Ghost 6.0 Multicast NIC maken

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dezesite
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo

Ik heb twee computers in een netwerk hangen een p4 1500 mhz en een p1 133 mhz in de pentium 1 zit een partitie van 1.2 gigabyte groot op de andere heb ik ghost 6.0 geinstaleerd maar ik krijg het niet voor elkaar om een netwerkdiskette te maken ik heb al in de search gezocht maar kan niet het juiste info vinden.

ik kan wel een netwerkdiskette maken maar zo snel ik hem gerbuik blijft de optie multicast niet bereikbaar dus als iemand een oplossing weet.

Bij Voorbaat Dank

ps ik ben nog maar een newbie dus sluit hem aub niet

Verwijderd

ik heb het ooit geprobeert maar het is mij ook niet gelukt ik heb het daarna met de lpt1 poort gedaan dat werkte wel gewoon 1 als master en 1 als slave
In windows werkt het wel maar je kunt dan niet ghosten want windows is dan geladen (ze zien elkaar wel)
het enigste wat je dus moet hebben is de zelfde netwerk ondersteuning als windows ik ben benieuwt of iemand dit weet ik zou naamelijk ook graag netwerk onder dos willen hebben

Sorry dat ik je topic gebruik maar volgens mij is het gewoon netwerk onder dos

• dezesite
  • Niet online
maakt niet uit maar ik wil weten hoe het moet snap je

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een MCAst bootdisk voor de REaltek, KTI en de 3COM509c.
Ik hoor het wel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb nooit Ghost gebruikt over het netwerk, maar ik kan me voorstellen dat je wel de goede NIC drivers moet gebruiken. Zoek eens naar nieuwe drivers dus :)

Je had trouwens wel een wat duidelijkere topictitel kunnen kiezen, die de vraag beter beschrijft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 09:02
Download de volledige driver-set van je netwerkkaart.
Volg de wizard van Ghost om de multicast disk aan te maken. Zodra hij netwerk-kaart-specifieke drivers nodig hebt, verwijs dan naar de NDIS drivers van je netwerkkaart.

Stelt echt geen r*k voor, eerlijk gezegd..

Whatever..

• dezesite
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 17:44 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Download de volledige driver-set van je netwerkkaart.
Volg de wizard van Ghost om de multicast disk aan te maken. Zodra hij netwerk-kaart-specifieke drivers nodig hebt, verwijs dan naar de NDIS drivers van je netwerkkaart.

Stelt echt geen r*k voor, eerlijk gezegd..
Nou kun jij me dan helpen om er een te maken ik heb alle drivers dus ik hoor het wel

• dezesite
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 17:37 schreef neptune3nl het volgende:
Hoi,

Ik heb een MCAst bootdisk voor de REaltek, KTI en de 3COM509c.
Ik hoor het wel.
Ik zou die voor realtek wel willen als het kan is voor een andere computer bedankt aan jou reactie heb ik te minste iets al van " je had wel iets duidelijker mogen zijn" we snappen toch wat ik bedoel thnx

Verwijderd

Vraagje
Heb je ghost server wel draaien?
Wat voor netwerkkaarten heb je?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Zet, Plug & Play is uit, dat wil nog wel is helpen.

• dezesite
  • Niet online
ik heb hem wel draaien
heb bij de server een realtek en bij de ws een SURECOM

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik had dit ook, bij mij deed de netwerk functie van ghost het ook niet, ook al had ik de juiste drivers.
hoewel het wel moet werken, ik zal wel ergens een verkeerde setting gebruikt hebben, en jij waarschijnlijk ook, wat kan ik niet zeggen omdat ik tegenwoordag driveimage gebruik tot grote tevredenheid :P

Verwijderd

Hmm.

De server:
ALs je op de ene pc Symantec Multicast hebt draaien:
Sessie: BACKUP
DUMP FROM CLIENT
en natuurlijk het pad naar het te dumpen image: c:\BACKUP.GHO
Klik aan "Accept Clients".

