Eigen Auto mp3 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik ben begonnen aan een eigen carmp3 systeempje hier Maar heb nog een klein probleempje. Aangezien ik autotechnisch niet zoveel ken, weet ik dus niet waarlang ik de kabels kan leggen. Ik moet 1 par. kabel (pink dik of zo 24 draden) en misschien nog een UTP kabel van de koffer naar het dashbord krijg, en dit zo onopvallend mogelijk. Er is maar 1 limiet, de kabel kan maar 5 meter lang zijn.
Iemand een ideetje ?

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Verwijderd

Standaard gaan die kabels altijd door de vloer bij de deur hiervoor moet je de strip die tussen vloerbedekking en metaal of rubber van deur zit weghalen.

Maar pink dikke kabel is wel dik maar moet volgens mij wel lukken.

• Profidiam
bedoel je de "kap" die onder de deur loopt (tussen onderkant deur en metaal auto) ?

Of moet ik daarvoor vloerbekleding omhooghalen ?

Verwijderd

t00t ;)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

5 meter moet te doen zijn. Alleen is de vraag waar je uit wil komen bij dashboard. En ligt ook aan de auto. Per auto zijn er meerdere mogelijkheden. Ik ben zelf zo iemand van recht door het midden. Betekend wel je interieur eruit en vloerbedekking. Langs de zijkanten kan ook maar daar zit meestal al barstensvol met kabels. Ook hier moet je gedeelte van je interieur slopen wil je het goed doen. Het makkelijkste is de kabels strak onder de vloerbedekking leggen langs een van de zijkanten. Dat betekend dus de zijpanelen die de vloerbedekking klemmen los maken en vloerbedekking stukje terug halen. Vervolgens de kabels strak in de hoek leggen. Je hebt dan op die plek een stukje dikkere vloer. Maar als je het goed doet lijkt het alsof het zo hoort. Suc6 ennuh laat veel piccies zien van het inbouwen.
* MR_VIPER loves piccies :9~

*empty*

Verwijderd

het zou de bedoeling zijn om de lcd in zo'n slot voor een autoradio te steken, maar de lcd is net te groot om daar in te bouwen, dus het zal binnenin in het vakje dat open kan ... erges op die foto met dat doosje snoepjes denk ik.

desnoods kunnen we de lcd los in een behuizing met een parallelle kabel steken en enkel 2 connectoren in dat slot steken. voor de IR ontvanger en de LCD ... en dan nog een audiokabel.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Leuk idee maar ik heb ff 1 min puntje,
Als ik je verhaal zo is lees begrijp ik dat je een 12v->230 omvormer in je auto gaat leggen om vervolgens dus weer 12v te gaan maken met je PC voeding....
Beetje overbodig werk lijkt me zo |:(

Misschien is het handig als je zelf een 12volt voeding bouwt... is opzich niet heel moelijk... je moet 12volt, 5volt en 3,3 volt leveren en van de - hebben we nog -12, -5 en -3,3 nodig (dacht ik). en natuurlijk een 0 draad...

Als je dat ff een beetje gaat knutselen kom je d'r zo en bespaar je zo'n duure omvormer uit.... :) (wel ff zekeren, just incase)

n54 power!

• Profidiam
Ik ben niet zo'n kei in elektronica :'( das nu net het probleem. Ook is die compaq voeding een hele rare voeding, want die heeft een AT stekker + nog een andere stroom stekker, en ik weet dus niet wat die doet, maar het lijkt op ee soort voorloper van ATX (maar dan van Compaq zelf). Daarom ga ik liever aan de slag met een omvormer. So'n 150 watt ding kost wel wat, maar dan ben ik meteen zeker dat ik niks kapot doe.

Dit hele project heeft me tot nu toe enkel een LCD van 15€ en een IR ontvanger van nog geen 5€ gekost, dus die omvormer kan er wel vanaf. :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 16 juni 2002 21:39 schreef TMDevil het volgende:
Leuk idee maar ik heb ff 1 min puntje,
Als ik je verhaal zo is lees begrijp ik dat je een 12v->230 omvormer in je auto gaat leggen om vervolgens dus weer 12v te gaan maken met je PC voeding....
Beetje overbodig werk lijkt me zo |:(

Misschien is het handig als je zelf een 12volt voeding bouwt... is opzich niet heel moelijk... je moet 12volt, 5volt en 3,3 volt leveren en van de - hebben we nog -12, -5 en -3,3 nodig (dacht ik). en natuurlijk een 0 draad...

