Toon posts:

rooster voeding eruitslopen: ervaring daarmee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Denk erover om het uitlaatrooster van de voeding eruit te slopen en te vervangen door een fingerguard. Eerder al de standaardfan vervangen door een Papst :) . Bij het openen van de voeding (standaard voeding Aopen H600A) voor het vervangen van de fan al gedacht: hhmm ... dat wordt een probleem.
Stel je dremelt/zaagt het rooster eruit, dat zorgt voor een gigantische productie van metaaldeeltjes die ook in de voeding terechtkomen. Voor je het weet zorgen die metaaldeeltjes misschien wel voor kortsluiting en is alles voor niets geweest. Da's dus niet de bedoeling.
Dus, wie heeft hoe zijn/haar rooster uit de voeding gesloopt en wat waren de
- ervaringen (niet aan beginnen <-> eitje)
- technieken (dremelen of zagen)
- problemen (vonken, metaaldeeltjes, ed)
- moeilijkheden (keihard metaal, geen ruimte om te zagen, ed) en de
- resultaten (minder lawaai :9~ of niet de moeite waard?).

BTW: post #1000!

Verwijderd

Ik heb ze (waren er twee) met een zijkniptang door geknipt
Was wel ff martelen maar geen losse metaal deeltjes

Verwijderd

had ok in mijn oude pc gedaan.
schroef je voeding helemaal uit elkaar(dus de print er uit).
en dan zaagen, klaar.

[oftopic]
gefeliciteerd met je 1000ste post.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 00:56 schreef wiebe het volgende:
Denk erover om het uitlaatrooster van de voeding eruit te slopen en te vervangen door een fingerguard. Eerder al de standaardfan vervangen door een Papst :) . Bij het openen van de voeding (standaard voeding Aopen H600A) voor het vervangen van de fan al gedacht: hhmm ... dat wordt een probleem.
Stel je dremelt/zaagt het rooster eruit, dat zorgt voor een gigantische productie van metaaldeeltjes die ook in de voeding terechtkomen. Voor je het weet zorgen die metaaldeeltjes misschien wel voor kortsluiting en is alles voor niets geweest. Da's dus niet de bedoeling.
Dus, wie heeft hoe zijn/haar rooster uit de voeding gesloopt en wat waren de
- ervaringen (niet aan beginnen <-> eitje)
- technieken (dremelen of zagen)
- problemen (vonken, metaaldeeltjes, ed)
- moeilijkheden (keihard metaal, geen ruimte om te zagen, ed) en de
- resultaten (minder lawaai :9~ of niet de moeite waard?).

BTW: post #1000!
ervaring = eitje
techniek = gewoon dremelen
problemen = zijn die er? van die 4 kleine dingen krijg je echt neit veel gruis. en dan blaas je gewoon ff en dan is het weg.
moeilijkheden = :? :? :? noo
resultaten = mooier, beter koeling en stiller.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Gewoon dremelen, afwerken, bij schuren, voeding uitzuigen om de metaal deeltjes eruit te halen, fanguard erop, voedingsbehuizing ding erop weer op en klaar. Het kan iets schelen met lawaai maar het zal waarschijnlijk niet te merken zijn verwacht ik.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Die printplaat zit gewoon met schroeven vast... Dat eruit schroeven en... TADA!!! Lege PSU ;)

Sim-pel

Zo heb ik die grill wat aan je onderkant zit (bij sommige PSU's) eruit gedremeld. Stillere FAN erin is nog een optie bij mij... Ga ik ook nog is over nadenken :Z

Suc6 ermee

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Nou, het is nog een heel gedoe hoor, dat rooster uit je voeding halen...

...eerst moet je een kniptang zoeken, en vervolgens moet je die roosters er nog eens uit gaan knippen. Om over het vijlen daarna nog maar te zwijgen...

Nee, je bent zo 5 minuten bezig...
...ik zou me afvragen of dat allemaal de moeite wel waard is *D

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

blikschaar werkt perfeckt en je hoeft je voeding er niet eens voor uit!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb gewoon alles eruit gehaald toen ik het ging doen.
4 schroeven om voeding uit pc te halen
4 schroeven om deksel eraf te halen
4 schroeven om printje uit de voeding te halen

dat is dus zo gebeurde en dan heb je een leeg kastje over waar je naar hartelust in kunt dremelen/knippen/decoupeerzagen

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 08:42 schreef T-Mug het volgende:
blikschaar werkt perfeckt en je hoeft je voeding er niet eens voor uit!
precies is echt ideaal

Verwijderd

Ja idd, gewoon met een tang oid doen.

Verwijderd

[extreem flauwe modus]
met je tanden *D
[/extreem flauwe modus]
Gewoon met een schaar, of tang of iets dergelijks, dremelen is veel te lastig als je je voeding werkend wil houden.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik heb een stofzuiger gepakt en een dremel en na 5 mins was ik klaar. Als je geen stofzuiger erbij gebruikt dan zou ik de print plaat er ff uitschroeven.

Dit stelt niks voor

Verwijderd

Ik heb m ook gewoon gedremeld. Haal ff de printplaat eruit en leg die aan de kant. Mochten er nog draden vast zitten leg je er gewoon iets overheen. Met de dremel ben je binnen een minuut klaar, steld niks voor.
Gewoon de fan erachter, fingerguard ervoor en schroeven erin. Koste me met het voeding erin en eruit halen nog geen 15 min per stuk. Een oude fan uit een AT voeding is vaak ook stiller en sterk genoeg, heb ik ok vaak gedaan. Eentje heb ik een een potmetertje in gebouwd, die gaat van niet hoorbaar tot hard.

Hier staan een paar pics van de klare voedingen. Met dremel wordt t mooier als met een tang, gaat veel sneller ook.

http://members.home.nl/alcoholic/newpage11.htm

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
FF een vraagje wat minder met het rooster te maken heeft.
Hoe zit het met de spanningen die er nog in kunnen zitten (lees in condensatoren) van de voeding nadat je echt de schakelaar er af hebt gehaald?

Taal fouten inbegrepen ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Die spanningen zijn maar een 300 V gelijkspanning >:) , maar ALS je ertegen zit voel je maar HEEL KORT iets.
P.S. Statische elektriciteit gaat naar de honderdduizend volt, overleef je toch ook.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1