S3 Trio64V2 brak?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
In mijn server zit een S3 Trio64V2 1 MB kaartje. Goed genoeg als server, maar het beeld freezed steeds als het de monitor probeert uit te schakelen (standby). De monitor ondersteunt wel standby functies.

Dit probleem heb ik zowel in Linux als in Windows. In Linux gebruik ik XFree86 4.2 en in Windows 98 de nieuwste drivers van S3. Ik heb dit kaartje ook al in een andere bak gehangen waar ik gewoon keihard hetzelfde heb.

Is deze kaart nu gewoon rot of doe ik iets fout?

ps. Bij het starten van de X-window system krijg ik ook allemaal blauwe strepen bovenin het beeld. misschien niet relevant, maar vermeld het toch even. Dit heb ik in Windows ook als hij overschakeld naar GUI, hier zijn de strepen wit en zijn ze wel sneller weg.

hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.dijkmansport.com/monitor.JPG

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
als je gewoon de standby optie uitzet van de kaart of monitor dan heb je het probleem niet. Als je monitor niet wilt gebruiken zet dan een screensaver aan of zet je monitor uit.

dikzak

• LollieStick
het gebeurd niet alleen bij standby. ook als ik van tekst naar grafisch ga of andersom. dan crasht ie soms spontaan. in linux kan ik nog wel met ssh naar binnen en veilig rebooten, maar windows heeft een hard reset nodig. :(

Verwijderd

En een CTRL-ALT-BACKSPACE killt X-Windows niet ?

Als je kaart rot blijkt te zijn kan je voor een paar euro een simpel nieuw kaartje halen. Het kan trouwens ook de driver zijn.

• LollieStick
nee, helemaal niet, ook niet met kill kdm afsluiten werkt niet, het beeld blijft freezed. kdm wordt wel gekilled, maar het beeld blijft gewoon zoals het staat.
als ik dan op remote reboot intyp, sluit hij welaf, maar krijg ik pas normaal beeld als het systeem herstart is, tot die tijd, crashed xfree :(

edit:

windows standaard driver werkt ook niet.

[edit1]
*kick*

dit is zeer irritant want ik ben op het moment met de server bezig maar als hij stuk is, ga ik gewoon een nieuw goedkoop PCI kaartje halen.

• LollieStick
is er iemand die misschien nog iets weet? zie hierboven waarom ik zo vroeg kick.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
gewoon nieuw kaartje halen, ik heb er ook een hoop hiero, je kan ze echt overal (vaak voor niks) vandaan halen.

• LollieStick
dan wil ik een nieuwe, ik wil geen tweede hands. er kan heel goed spul bij zitten, daar wil ik niets van zeggen, maar er kan ook k*t spul tussen zitten. ik heb al eens een tweede hands kaartje gehad (netwerk) en dat was bijna mijn hele mobo opgefikt. ik koop wel een nieuwe, ben iets duurder uit, maar heb ik wel direct een goeie :)

bedankt allemaal.
Pagina: 1