Toon posts:

[CS mapping] Map minder zwaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb een map gemaakt, best wel ok enzo en ik had geprobeerd hem niet al te zwaar te maken. Hij is volgens mij ook niet zo zwaar maar op een P3 450 draait ie niet :+ Is er een manier om counter-strike alleen de kamers waar jij in de buurt bent te renderen, ik bedoel dus de stukken die je niet ziet dat je pc die ook niet berekend enzo, want volgens mij ligt het daaraan?

Verwijderd

is de map al gecompiled?? (misschien domme vraag maar toch)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 21:01
ja, zoiets is mogelijk
Dr DK had het er laatst nog over in zijn topic meende ik,
of in dat ene waar ze een GoT map gaan maken

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Hint brushes kun je gebruiken om de FPS te verhogen enzo
klik hier

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

PouwelZ:
Waar jij t over hebt is VIS blocking, dan wordt datgene gerenderd waarvan de engine denkt dat de player kan zien. Dit kun je vervolgens optimaliseren met hint brushes maar daarvan moet je niet te veel verwachten. Maar goed, het belangrijkste is dat je in je lay-out er al voor zorgt dat er voldoende geblocked wordt en dan moet je m uiteraard compilen met full vis (hlvis -full) en niet met fast. Dat scheelt namelijk enorm.. Met gl_wireframe 2 kun je dan checken wat hl precies rendert. Daarnaast moet je ook wat weten over het reduceren van r_speeds in het algemeen zoals de 1-unit-gap methode, upscaling enz enz .. dr is genoeg over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
zucht... ik d8 dat ik best al een b-tje kon mappen maar je kan netzogoed chinees gaan praten, begrijp ik er meer van ;) ik zal us op zoek gaan naar tutorials enzo ;)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 12:31 schreef PouwelZ het volgende:
Ik heb een probleem, ik heb een map gemaakt, best wel ok enzo en ik had geprobeerd hem niet al te zwaar te maken. Hij is volgens mij ook niet zo zwaar maar op een P3 450 draait ie niet :+ Is er een manier om counter-strike alleen de kamers waar jij in de buurt bent te renderen, ik bedoel dus de stukken die je niet ziet dat je pc die ook niet berekend enzo, want volgens mij ligt het daaraan?
Minder textures :P
(aan de achter zijde van een gebouw,)
Dus zoiet's
code:
1
2
3
4
 ______
|   |
|Inside| <- outside view
|______|

Buiten kant geen textures geven.
je ziet ze niet maar de cpu rendert ze wel, en dat neemt veel kracht

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 21:03 schreef Henslfuk het volgende:

[..]

Buiten kant geen textures geven.
dat kan niet. je moet ze een texture geven, maar als je ze dan een sky texture geeft of gaat upscalen naar 4x of zo dan scheelt t wel wat wpoly.
of is dit weer chinees? :P

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 18:59
kweet niet precies hoe het met CS zit maar met quake 3 kun je in deuren een bepaalde texture zetten die zorgt dat als de deur dicht is de achterliggende polygonen niet worden gerenderd
de texture heet areaportal in q3

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 11:25 schreef bolleh het volgende:
kweet niet precies hoe het met CS zit maar met quake 3 kun je in deuren een bepaalde texture zetten die zorgt dat als de deur dicht is de achterliggende polygonen niet worden gerenderd
de texture heet areaportal in q3
Met qeradiant kan het wel
SHIFT (click) texture
of SHIFT+CTRL texture of de laatste :P SHIFT+ALT texture
dan kun je ze afzonderlijk Textueren

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:13
Op dinsdag 18 juni 2002 19:41 schreef Henslfuk het volgende:

[..]

SHIFT (click) texture
ctrl+shift texture dus :7

Verwijderd

[..]

SHIFT (click) texture
ga gtkradiant gebruiken :P

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:09 schreef Caspian het volgende:

[..]

ga gtkradiant gebruiken :P
:P
nu maar hopen voor je dat die CS mappen ondersteunt,
tis voor de q3 engine volgens mij

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 18:59

[..]

SHIFT (click) texture
nee wat ik bedoel is:
code:
1
2
3
4
5
   |_________|

je staat in kamer 1 en kijkt naar kamer 2, de 2 nullen is een deur, als je in quake 3 daar een areaportal in plaatst en ingame is de deur dicht worden de polygonen van kamer 2(en alles daar nog weer achter) niet getekend, dat betekent dus niet alleen texture/pixel winst maar ook polygon winst, als de deur opengaat word het wel gewoon getekend tot de volgende areaportal. die areaportal moet dunner zijn dan de deur, het hele oppervlak beslaan en hij moet echt in de deur zitten anders krijg je errors ed. maar goed ik weet niet of dat er al bij de half life engine in zat.
Pagina: 1