Toon posts:

[PHP][MySQL] problemen met mysql_query

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte eigenlijk altijd het commando mysql_db_query, maar ben er sinds kort op overgegaan om bij het connecten gelijk al de database te selecteren, zodat ik het commando mysql_query kan gebruiken (toch weer wat korter...we zijn tenslotte allemaal lui :))
Het vervelende is alleen dat ik er na een tijdje achter kom, dat dat niet echt vlekkeloos werkt. Soms krijg ik (via mysql_error()) de melding dat er geen database is geselecteerd, of soms dat een tabel niet in de database voorkomt, maar dan heb ie dus ook de verkeerde database te pakken. Misschien is het toeval, maar het gekke is dat ik dit alleen heb bij scriptjes die 2 directories diep van de root af zitten, waar het header filetje staat dat verbinding maakt. Ik kan zelf niet bedenken waarom dit uit zou moeten maken, maar denk, meld het er maar bij.

Is dit een bekend probleem? Of doe ik misschien iets fout?

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
post je code anders is, waarschijnlijk doe jij namelijk iets verkeerds :+

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$settings[db][name] = "gaat";
$settings[db][host] = "niemand";
$settings[db][user] = "wat";
$settings[db][password] = "aan";

// opening a connection to mysql host
if (@!mysql_pconnect($settings[db][host],$settings[db][user],$settings[db][password]))
{
     // connectino failed so we display an errormessage
    echo "Could not connect to the database<br>Please try again later<br>";
    exit();
}
else
{
    mysql_select_db($settings[db][name]) or die(mysql_error());
}

?>

Dit is hoe ik connect...
Het is overigens zo dat als ik een paar keer op refresh klik, dat ie het dan in ene zomaar weer wel kan doen, en ik gewoon de data te zien krijg waar ik om gevraagd heb (wordt uiteraard door m'n PHP code op het scherm gezet)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Heb je die pconnect of nodig of kan je beter gewoon een connect gebruiken? Ik denk trouwens dat je !@ moet hebben in plaats van @!.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 13:48 schreef Manuzhai het volgende:
Heb je die pconnect of nodig of kan je beter gewoon een connect gebruiken? Ik denk trouwens dat je !@ moet hebben in plaats van @!.
Dat denk ik niet. ik wil toch niet het negatieve van een foutmelding onderdrukken: dus 'wel' laten zien? (als dat al kan) :?

maar over dat pconnect....wat stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb....ja, die gebruik ik niet zonder reden....maar waarschijnlijk staat er nog wat van een vorig scriptje open. Ik zal de user en password voor het script waar ik problemen mee heb eens uniek maken

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat is er fout met:
PHP:
1
<?mysql_connect("Jouw Geblaat") or die ("Geen Connectie met de database");?>

Volgens mij kan dat ook en dan hoef je niet vaag te doen met die if'jes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 14:05 schreef zmn het volgende:
Wat is er fout met:
PHP:
1
<?mysql_connect("Jouw Geblaat") or die ("Geen Connectie met de database");?>

Volgens mij kan dat ook en dan hoef je niet vaag te doen met die if'jes :)
Omdat je met if wat flexibeler bent.
Ik kopieer het filetje waarin dit gebeurt altijd gewoon naar de dir voor een nieuw script. Soms besluit is dat er niet ge-exit() moet worden maar alleen een foutmelding moet worden weergegeven, zodat je niet een heel wit scherm heb, maar nog wel wat van de pagina kan zien. In dat geval heb je aan een die() dus nix.

Btw, ik heb het ff gechecked, het kan allebei (!@ rn @!), maar blijf vinden dat !@ onlogisch is :P
Pagina: 1