Matrox G450: TVout Opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Toen ik de composite kabel (pc) met de scart stekker(die in de tv zat) verbond kreeg ik een klein schokje.
Ik had niet door dat de tv aanstond, de pc stond helaas ook aan. sindsdien staat mijn tv out op zwart, terwijl deze het al die tijd ervoor prima deed. Kan de tv out opgeblazen zijn? Zou dat mogen kunnen, valt dit onder de garantie?
Iemand enig zinnig woord hierover?

signature

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Yep grote kans als de stekkers verbind terwijl de tv en de pc aanstaan dat je tv-out opblaast. Dus daar kun je nu wel vamnuit gaan. Wat garantie betreft, gewoon proberen en natuurlijk niet zeggen dat je hem hebt opgeblazen oid. Zeg gewoon hij deed het opeens niet meer. Veel succes.

• brooks123
hmmm, dat wordt proberen, na 1,5 jaar. Niet dat met een biosflash misschien er weer schot in komt?

signature

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik heb op mn werk meerdere dooie TVouts gezien van de Matroxxen..
Voornamelijk door idd hotpluggen. Spanningsverschil tussen de massa (Fijn hoor, niet-geaarde tv/pc/whatever) is genoeg om je tvout te vermoorden.

Als je composite naar de klote is,werkt vaak je S-Video out nog wel.
FF verloopje maken naar composite (1 condensator benodigd) en je kan weer ff..
Schema staat wel ergens op GOT.. meerdere keren gepost iig

Zo heb ik klanten blijgemaakt, voor 10 EUR, hun gered, terwijl het eik hun eigen fout is..

Binnen garantie werd ie gewoon omgeruild, al is dat natuurlijk wel een beetje naaierij (je hebt m tenslotte zelf verneukt)
1.5 jaar wordt alleen ff moeilijker :)

• brooks123
probleem is dat ik geen geaarde stopcontacten heb (oude amsterdamse huizen). Kan ik bijv door een draadje naar de verwarming dit wel aarden? Komt er dan spanning op die draad te staan?
en DJSmiley, bedankt voor de tip, bespaart me weer wat geld!

signature

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 16 juni 2002 21:05 schreef brooks123 het volgende:
probleem is dat ik geen geaarde stopcontacten heb (oude amsterdamse huizen). Kan ik bijv door een draadje naar de verwarming dit wel aarden? Komt er dan spanning op die draad te staan?
en DJSmiley, bedankt voor de tip, bespaart me weer wat geld!
Verwarming :? zou ik niet doen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Daar het schema van een verloopje S-Video -> Composite

Verwarming voor aarde = NIET DOEN!
Verwarming/waterleiding wordt steeds meer verdrongen door plastic buizen, dus dan is het schijn-veilig...
Gewoon je troep UIT hebben, dan pluggen :)
Pagina: 1