Toon posts:

Horizontale nested TABLES vs DIV positioning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We weten allemaal dat je horizontaal geen TABLES naast mekaar kan zetten. Je zou het kunnen oplossen door tables in mekaar te gaan nesten: één hoofftable waar je in een linker- & rechtercell alsnog je TABLES gaat plaatsen die je graag horizontaal wou hebben.

Ik zie hier één groot nadeel aan: een table heeft de jammerlijke eigenschap dat zolang de eindtag </table> niet is gedownload, je de content binnen die table niet zal zien. Dus, alhoewel de horizontale tables al volledig zouden gedownload zijn, je zal ze niet zien zolang de closing tag van die hoofdframe niet is gedownload. Vooral bij pagina's waar veel content op staat is dit een probleem, dat ik wens te vermijden.

Bij een layout dat je verticaal zou maken, is dit nog redelijk makkelijk op te lossen: je splits gewoon je layout op in verschillende verticale tables. Van zodra de eerste verticale table gedownload is, zal je hem ook zien, waardoor je je page meer streamend kan laten binnenlopen.

Nu is mijn vraag of je dit via de DIV tag zou kunnen oplossen? Aangezien je DIV TAGS horizontaal naast mekaar kunt positioneren, zou dit een oplossing kunnen zijn. Ik vraag me enkel af hoe DIV tags omgaan met content die nog niet volledig zijn gedownload?

Heeft er hier iemand meer ervaring omtrent?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:44

crisp

Devver

Pixelated

Probeer het eens uit zou ik zeggen! :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 12:28 schreef someone het volgende:
We weten allemaal dat je horizontaal geen TABLES naast mekaar kan zetten.
Waar haal je dit nu weer vandaan? Tabellen kunnen gewoon naast elkaar hoor?

Ik lees trouwens wel een paar regels met layout en table in één zin. Dat vind ik sowieso gewoon fout. Tabellen zou je niet moeten gebruiken om je layout mee te regelen, die zijn er om data gestructureerd weer te geven.

Gebruik voor je layout div elementen, die zijn er min of meer speciaal voor gemaakt.

Het nadeel dat tabellen niet gerenderd worden voor de </table> bereikt is, is meestal niet echt interessant, dat is alleen belangrijk bij echt grote pagina's. Div's worden meteen, en op de goede plaats gerenderd trouwens.

En geef je afbeeldingen een hoogte en een breedte mee, zodat dat renderen niet telkens overnieuw hoeft als er weer een plaatje binnen is.

Maar met CSS kun je in ieder geval alles wel ongeveer plaatsen zoals je wilt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 16 juni 2002 12:37 schreef Cheatah het volgende:

Waar haal je dit nu weer vandaan? Tabellen kunnen gewoon naast elkaar hoor?
ik denk dat hij bedoeld dat TABLE's een display: block hebben (er is een aparte table-layout-display is, deze functioneert qua regelverloop echter als block, na een tabel breekt de regel af)

een DIV heeft echter ook een display block, maar deze kun je veranderen naar inline, bij een table leidt dat tot problemen
Het nadeel dat tabellen niet gerenderd worden voor de </table> bereikt is, is meestal niet echt interessant, dat is alleen belangrijk bij echt grote pagina's. Div's worden meteen, en op de goede plaats gerenderd trouwens.
niet geheel juist volgens mij, ieder element wordt gerenderd zodra de content is ingeladen, een DIV element met een gelijke totale inhoud als een table-element wordt even traag ingeladen, enkel heeft de table-door zijn onderling afankelijke structuur de neiging snel bijna oneindig lang te worden, regelmatig komen er pagina's voor met 100+ rows.

interessante links die ik uit mn bookmarks vis over dit onderwerp:
http://css.nu/articles/table-in-css.html
http://msdn.microsoft.com/downloads/samples/internet/ie50/fixedtable/sample.asp

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen