Toon posts:

Zon adsl plus (versatel) en MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gehoord en in de search gezocht naar mensen die versatel adsl hebben en deze router/modem http://www.arescom.com/New/Products%20Page/Stored%20Products%20Pages/NetDSL1000%20Page/NetDSL1000.htm
maar ik kon niks vinden, aangezien ik net dat pakketje van versatel heb gekregen ben ik benieuwd of iemand hierzo ervaringen mee heeft en of hij weet of msn filetransfer werkt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Is dit niet een E-tech geval :?

MSn filetransfers zullen wel werken, wel moet je de portforwarding ff goed zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een beetje een NOOB met netwerk dingen.. :) wat bedoel je precies?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die kl*te router is niet zelf in te stellen, daarom zijn MSN transfers niet mogelijk als je de DHCP functie aan hebt staan.
Wil je dit wel, dan moet je naar zonnet mailen.
Zij forwarden alle poorten naar 192.168.1.2 en je moet in het vervolg alle pc's handmatig een ip adres geven.

Verwijderd

Topicstarter
is het ook mogelijk om gewoon handmatig een ip adres in te stellen bij elke computer en dan gewoon te kunnen file transferren op msn, zonder zonnet te mailen? want ik neem aan dat dat ook weer tijd kost

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zondag 16 juni 2002 12:39 schreef Jalla het volgende:
is het ook mogelijk om gewoon handmatig een ip adres in te stellen bij elke computer en dan gewoon te kunnen file transferren op msn, zonder zonnet te mailen? want ik neem aan dat dat ook weer tijd kost
Als ik het zo zie kan dat dus niet. Zonnet moet dat doen en dat kan dan dus maar naar 1 ip adres.

Je zou dan dus op maar 1 ip adres op msn kunnen :{

Had nou toch maar die DrayTek genomen :+

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op zondag 16 juni 2002 14:16 schreef zmn het volgende:

Je zou dan dus op maar 1 ip adres op msn kunnen :{
Je kunt wel op elk adres msn-en, maar maar op 1 pc transfers doen..

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zou het je graag vertellen. Maar ik heb zelf mijn zon router op config 2 (alle poorten open) en daarna een freesco router, dus ik heb zeg maar dit :
code:
1
public ip <-zon router-> 192.168.1.x <-freesco router-> 192.168.2.x

ik wilde dit zo omdat ik geen software firewall wilde draaien :) en het werkt perfect, alleen geen MSN/ICQ/IRC outgoing transfers dus, en andere mensen achter een NAT die kunnen niet op me ftp inloggen :'( wat niet te fixen is
Pagina: 1