He ik heb nizo verstand van weerstanden enzo, maar ik heb voor me 2de pc een althon xp 1700 met een alpha heatsink nu heb ik daar zon standaard 80mm fan opzetten maar das nie super 58graden stressed, nu heb ik een delta hp fan gekocht maarliefst 6800 toeren !!! Nu maakt dit net teveel lawaai dus kan ik er nu een weerstand tussen zetten ? en ja wat voor een 12 naar 7v en de delta is ongeveer 6 watt geloofik. Nu kan ik de formule die ik daar voor nodig heb niet vinden. Iemand verstand van electronica ?
lol en toen stond ie 2x in schop een modje
Ik wel ff gesearched maar ze hadden het over 2 draadjes verwisselen omzo vershil te krijgen in spanning ofzo iets waardoor je op 7v uitkomt, maar dit snap ik niet helemaal, maar ben nog bezigOp zondag 16 juni 2002 02:15 schreef killerdog het volgende:
search is wel op zijn plaats
Ik zal dat eens halen dan in de technica store, lijkt me niet zo duur, ik probeer het eens uit !Op zondag 16 juni 2002 02:19 schreef exter het volgende:
Weerstandje van 10 Ohm 5Watt is in dat geval zeker op z'n plaats...
nou speciaal voor jou dan
[topic=155570/1/50]
samengevat: gebruik ipv de gele en zwarte draad van je molex om 12volt te krijgen de gele en de rode draad van je molex, om 7 volt te krijgen
[topic=155570/1/50]
samengevat: gebruik ipv de gele en zwarte draad van je molex om 12volt te krijgen de gele en de rode draad van je molex, om 7 volt te krijgen
pfhhh wat een moeite, er zijn zoveel topics als je hem toevallig weet dan is dat toch nie zon probleem, of zie ik dat verkeerd. Maar in ieder geval bedanktOp zondag 16 juni 2002 02:29 schreef insan1ty het volgende:
nou speciaal voor jou dan
[topic=155570/1/50]
Verwijderd
Ik ga voor de methode met de voorschakelweerstand.
Als die fan inderdaad 6W is dan draait ie met 10 Ohm er voor op zo'n 8,5V, wil je naar ca 7V dan moet je 15 of 18 Ohm nemen.
Als die fan inderdaad 6W is dan draait ie met 10 Ohm er voor op zo'n 8,5V, wil je naar ca 7V dan moet je 15 of 18 Ohm nemen.
Ja bedankt voor de tip, ik zag net op http://www.virtual-hideout.net! een guide voor fanbus system, ik denk dat ik zo iets ga bouwen als die weerstand of de 7v trick niet bevaltOp zondag 16 juni 2002 02:43 schreef exter het volgende:
Ik ga voor de methode met de voorschakelweerstand.
Kijk in het vervolg eerst eens in de zoekmachine
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()