Mijn vader heeft laatst een nieuw mobo (AKA77-333) gekocht voor zijn oude Tb 800 (mja.. had ook een ander mobo kunnen zijn), maar het probleem is nu dat als ik Windows installeer op de secondary master, dit ronduit 5 uur duurt. De 1ste keer opstarten duurt +/- 30 minuten. Voor de rest heb ik continue time-outs van de harde schijf.
Ik heb de VIA drivers geïnstalleerd, nieuw BIOS geflashed, hardeschijf op primary master gezet (dan is ie wel goed), andere IDE-kabel gebruikt. Voeding is AOpen 300 watt, genoeg dus. Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn? Het gekke is dus dat deze schijf het op primary master wel goed doet, en de schijf die normaal op primary master zit het ook goed doet, maar weer niet op secondary master.
De schijven knallen gewoon door de maxblast testen.
In het log vond ik dit:
Ik heb de VIA drivers geïnstalleerd, nieuw BIOS geflashed, hardeschijf op primary master gezet (dan is ie wel goed), andere IDE-kabel gebruikt. Voeding is AOpen 300 watt, genoeg dus. Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn? Het gekke is dus dat deze schijf het op primary master wel goed doet, en de schijf die normaal op primary master zit het ook goed doet, maar weer niet op secondary master.
De schijven knallen gewoon door de maxblast testen.
In het log vond ik dit:
Verder komt dit in de log bij het opstarten:Event Type:Error
Event Source:atapi
Description:
The device, \Device\Ide\IdePort1, did not respond within the timeout period.
Iemand die mij hiermee kan helpen? want dit is echt zwaar irriEvent Type:Error
Event Source:Disk
Description:
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D.