Nu de bootdisk nog:
zorg voor de juiste *duh*
Is het er één met een realtek chipset ? Kan je mooi de drivers hier downloaden:http://www.realtek.com.tw/htm/download/level.asp?class1=communication

Je moet natuurlijk wel de NDIS drivers gebruiken. Meestal is dat een file met de extensie .dos erin.

Probeer www.bootdisk.com ook eens.

Sterkte!

*link gefixed*

• dezesite
  • Niet online
Nou heb ik er een van surecom maar bij het booten krijg ik de foutmelding van PROTOCOL.INI file open failure
error 33 unable to bind
oh en je link klopt niet sorry

• _HugoBoss_
Hier heb je wat voorbeeldjes (100% werkend) :

http://home-l3.tiscali.nl/~wnn510134/Ghost/

Heb er een programmatje bij gedaan om de diskettes mee te schrijven en 3 diskette images van 2x realtek en 1x 3com netwerkkaartjes.

Tijdens de Ghost-Multicast-Wizard vraagt hij altijd om protman.exe en netbind.exe (uit m'n hoofd). Deze staan uiteraard ook op deze images.

Suc6 ermee. Laat even weten of 't nu wel is gelukt

Whatever..

• dezesite
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 22:36 schreef _HugoBoss_ het volgende:
Hier heb je wat voorbeeldjes (100% werkend) :

http://home-l3.tiscali.nl/~wnn510134/Ghost/

Heb er een programmatje bij gedaan om de diskettes mee te schrijven en 3 diskette images van 2x realtek en 1x 3com netwerkkaartjes.

Tijdens de Ghost-Multicast-Wizard vraagt hij altijd om protman.exe en netbind.exe (uit m'n hoofd). Deze staan uiteraard ook op deze images.

Suc6 ermee. Laat even weten of 't nu wel is gelukt
He man bedankt die van realtek doet het maar nu heb ik nog een andere netwerk kaart van surecom
wat moet ik dan veranderen om die ook te laten werken

THNX THNX

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit |:(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dezesite
  • Niet online
Ja sorry maar ben nog maar een newbie hier zal er voortaan op letten bedankt

• _HugoBoss_
Op maandag 17 juni 2002 11:23 schreef dezesite het volgende:

[..]

He man bedankt die van realtek doet het maar nu heb ik nog een andere netwerk kaart van surecom
wat moet ik dan veranderen om die ook te laten werken

THNX THNX
Gewoon de wizard van Ghost volgen, maar dan met de NDIS drivers van je eigen netwerkkaart.
Mocht hij tijdens de wizard vragen om die protman.exe en netbind.exe, dan kun je die dus ff van een van mijn diskette images halen.
Damn people. This is soooo easy.. Next Next Next Finish..

Whatever..

• dezesite
  • Niet online
ja maar ik krijg die instellingen bij protocol.ini niet goed met die parameters

• _HugoBoss_
Moet je zelf ook niet aan zitten.
Als je de originele drivers van je manufacturer download, dan hoef je er zelf niks aan te doen.

Ehm, 't is toch geen PCMCIA (laptop) kaartje? Want dan wordt 't ingewikkelder..

Whatever..

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

jongens, hou maar op met kutten, check deze site maar ff:

http://www.nu2.nu/bootdisk

Daar staan instructies over hoe je een volledig autodetect netwerk bootdisk kan maken. Beter bestaan ze niet!!

Ik heb een flop gemaakt van die site waarin 100+ NICs automatisch gedetecteerd worden, waarmee je op een domein kan inloggen (met inlogvenster :P ) drives mappen, met muisondersteuning etc.. mocht je een image van die flop willen hebben, mail me maar op cfvr@dds.nl, krijg je ook het tooltje waarmee je van die image een flop kan maken :P

Dat scheelt je een gigantische bak met werk.

Mijn iRacing profiel

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
koop ghost 7.5, zitten veel meer bootdisk templates in, ik heb overingens wel een zelfgemaakte Intel 21143/2 driver, want die zat ook bij ghost 7.5 niet bij.

Ik maak mijn images trouwens met de ghost console, die voert nl ook een sysprep uit en een sid changer, zodat je daar later niet mee loopt te kloten. terug zetten via de mulitcast server
Pagina: 1