Als je dat ff een beetje gaat knutselen kom je d'r zo en bespaar je zo'n duure omvormer uit.... :) (wel ff zekeren, just incase)
Ben ook al een tijdje aan het denken om een computer in te bouwen voor mp3's en dit is inderdaad wel het probleem waar je tegenaan zal lopen. Wat ik begrepen heb is het zelf bouwen van een STABIELE voeding die van 12volt van de accu naar bruikbare spanningen voor de computer bijna net zo duur is als het kopen van een dergelijke omvormer. Enige probleem waar ik mee zit is het aan en uit zetten van dat ding. Als je die wagen een paar dagen laat staan en die PC staat stand-by dan trekt ie zo je accu leeg. Kun je natuurlijk iedere keer opnieuw aan en uit zetten handmatig, maar dat is me net iets te veel gedoe. Automatisch aan en uit op het moment dat er spanning is zou kunnen, alleen zit je dan dus met een bepaalde boot-tijd en het afsluiten zal redelijk abrupt gaan (stroom uit = pc uit).
Misschien toch maar iets met een DSP in elkaar flansen...

de betaler vervuilt

• Profidiam
Ik ga waarschijnlijk gewoon tussen de omvormer en de batterij een schakelaartje zetten, en als ik muziek van mp3bak wil, dat ding aanzetten.

Zo loop ik niet het risico dat hij uitvalt bij stilvallen van motor en zo, en kan ik perfect zeggen wanneer hij aan/uit moet. Enig probleem is dus, zoals je ook zei dat ik ga moeten opletten dat ik hem niet per ongeluk laat aanstaan.

Met die crashes zal dat wel meevallen denk ik. Ik gebruik debian als OS (linux) met ext3 filesystem (journalling), misschien dat ik ook nog wat in read only ga laden, maar dat zie ik wel als ik teveel HD problemen krijg. Normaal gezein zou je hem dus gewoon moeten kunnen uitzetten, ookal sluit je niet mooi af. Maar dit ben ik wel van plan. Men LCD geeft dit mooi aan, als alle processen gestopt zijn, en pc uit kan.

Opstarten duurt maar 30 seconden, dus valt imo ook zeer goed mee.

Verwijderd

kheb vorige jaar ook als een v.d eersten toen een mp30systeem ontwikkeld zie http://www.mp3car.com/users/mp3-otm

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb een tijd bij een auto audio inbouw bedrijf gewerkt. Daarbij moesten we vaak ook dikke kabels naar achtere trekken. Dit doe je door de bij de deur en de mat, de drempel er af te klikken. Je moet niet bang zijn dat je hem kapot maakt want die dingen kunnen best wel veel hebben. Het is bijna altijd een klik systeem en soms moet je ff 1 of 2 schoefjes los halen. Als je het eenmaal los hebt moet je wel voldoende ruimte hebben om de kabels in te leggen. Hier liggen vaak ook al een hoop andere kabels van de auto. Hier kun je dus mooi je kabels bij leggen en met een tyrapje vast maken.
Nog een tip: Als je de "strips" er af wil trekken kun je het beste eerste even een platte schroevendraaier er tussen zetten.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
klein puntje

bij je proc info heb je te staan "INTEL AMD K5 proc"

welke heb je nou ? :P

• Profidiam
het is een K6-2 333, eerst dack tik dat er ee Celeron 333 in zat, maar later bleek dit niet zo te zijn, vandaar het foutje op de site.

Zaterdag ga ik de profielen onder de deur opendoen, en es kijke hoeveel plek ik daar heb.

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken om een pc in de auto te bouwen. Mischien is het een idee om die 5,25" en 3,5" moederboarden te gebruiken waar een tijdje terug een inkoop actie voor was. er zit een via 800 chip op. gebruikte uit mijn hoofd alleen 12v (dus weinig geklooi met omvormers enz.)
Het voordeel is ook nog is dat het lekker compact en energie zuinig is >:)
Pagina: 1