Toon posts:

[debian] booten gaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil debian op mijn laptop zetten (woody). Op mijn laptop zit geen diskette drive. Mandrake staat er nu op en hij boot daar normaal op. Maar als ik dan via een cd woody erop wil zetten start hij op. Als ik boot: zie druk ik op enter en dan gaat ie booten geloof ik. Na een tijdje geeft hij de volgende fout aan: Floppy0: no floppy controlers found
md driver 0.36.6 max_md_dev=4, max_real=8
Daarna blijft hij hangen. Wat moet ik bij boot: intikken zodat hij niet blijft hangen of werkt dat niet zo :?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
De grote vraag is nu of 'ie inderdaad blijft hangen op het ontbreken van de floppy-drive, of op datgene wat erna komt.

Je zou een kernel kunnen maken zonder floppy-drive support, maar toch lijkt het me vreemd dat dit het probleem is, want ik boot zo vaak computers zonder diskdrive erin, soms zelfs terwijl het BIOS denkt dat er wel een is, en dat geeft nooit problemen...

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal et wel aan het gene wat daarna komt liggen. Maar hoe zorg ik dat ik zorg dat ie dat niet meer laad?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die et weet?????
maar weer een kickje dan maar

Hoe je je eigen kernel kan maken weet ik wel maar hoe maak ik die zonder deze regel md driver 0.36.6 max_md_dev=4, max_real=8 en voor de instalatieprocedure met andere woorden hoe moet ik een kernel maken voor een instalatie cd rom en waar moet ik die neerzetten???
Nelkse of jotti :P weten julie wat er fout is en hoe dat recht gezet moet worden

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Ik heb even die laatste regel die je kreeg exact in google ingevoerd, en wat kreeg ik als eerste resultaat? Een mailtje op een mailinglist van iemand die Mandrake op zijn laptop had en er Debian Woody op wilde installeren >:) (dit is een hint ;) ).

Een oplossing die scheen te werken staat er overigens ook bij.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt maar ik had zelf ook wat beter kunnen zoeken |:( zal dus toch moeten proberen een eigen kernel te gaan maken met alle support die de laptop nodig heeft. Vraagje kan ik nu ook direct de nieuwste kernel gebruiken?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Nou, in dat mailtje staat eigenlijk dat het mogelijk op is te lossen door de 'idepci' install flops te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ow heb ik et weer verkeerd gelezen
Pagina: 1