...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dit is met de search te vinden, maar staat ook goed besproken in de sticky bovenaan

Dit topic is gesloten.