Kabel Router + ISDN DailUp

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb momenteel een UPC Kabel Abb. incl. een netwerk met 3 pc's. Alle drie de pc's hebben via een switch netwerkverbinding.
Nu wil ik een breedbandrouter aanschaffen, maar ik heb ook tevens op mijn notebook een isdn inbelverbinding voor mijn werk.
Ik wil dus eigenlijk de netwerkkabel in mijn notebook pluggen en dan eventueel, naast de netwerkomgeving, ook in kunnen bellen op het netwerk van het werk (isdn dailup).
- ik werk dus op eigen prive netwerk, maar als ik mail wil checken wil ik ff in kunnen bellen via ISDN.

Kan ik dit allebei afvangen door het kopen van een breedbandrouter? - bv. de Draytek 2200e of de Edimax 6004+ ?

:?

assumption is the mother of all fuck ups

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
je wilt dus naast het "gewone" routeren van het breedband-verkeer, ook een dial-up lijn leggen naar je werk, om daar op het locale netwerk te komen :?

Lijkt me dat je daar dan een router voor nodig hebt die ook een ISDN aansluiting heeft...
Maar of dat zo zal gaan werken...meestal zijn die isdn aansluitingen niet bedoeld als extra lijn, maar als backup-lijn...

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Da's wel wat ik bedoel... dus echt als tweede lijn om in te kunnen bellen. Niet als Backup - via de ISDN lijn van het werk kan ik toch niet snel internetten.

assumption is the mother of all fuck ups

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Op het eerste gezicht zou dat kunnen met zo'n Vigor 2200E, maar ik kan uit de documentatie niet opmaken of je inderdaad twee verschillende netwerken op de interne routerinterface kunt hebben. Heb je iets aan http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.00a&show=faq#lan2lan misschien?
Tijd voor een telefoontje of email aan Draytek?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Nexland Pro 100 : zie www.nexland.com

Dit is een Broadband router geschikt voor cable en xDSL en heeft een backup seriele aansluiting voor modem/ISDN. Er zijn ook modellen met ingebouwde 4 of 8 ports switch (zie de pro serie).

Ik heb het adres van een official dealer indien gewenst.